Gå til innhold

Bord til mus/tastatur i fanget

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 14 som gamer mye på playstation i kjelleren. Har projektor og lerret der, problemet er at han sitter i sofa med lavt sofabord. Å spille med mus og tastatur er slitsomt for da må han lene seg frem og ned. Noen som vet om det finnes noe minibord e.l man kan ha over fanget hvor det er plass til mus og tastatur og som faktisk funker? Har sett noen små slike bord på div nettsider men ikke noe som ser ut til å passe både mus og tastatur og som har fått bra anmeldelse. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjem litt an på ka tastatur du bruker .. eg bruker full size tastatur på pc-bordet, men bruker eit small ( mangler numpad ) på det bordet. I tillegg kjem det litt an på ka spel ein spelar. FPS spel krever veldig ofte mykje musplass då ein må sjå rundt og reagere så fort .. mens adventure spel/citybuilders/farming spel krever mykje mindre plass då ein har det jaget etter å finne og treffer fiender.

Bordet er 52cm breidt .. ta fram meterstokken og sjå om dette passer for dokke.

Lenke til kommentar
fleur skrev (1 minutt siden):

Tja for det første ser det ut som det ikke finnes lenge, iallefall ikke i Norge. I tillegg må man ha et corsair tastatur som hører til, ellers hadde det sikkert passa 😀

Må jo bare si den løsningen til @backtoback ser helt overlegen den jeg linket til, lapdoggen sin svakhet er definitivt støtte til armene. 

Lenke til kommentar
backtoback skrev (8 minutter siden):

Enig med deg @fleur, det blir fort veldig dyrt dersom man er nødt til å bestille fra utlandet.
@strike_ lagde denne lapdesk'en, les her.

Ja skal se om det er mulig å lage en. Vet bare ikke helt åssen jeg skal få til de putene på siden. 

Lenke til kommentar

Petter Smart-løsning:
Du kan dele denne madrassen (120 x 60 x 5 cm)  (kr 269,-) fra selfmade opp i 6 like deler (60 x 20 x 5) og lage 2 puter av delene (60 x 20 x 15). Dette er nesten eksakt samme størrelse som Couchmaster-putene, bare 1 cm lavere. Sjekk om det finnes en selfmade-butikk i nærheten, eller andre butikker som selger skummadrasser; Jysk, IKEA, etc. 

Det finnes sikkert en lur løsning på å feste de 3 delene som utgjør hver pute, slik at de ikke sklir i fra hverandre... noen forslag?

Kjenner du noen som er god med symaskin, burde det la seg gjøre å sy et par putetrekk i et stoff som ok å hvile armene på.

Endret av backtoback
typos
Lenke til kommentar

Godt forslag @fleur, jeg ser ikke bort fra at det kan funke fint som en lapdesk, og da spesielt med et mindre gaming-tastatur, f.eks. 75%, 65%, etc. slik at du får god plass til musebevegelser. (Mitt standardtastatur er 45 cm bredt, så det vil ikke passe).

lapdesk.webp.5b55d658d9b2f5d910a13fd662e79ee1.webp

Edit 15. des.: Jeg fant en tilsvarende lapdesk (60 cm x 26 cm x 1.2 cm) hos Elkjøp, som nå er bestilt:

Edit 19. des.: Jeg har nå fått "lapdesk'en" fra Elkjøp.
Litt dårlig av Elkjøp å bare oppgi mål inkl. emballasje. Det er bare en høyde, ikke 3 høyder som Elkjøp oppgir. Her er et bilde med Keychron K3 V2 (brown tactile) tastatur (30 cm). 

my-lapdesk.thumb.webp.100f6209c425b8364e0816950d3eca46.webp

Endret av backtoback
oppdatert til korrekte mål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...