Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan drepe føflekker

Gjest d7a2f...7f4

Anbefalte innlegg

Gjest d7a2f...7f4

Jeg har hatt en utstikkende føflekk i ansiktet hele livet mitt som har irritert meg. Går det ann å ta en sytråd å surre den rundt og stramme til. Holde så lenge man klarer. Gjøre dette flere ganger og på den måten hindre oksygen og blodtilgangen til den utstikkende delen av føflekken. Til slutt vil vel den utstikkende delen av føflekken dø og så dette av. Korrekt? 

Anonymous poster hash: d7a2f...7f4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest d7a2f...7f4
Phantom Software skrev (19 minutter siden):

Bare å dra til fastlegen, der fryser de den bort på 5 sek.

Så de må ikke bruke kniv altså? Blir det arr av frysing? Betaler man noe? 

Lenke til kommentar
Gjest d7a2f...7f4 skrev (32 minutter siden):

Ikke om du har frikort. Usikker på satsene dersom du ikke har fått dette enda.

https://www.helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-pa-sykehus-og-poliklinikk/

Står satser og sånn der.

Endret av Duriello
Link
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Guest d7a2f...7f4 said:

Ikke hos meg iallfall, hadde en liten frysepenn eller hva det nå var, tok 2 sek, tviler jeg betalte noe annet enn egendandel for konsultasjonen. Du har jo alt en føflekk der så ser ikke noe arr utover det.

Lenke til kommentar

Det er billig å fjerne føflekk hos fastlegen, men føflekker i ansiktet er det mulig de sender deg til spesielist for, nettopp for å unngå arr.

Jeg har en på halsen/nakken som jeg ville ha fjernet, men fikk da den beskjeden og gadd ikke. Men den på ryggen fjernet de på et øyeblikk. Med kniv, og jeg finner ikke noe arr nå. Men huden på ryggen er også mye tykkere enn huden i ansiktet.

Lenke til kommentar

Dra til legen. Det er ikke sikkert det er en føflekk heller. Dersom man har en såkalt "stilket utvekst", kan man binde en stram tråd rundt stilken. Det er nok like lett å skjære den av. Men - en lege må vurdere den først, man gjør ikke bare slik på føflekker uten videre, hvis det viser seg å være en føflekk, så vil man oftest sende de inn til analyse om man fjerner den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...