mintman Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Har et litt merkelig sak her. Jeg kjører WinXP på maskinen min, en Athlon XP 1800+ på et Epox 8KHA+. Jeg har slått av de standardlydene som er i XP. Den som er merkelig er at når jeg går inn på volumkontrollen og justerer lyden så piper det fra høytaleren i kabinettet. Bare et kort pip når jeg slipper musa etter å ha justert lyden. Det samme skjer når jeg får mail i Outlook også. Noen som har en ide hva dette kan være? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Det er PC speakeren som gir fra seg en lyd. Det kommer bare når du justerer volumkontrollen helt til venstre, ikkesant? Siden du ikke har satt opp noen lyder i WindowsXP, bruker datamaskinen PC-speakeren. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Ja, det er pc-speakeren.... Men tingen er at lyden kommer fortsatt selv om jeg setter opp lyder i XP. Men da bare når jeg justerer lyden på volum kontrollen, ikke ved mottak av mail. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Den gir fra seg samme type pip som når du starter maskinen? Jepp, da er det pc-speakeren som gir et lite pip fra seg :smile: en måte å slippe at det piper på er å åpne kabinettet og ta ut pc-speaker-kontakten fra hovedkortet, men da vil du ikke få noe mer lyd fra pc-s'en før du setter kontakten tilbake på hk'et det skal også være en innstilling i selve programmet (tror jeg, det er ihvertfall det i msn-messanger), der du kan skru av all bruk av lyd... Lenke til kommentar
mintman Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Litt vanskelig å finne innstilling i selve programmet når det er selve volum kontrollen i XP som piper. Men så lenge det ikke er noe galt med hovedkort, etc. så er det vel ikke noe problem....eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå