Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ID.4 - Regversdag med vinduer åpne

ziraxim

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har den siste uken opplevd å komme hjem til min ID4 med alle 4 vinduene 100% åpne. Har i ettertid funnet ut at bilen har en funksjon på sentrallåsen hvor jeg kan holde inne lås opp knappen (2 trykk hvor jeg holder inne på trykk nr2.) for å åpne alle vinduer.

Antar at jeg har klart å aktivere dette ved å gå med nøkkel i lommen og gjerne satt meg ned en plass innenfor rekkevidde for bilen. Dette var på en regnværsdag hvor det regnet hele dagen og bilen var rimelig våt. Forsøkt å tørke den ut ved å sette på full varme, men litt usikker på hvor vellykket det var. I dagene etter har det dukket opp en del signalfeil på kjørelys, blinklys og motorlyd (?). 

Vil anta dette har en sammenheng med regnversskaden, uten at jeg kan si det sikkert.

Kontaktet bilforsikringsselskapet Fremtind som forteller jeg kan dra innom bilverksted for å sjekke eventuelle skader og at jeg har en egenandel på 8k og vil få redusert bonus med 5%.

Noen som har vært borti lignende? 

34563.jpg

54543.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har høyrt om tilsvarande hendingar frå andre VAG-eigarar, td. Enyaq. Har visst vore ein funksjon hos VAG lenge. Funksjonen kan slås av i menyen. Kunne med fordel vore avslått som fabrikkinnstilling, i alle fall for bilar som skal til Norge.

Bruksområde antar eg er for å ventilere bilen ein varm sommardag.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Villfaren skrev (6 minutter siden):

Helt enig. burde ikkje vært der, og ser ikkje hensikten

Typisk bilbransjen, utvikler ett produkt og tviholder på det i all evighet uten å gjøre endringer for å unngå kostnader. 

At de ikke har en brukbar app som lar deg kaste fob på dynga og gir deg varsel om slike ting skulle oppstå er en tragedie!

Håper det løser seg og at det blir en rimelig affære!

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Zeph said:

Bruksområde antar eg er for å ventilere bilen ein varm sommardag.

Det er en helt nydelig funksjon på fossile biler, der det kunne at litt tid å få bilen ned fra 50 grader på en solrik dag.
Det veier dog ikke opp for den ene gangen de åpner seg uten at du vet det.. 

Lenke til kommentar
ziraxim skrev (17 timer siden):

Antar at jeg har klart å aktivere dette ved å gå med nøkkel i lommen og gjerne satt meg ned en plass innenfor rekkevidde for bilen. Dette var på en regnværsdag hvor det regnet hele dagen og bilen var rimelig våt. Forsøkt å tørke den ut ved å sette på full varme, men litt usikker på hvor vellykket det var. I dagene etter har det dukket opp en del signalfeil på kjørelys, blinklys og motorlyd (?). 

Kjøp fuktslukere på Biltema el. lign. steder. Er helt utrolig hvor mye fukt de kan sluke, og etter det setter du en vifteovn inni bilen til den blir helt tørr,

Men sjekk om det er så mye fukt/vann i dørken at det er mulig å tørke opp manuelt først. Kan framskynde tørkeprosessen max.

Lenke til kommentar

Du er litt for snill som spekulerer i at det er din feil. 

Jeg ville dratt til Møller og kun presentert fakta. Du låste bilen og gikk fra den og når du kom tilbake var alle vinduene åpne. Så får du se hva de sier. Med mindre du har noen svært spesielle lommer høres det mer sannsynlig ut med en feil med bilen enn at du har gjort noe galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarte å gjøre noe av det samme på min. Hadde satt opp åpning av bagasjeluke som en snarvei på smartklokka. Det var ikke så smart….

hadde 10cm snø i bagasjerommet, heldigvis var det så kaldt at ingenting smeltet, og jeg bare kunne koste det ut.

og hadde fått push melding om at det sto åpent, men hadde sannsynligvis aktivert snarveien når jeg la klokka på lading for kvelden så… jeg sov når den kom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...