Gå til innhold

Baldur's Gate 3-sjefen med tordentale til spillbransjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte Baldurs Gate i 1 time og ble lei av hele spillet og det ble fjernet fra hardisken!

Spilte det første for mange år siden og det var den gangen middlemådig etter mitt syn så at BG 3 er bra er ikke min menig, kjedelig og uinspirerende for meg!
Og det finnes ikke gøy å spille i det hele tatt!

Endret av Tåka
Lenke til kommentar
Tåka skrev (5 minutter siden):

Jeg spilte Baldurs Gate i 1 time og ble lei av hele spillet og det ble fjernet fra hardisken!

Spilte det første for mange år siden og det var den gangen middlemådig etter mitt syn så at BG 3 er bra er ikke min menig, kjedelig og uinspirerende for meg!

Er du sint på Baldur's Gate?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tåka skrev:

Baldurs Gate 3, som Modern Warfare 48 og Fifa 28, er ikke for alle. Om en anmelder gir EAFC28 en sterk 10/10, blir jeg fortsatt ikke å spille det, fordi det ikke er for meg. Min subjektive mening er at BG3 er i toppklassen av alle spill i all tid. En solid 10/10 som er urokkelig. Jeg har nesten 400 timer i BG3. Et, i all hovedsak enspillerspill. Det har vel å merke en multiplayer som er sømløs, men min flerspillerdel er ca 10-15% av helheten. Men mer til poenget, har Swen Vincke rett i det han står å sier. Spill kan ikke være ren finans, men heller et prosjekt studioet brenner for. Noe de vil spille selv, og ikke en melking av et konsept som allerede er ihjelbrukt. Det er nok en grunn til at Larian takket nei til å lage Baldur's Gate 4. Økonomisk gir det mening, men ikke for de som vil skape noe nytt, istedet for å melke kua til det er alt for sent. At du ikke liker spillet er helt greit, det er din mening. Jeg vet ikke hvilke spill du foretrekker, men jeg er sikker på at du koser deg gløgg ihjel med spill jeg ikke liker heller. Sånn er det bare. Men det er ikke noen grunn i det hele tatt å skal lage en kommentar om det bare for å være sinna.
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Baldurs Gate 3 er et eksempel på spill der jeg mener en bør kunne snakke om objektive kvaliteter og der jeg synes "anmeldelser er subjektivt" blir litt hult. For egen del treffer ikke settingen og "magigreiene" spesielt godt, men "håndtverket" er åpenbart av skyhøy kvalitet på omtrent alle områder. Derfor ender det som et spill som for meg personlig antagelig vil være omkring7-8/10, men som jeg ikke har problemer med å se at kvalitetsmessig er bedre enn som så og at spillet er bortimot perfekt for dem det "treffer". Og nettopp det siste synes jeg bør gjenspeiles i anmeldelser. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Helt enig med Larian sjefen. Lag spill for å underholde, ikke lag spill for å fylle en sjekkliste.

Akkurat spilt gjennom Deadpool spillet fra 2013. Utrolig forfriskende etter alt som har kommet de siste årende. Det spillet er rett å slett gøy og ingenting mer. Ja det er repetitivt og level design er ikke utrolig variert, men gameplay messig og humor messig så er det gøy. Fra start til slutt så er det over the top non apologetic og jeg digger det. Kan vi være så snill å få noen flere slike spill. Spill som liksom skal være for 17+ virker ofte å være altfor barnevennlige. Hvor er edgen?

Lenke til kommentar

Kapitalismen har virkelig satt sine klør i spill bransjen. Desto viktigere at vi spillere bruker vår forbrukermakt og er bevisst på hvor vi putter pengene. Jeg betaler ofte for et indiespill, eller Larian sine spill, selv om jeg har hatt tilgang til det på GamePass etc. Selv om mitt bidrag er en dråpe i havet er det der vi kollektivt kan bidra med for alle disse utviklerne som virkelig brenner for å lage disse fantastiske spillene.

Brenn disse gigantiske oppkjøperne, som sine beslutningstakere gjemmer seg bak styrer og stell som ikke bryr seg NOE om spill, BARE om å fleske seg med mere penger på vår og utviklernes bekostning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...