Gå til innhold

Anbefaling av norsk SciFi - Cinnabar One

Anbefalte innlegg

Dette er en bok som anbefales. Jeg har lest boken 'Cinnabar One' hele tre ganger nå, og hver gang jeg leser den, dukker det opp nye spørsmål. Jomfrureisen solgte meg ord som "universet" og "løkkekryptering", som fan av Brødrene Dal og moderne krypto var dette en god start. Det jeg virkelig liker er hvordan forfatter hopper mellom steder og tid. Som aktiv i trafikken skulle jeg ønske en lydbok var tilgjengelig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Alfred_A skrev (På 15.12.2024 den 11.27):

Jeg har lest boken 'Cinnabar One' hele tre ganger nå

Hmm virket faktisk veldig interessant denne, det er litt typisk at det i Norge er nærmest ingen promotering av en sci-fi bok, ingen anmeldelser i hovedstadsavisene, ingenting, jeg lurer litt på om vi har litt sjanger snobberi i Norge ?

Takk for godt tips. 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, skaftetryne32 said:

Hmm virket faktisk veldig interessant denne, det er litt typisk at det i Norge er nærmest ingen promotering av en sci-fi bok, ingen anmeldelser i hovedstadsavisene, ingenting, jeg lurer litt på om vi har litt sjanger snobberi i Norge ?

Takk for godt tips. 

Science fiction har liksom aldri vært helt stuereint. Jeg har lest sf i over 40 år, og vil påstå at det kan være minst like mye høykultur som annen litteratur, men kultursnobbene har aldri hatt den holdningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk av ordet "universet" var for meg en assosiasjon til Brødrene Dal og spektralsteinene. Og fra der ble det en fin reise. Liker hvordan det hoppes mellom tid og sted. Selv er jeg veldig glad i norsk scifi. Nummer en er Blindpassasjer som på den tid og med det budsjettet det fikk var uansett langt forut sin tid i norsk film. Er det en film jeg vil se en reboot på så er det denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...