Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

De av dere som dropper ut av dating....

Anbefalte innlegg

Til de av dere menn som anser dere selv som "ubegjæret" eller uattraktiv og velger så å droppe ut av dating; hvorfor?
Da jeg gikk undercover på Tinder og togglet på 'menn' for å sjekke konkurransen så ble jeg lettere sagt sjokkert.
Jeg sverger på at jeg fikk et mikroslag når jeg bladde gjennom profilene, så jeg er ganske sikker på at de fleste er bedre.
Også, om du bare tar deg en titt rundt i det offentlige, vil du raskt legge merke til par som er visuelt ukompatible (konvensjonelt).
Jeg kjenner også til menn jeg våger meg på å si er pusekatter og Nice Guys, men likevel har de kjæreste. Ikke er de av høy status heller.

Så, hvorfor har noen av dere bare "opt out" av dating? Konkurransen har faktisk aldri vært lavere enn den dag idag.
Burde ikke det egentlig være oppmuntrende?

Endret av Martelè
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
  • Martelè endret tittelen til De av dere som dropper ut av dating....
Videoannonse
Annonse
Gjest c9ff0...8fc

Jeg har for min del forklart grunnene i en annen tråd, er dog så lenge siden at jeg ikke husker det.

Bunner i grunn ut i mental uhelse, og å ikke sette noen i en posisjon at de må forholde seg til dette. Jeg tenker at man bør være i stand til å gi stabilitet til partner, og være en støtte for denne. Samme med evt avkom. Dette er jeg tidvis ikke i stand til å gi.

Og grunnet et tidligere forhold som var ganske fyllt med "emotional abuse" så gidder jeg egentlig ikke styret med det.

Like greit da jeg trives best i mitt eget selskap uansett. 🙃

Anonymous poster hash: c9ff0...8fc

Lenke til kommentar
Gjest c9ff0...8fc skrev (1 time siden):

Jeg har for min del forklart grunnene i en annen tråd, er dog så lenge siden at jeg ikke husker det.

Bunner i grunn ut i mental uhelse, og å ikke sette noen i en posisjon at de må forholde seg til dette. Jeg tenker at man bør være i stand til å gi stabilitet til partner, og være en støtte for denne. Samme med evt avkom. Dette er jeg tidvis ikke i stand til å gi.

Og grunnet et tidligere forhold som var ganske fyllt med "emotional abuse" så gidder jeg egentlig ikke styret med det.

Like greit da jeg trives best i mitt eget selskap uansett. 🙃

Jeg forstår. Det er viktig å spørre seg selv om en ville datet seg selv, før en hopper uti det

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper å være fornøgd med seg sjølv. Mange ser ut til å tenke at di har det betre aleine, framfor alternativet. Desse sutrer dog ikkje over å være aleine, eller kanskje det nettopp er di som sutrer når di føler på savn etter nærhet osv. Men ja, er nok av fisk i havet og napp får alle som slenger seg uti. Eit siste tips må være at brilleglassa ikkje bør pussast, så ser alt betre ut enn det er...

Lenke til kommentar
Martelè skrev (3 timer siden):

Så, hvorfor har noen av dere bare "opt out" av dating? Konkurransen har faktisk aldri vært lavere enn den dag idag.

Du våger å trekke den konklusjonen etter å ha svipet menn på Tinder i en liten stund?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest b2308...2e7

Hvis jeg skulle datet i dag, så tror jeg neppe jeg hadde prøvd meg på Tinder og sånne tjenester. Jeg drev litt med det før, uten suksess. Det er så kleint å sende meldinger til vilt fremmede, jeg visste aldri hva jeg skulle skrive. Samtalene pleide å dø ut etter noen meldinger frem og tilbake. 

Samtidig driver jeg ikke med noe der jeg møter så mye folk heller, så hvis jeg skulle bli singel nå ville jeg sikkert levd resten av livet alene. 

Anonymous poster hash: b2308...2e7

Lenke til kommentar
3 hours ago, Martelè said:

Jeg kjenner også til menn jeg våger meg på å si er pusekatter og Nice Guys, men likevel har de kjæreste. Ikke er de av høy status heller.

Jeg liker hvordan du lager en tråd hvor du presenterer deg som en slags autoritet, bare for å gulpe opp incel-synspunkter om at pusekatter/nice guys ikke får dame. Har du noen sinne vært i forhold? 

• Liker 4
Lenke til kommentar

https://www.crossrivertherapy.com/research/tinder-statistics

Interessante tall. Kvinner har 20 ganger større sjanse for å matche enn menn, noe som sikkert delvis kan forklares da 75% av brukermassen er menn. En match rate på 0,6% for menn er deprimerende. Det vil si at man må bla gjennom 200 profiler før man finner noen som matcher. Og hva sjansen er videre derfra for å få en date er nok enda mindre.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest b2308...2e7 skrev (1 time siden):

Hvis jeg skulle datet i dag, så tror jeg neppe jeg hadde prøvd meg på Tinder og sånne tjenester. Jeg drev litt med det før, uten suksess. Det er så kleint å sende meldinger til vilt fremmede, jeg visste aldri hva jeg skulle skrive. Samtalene pleide å dø ut etter noen meldinger frem og tilbake. 

Samtidig driver jeg ikke med noe der jeg møter så mye folk heller, så hvis jeg skulle bli singel nå ville jeg sikkert levd resten av livet alene. 

Anonymous poster hash: b2308...2e7

Forståelig. Appene er utrolig overfladisk og usunt for allerede sårbare folk. Er heller ikke enig i hvordan utviklerene driver tjenestene, som er borderline umoralsk

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest c9ff0...8fc
Martelè skrev (3 timer siden):

Jeg forstår. Det er viktig å spørre seg selv om en ville datet seg selv, før en hopper uti det

Jeg er og blir ingen incel av den grunn dog, som en del andre.

100% mitt valg. 😄

Lenke til kommentar
Gjest c9ff0...8fc skrev (1 minutt siden):

Jeg er og blir ingen incel av den grunn dog, som en del andre.

100% mitt valg. 😄

😆 nej selvsagt ikke. De fleste som hiver det begrepet rundt seg i dag, vet egentlig ikke hva det betyr uansett

Lenke til kommentar
Martelè skrev (5 timer siden):

Til de av dere menn som anser dere selv som "ubegjæret" eller uattraktiv og velger så å droppe ut av dating; hvorfor?
Da jeg gikk undercover på Tinder og togglet på 'menn' for å sjekke konkurransen så ble jeg lettere sagt sjokkert.
Jeg sverger på at jeg fikk et mikroslag når jeg bladde gjennom profilene, så jeg er ganske sikker på at de fleste er bedre.
Også, om du bare tar deg en titt rundt i det offentlige, vil du raskt legge merke til par som er visuelt ukompatible (konvensjonelt).

Burde ikke det egentlig være oppmuntrende?

Jeg er for glad i å å ha muligheten til å styre og leve livet mitt slik jeg ønsker og en partner vil bare bli en støyende faktor. Jeg har et stort behov for mye alenetid der jeg lader batteriene (trening, gaming, lesing - trenger ikke et stort sosialt liv da jeg får mer enn nok av slik på jobben. Som introvert blir det fort for mye) og kunne tenkt meg å bli særboer, men det er ikke mange kvinner som vil slikt. Eller jeg har enda ikke møtt de er vel bedre å si. Man må jo ikke bo sammen for å være i et forhold?

Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk på liv og død må flytte sammen etter bare noen få dater. Så slår de opp etter en tid fordi fundamentet i forholdet ikke er sterkt nok fordi de aldri tok seg tid til å virkelig bli kjent med hverandre på alle nivåer.

De færreste tar seg tid til å bli kjent og alt er jo røde flagg for tiden. Om den ene parten ikke vil flytte sammen raskt, rødt flagg. Har ikke profil på sosiale medier, rødt flagg. Liker mye alenetid, rødt flagg. Har et ikke stort sosialt nettverk, rødt flagg. Har ikke ørten dusin fritidsinteresser, rødt flagg.

Gidder ikke slikt.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Martelè said:

Er heller ikke enig i hvordan utviklerene driver tjenestene, som er borderline umoralsk

Det er vel liten tvil om at disse appene har blitt pay-to-win for menn (i nedre 95%). Og da finnes vel egentlig arenaer med høyere vinnersjanser.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 minutter siden):

Jeg er for glad i å å ha muligheten til å styre og leve livet mitt slik jeg ønsker og en partner vil bare bli en støyende faktor. Jeg har et stort behov for mye alenetid der jeg lader batteriene og kunne tenkt meg å bli særboer, men det er ikke mange kvinner som vil slikt. Eller jeg har enda ikke møtt de er vel bedre å si. 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk på liv og død må flytte sammen etter bare noen få dater. De færreste tar seg tid til å bli kjent og alt er jo røde flagg for tiden. Om den ene parten ikke vil flytte sammen raskt, rødt flagg. Har ikke profil på sosiale medier, rødt flagg. Liker mye alenetid, rødt flagg.

Gidder ikke slikt.

Dette var søt poesi. Jeg kan relatere

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 27b9d...561
Larzen_91 skrev (3 timer siden):

https://www.crossrivertherapy.com/research/tinder-statistics

Interessante tall. Kvinner har 20 ganger større sjanse for å matche enn menn, noe som sikkert delvis kan forklares da 75% av brukermassen er menn. En match rate på 0,6% for menn er deprimerende. Det vil si at man må bla gjennom 200 profiler før man finner noen som matcher. Og hva sjansen er videre derfra for å få en date er nok enda mindre.

Jupp, Tinder her er helt ubrukelig om du er mann. Jeg ble nesten deprimert selv og fant ut dette. Så forlot jeg tinder og ser meg aldri tilbake. 

Anonymous poster hash: 27b9d...561

Lenke til kommentar

Når man er uattraktiv mann så vil bare det å prøve å prate med damer være det samme som trakkasering. Derfor holder man seg jo unna. Det er jo det de sier og skriver selv også. At de skulle ønske alle de uattraktive mennene kunne la de være i fred. Dette skjønte jeg jo egentlig allerede på ungdomsskolen. Derfor aldri daten noen, noensinne. Jeg lar de være i fred. Normal folkeskikk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (5 minutter siden):

Når man er uattraktiv mann så vil bare det å prøve å prate med damer være det samme som trakkasering. Derfor holder man seg jo unna. Det er jo det de sier og skriver selv også. At de skulle ønske alle de uattraktive mennene kunne la de være i fred. Dette skjønte jeg jo egentlig allerede på ungdomsskolen. Derfor aldri daten noen, noensinne. Jeg lar de være i fred. Normal folkeskikk.

Vil du si at det ender dårlig om du prøver på bare casual småprat også?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...