Gå til innhold

Luigi, USAs Robin Hood ?

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Comma Chameleon said:

Det du sier her er jo at alle menneskers behov er like, og høres ut som en utrolig merkelig holdning å ha. Som å si at det er like viktig å ha tilgang på putetrekk som det å ha tilgang til livsreddende medisin. Det er ikke engang en stråmann, når du sier det så enkelt som det der.

Det sier jeg absolutt ikke. Jeg påpeker at det er absurd å påstå at andre er kyniske når det i ordets rette forstand er en selv som er kynisk.

Mennesker er det eneste livet på jorda som betaler for å leve. Menneskets gode natur betaler ikke regninger som kommer hver måned.

Kynisk er den som tror at mennesker kun er drevet av egeninteresse. Den som har mistillit til andre menneskers oppriktighet og integritet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (1 time siden):

Det sier jeg absolutt ikke. Jeg påpeker at det er absurd å påstå at andre er kyniske når det i ordets rette forstand er en selv som er kynisk.

Mennesker er det eneste livet på jorda som betaler for å leve. Menneskets gode natur betaler ikke regninger som kommer hver måned.

Kynisk er den som tror at mennesker kun er drevet av egeninteresse. Den som har mistillit til andre menneskers oppriktighet og integritet.

Om det kun er ordet kynisk du reagerer på, så får det være noe eget, jeg tror de fleste forsto hva personen mente.

Men det du sier er at helseindustrien ikke er noe verre enn andre blir jo feil. For det å prioritere penger over alt og utnytte kundene ER verre når det er snakk om viktige ting som helse, utdanning, mat, strøm, vann etc.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (9 timer siden):

Det er du som er kynisk for å mene at industrien er grisk.

Helseforsikringsindustrien er ikke verre enn noen annen virksomhet som gjør butikk ut av å dekke andre menneskers behov. Dessverre er det "mange" følelser i sving, i alle fall to - hat og sinne - når folk ikke får ønsket utfall i sin sak.

Mennesker vil stadig opptre urimelig når følelser er inne i bildet.

At du kaller meg kynisk betyr meg egentlig ikke så veldig, jeg er veldig lite kynisk, uten at det haf noe å si. Ville bare påpeke at det som er kynisk er ting som dette

https://www.buzzfeed.com/meganeliscomb/health-insurance-horror-stories

https://www.yahoo.com/lifestyle/the-spotlight-is-on-health-insurance-companies-patients-are-telling-their-stories-of-denied-claims-bankruptcy-and-delayed-care-014648524.html

https://www.nytimes.com/2024/12/18/opinion/health-insurance-united-ceo-shooting.html

Å påpeke dette er ikke kynisk, bortsett fra for noen som aldri har opplevd problemer noen gang i sitt liv.

Dette er en industri som selger wt produkt de etterpå i stor grad nekter å levere. Det kalles svindel. Når vi snakker om helse kan det, som jeg vil påstå i den siste linken, kalles drap

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ikke kun. Hvor mange lag har en løk? Det er et underliggende poeng at mennesker og virksomheter må betale for seg og gå økonomisk i pluss. Selv helseforsikringsindusttien har ikke en uendelig sekk med gullmynter de kan fordele.

Folk tenker ikke rasjonelt. De bruker følelser og ønsketenkning som resonnement for hvordan de mener at omstendighetene burde være.

Brannvesen skal berge overtente hus nesten uten skade i etterkant og helsevesen skal berge syke og skadde uavhengig av hvor elendig det står til før disse kommer inn eller hvor mange ressurser som er tilgjengelig, ellers gjør de en dårlig jobb. Det er omtrent slik folk tenker og man hører stadig om fordeling av skyld alle andre steder enn der den hører hjemme.

Det er en annen tråd her hvor folk mener at en mann fortjener et overdrevet angrep fra politiet. Det er ikke den mannen som er problemet men alle meningene og ytringene til de som mener at det er fritt vilt når man ikke er mors beste barn. Det hadde tross alt aldri skjedd for smarte og oppegående mennesker som de selv.

Det er ikke helseindustrien som er problemet, men folk flest.

Kynikerne bør se seg selv i speilet før de setter andre i bås.

I en verden hvor regningene kommer uten stans kan man vanskelig påstå at et menneske er mer grisk enn et annet. Den uendelige jakten etter penger er den største årsaken til at folk i det hele tatt står opp om morgenen og står i kø for å komme seg til og fra jobber de ikke kan fordra.

Det er ikke sant at de fleste mennesker er rasjonelle, tenkende vesen og at kilden til problemet ligger hos han eller hun (de få).  "Det er ikke oss, det er dem"-mentalitet.

God Jul

Lenke til kommentar
BadCat skrev (17 minutter siden):

Ikke kun. Hvor mange lag har en løk? Det er et underliggende poeng at mennesker og virksomheter må betale for seg og gå økonomisk i pluss. Selv helseforsikringsindusttien har ikke en uendelig sekk med gullmynter de kan fordele.

Folk tenker ikke rasjonelt. De bruker følelser og ønsketenkning som resonnement for hvordan de mener at omstendighetene burde være.

Brannvesen skal berge overtente hus nesten uten skade i etterkant og helsevesen skal berge syke og skadde uavhengig av hvor elendig det står til før disse kommer inn eller hvor mange ressurser som er tilgjengelig, ellers gjør de en dårlig jobb. Det er omtrent slik folk tenker og man hører stadig om fordeling av skyld alle andre steder enn der den hører hjemme.

Det er en annen tråd her hvor folk mener at en mann fortjener et overdrevet angrep fra politiet. Det er ikke den mannen som er problemet men alle meningene og ytringene til de som mener at det er fritt vilt når man ikke er mors beste barn. Det hadde tross alt aldri skjedd for smarte og oppegående mennesker som de selv.

Det er ikke helseindustrien som er problemet, men folk flest.

Kynikerne bør se seg selv i speilet før de setter andre i bås.

I en verden hvor regningene kommer uten stans kan man vanskelig påstå at et menneske er mer grisk enn et annet. Den uendelige jakten etter penger er den største årsaken til at folk i det hele tatt står opp om morgenen og står i kø for å komme seg til og fra jobber de ikke kan fordra.

Det er ikke sant at de fleste mennesker er rasjonelle, tenkende vesen og at kilden til problemet ligger hos han eller hun (de få).  "Det er ikke oss, det er dem"-mentalitet.

God Jul

Du er ikke klar kver at myndighetene måtte inn og sette en grense for hvir mye profitt disse selskapene kunne ta?

Du synes det er kynisk å hevde at det er kynisk å nekte en 17-åring en leverttransplantasjon inntil det er for sent og hun dør? Men ikke å gjøre det?

Du synes det er kynisk å hende det er kynisk å nekte å betale for fødsel og nyfødtintensiv fordi pasienten ble kjørt til feil sykehus, men ikke å gjøre det. 

Du synes det er kynisk å hevde det er kynisk at mennesker med helseforsikring må stå i timelange køer for å komme på gratisklinikler fordi denilke kan betalenegenandelen på flere titalls tusen dollar, eller å nekte å betale for astmamedisin til en familie, slik at mor emder oå sykehuset, men ikke å gjøre det.

God jul ja 

Endret av Tussi
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Tussi said:

At du kaller meg kynisk betyr meg egentlig ikke så veldig, jeg er veldig lite kynisk, uten at det haf noe å si. Ville bare påpeke at det som er kynisk er ting som dette

https://www.buzzfeed.com/meganeliscomb/health-insurance-horror-stories

https://www.yahoo.com/lifestyle/the-spotlight-is-on-health-insurance-companies-patients-are-telling-their-stories-of-denied-claims-bankruptcy-and-delayed-care-014648524.html

https://www.nytimes.com/2024/12/18/opinion/health-insurance-united-ceo-shooting.html

Å påpeke dette er ikke kynisk, bortsett fra for noen som aldri har opplevd problemer noen gang i sitt liv.

Dette er en industri som selger wt produkt de etterpå i stor grad nekter å levere. Det kalles svindel. Når vi snakker om helse kan det, som jeg vil påstå i den siste linken, kalles drap

Det du skrev et selve definisjonen på en kyniker. Det har ikke noe med meg å gjøre eller hva jeg mener.

By the 19th century, emphasis on the negative aspects of Cynic philosophy led to the modern understanding of cynicism to mean a disposition of disbelief in the sincerity or goodness of human motives and actions.

En hersketeknikk "jeg bryr meg ikke om hva du mener" gjør deg ikke mer kunnskapsrik.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

Det du skrev et selve definisjonen på en kyniker. Det har ikke noe med meg å gjøre eller hva jeg mener.

En hersketeknikk "jeg bryr meg ikke om hva du mener" gjør deg ikke mer kunnskapsrik.

Jeg mente simpelthen at jeg ikke blir påvirket av den kommentaren, men du leser innleggene mine som fanden leser bibelen,. Og en slik diskusjon er jeg ikke interessert i. 

Hvis du vil diskutere sak og ikke person, så ok, eller....

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (På 14.12.2024 den 7:44 PM):

Jeg kan aldri forsvare drap, men jeg er ikke overrasket, helseforsikringsindustrien er så kynisk at jeg er overrasket over at det ikke har skjedd før

Med det økende tempoet i verden hvor det blir mer "kjent" at mennesker har lite til ingen respekt for menneskeliv og verdien av det så blir det nok mer og mer ville vesten stemning de neste tiårene.

Håper jo ikke det, og at vi finner bedre løsninger, men blir ikke overrasket om den kyniske eliten plukkes sakte men sikkert bort.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det er business as usual. Ikke noe mer oppsiktsvekkende enn annen virksomhet. 

I Norge kraftselskapene monopol og tar ut saftige utbytter samt gir bort penger til lag og organisasjoner. Hva betyr det at pensjonister sliter med å betale nettleia når ungdommer fikk spille fotball for pengene. Innbakt godhet.

Norsk tipping har og innbakt godhet som gjør de "untouchable". Hvem bryr seg om folk spiller seg til ruin når Norsk Tipping gjør så mye godt med pengene.

La oss ikke starte med å greie ut om matvaregigantenes prissamarbeid. 

Virksomheter driver ikke veldedighet. Skal man ta én må man ta alle. 

Går man nedover den stien, får man følge av sosialdemokratene som mener at rikinger ikke er berettiget fruktene av sitt livsverk.

Til slutt blir det ikke noe av noe. 

De griskeste menneskene jeg vet om et de som er full av misunnelse for hva andre får til i stedet for å gjøre noe selv. Disse er umettelige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, sedsberg said:

Ved å gjøre ham til terrorist så kan de straffe de som støtter ham.

Og skape frykt for å bli ansett som terrorister.

Eliten og makten i USA er sjokkerte og er naturlig nok redde for flere slike episoder. Så gjør de som makta pleier å gjøre, bruker loven i den bredeste forstanden for å skremme.

Jeg vet ikke om denme oppførsel en faller innenfor definisjonen av terror...

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (12 timer siden):

Ved å gjøre ham til terrorist så kan de straffe de som støtter ham.

Tussi skrev (6 timer siden):

Der var vel politisk motivert... egnet til å skape frykt ol

så en diskusjon senere om akkurat dette punktet på CNN i natt, to forsvarsadvokat-eksperter satt i panelet, de hevdet at siktelsen (act of terror) var alt for bredt anlagt og feil. Siktede har visstnok aldri publisert, spredt, offentliggjort, noe av sine "politiske" skriverier/notater som ble funnet hjemme hos ham. Tvertimot er det lekkasjer fra politiet selv til media om innholdet som da skaper den angivelige offentlige  "frykten i samfunnet" dette har skap, at det er "politisk" osv. Dermed mente ekspertene at advokatene hans ville få enkel jobb med å tilbakevise terror-anklagen, hvis jeg forstod det rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 19.12.2024 den 16.42):

Denne industrien er en unødvendig mellommann som har en økonomisk interesse av å avslå så mange krav som mulig. Og med det får de folk drept.

Sitat

Folk tenker ikke rasjonelt. De bruker følelser og ønsketenkning som resonnement for hvordan de mener at omstendighetene burde være.

Ønsketenkning? Alle andre siviliserte land har helt andre systemer som ikke baserer seg på vampyr-mellommenn.

Endret av Markiii
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (På 20.12.2024 den 12.41):

så en diskusjon senere om akkurat dette punktet på CNN i natt, to forsvarsadvokat-eksperter satt i panelet, de hevdet at siktelsen (act of terror) var alt for bredt anlagt og feil. Siktede har visstnok aldri publisert, spredt, offentliggjort, noe av sine "politiske" skriverier/notater som ble funnet hjemme hos ham. Tvertimot er det lekkasjer fra politiet selv til media om innholdet som da skaper den angivelige offentlige  "frykten i samfunnet" dette har skap, at det er "politisk" osv. Dermed mente ekspertene at advokatene hans ville få enkel jobb med å tilbakevise terror-anklagen, hvis jeg forstod det rett.

Men det er jo ingen frykt i samfunnet generelt. Blant vanlige folk er det i verste fall null interesse, men i veldig mange tilfeller stor glede. Luigi skapte ikke frykt, men glede.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Markiii said:

Denne industrien er en unødvendig mellommann som har en økonomisk interesse av å avslå så mange krav som mulig. Og med det får de folk drept.

Ønsketenkning? Alle andre siviliserte land har helt andre systemer som ikke baserer seg på vampyr-mellommenn.

Vampyrer og igler er folk som vil ha tjenester uten å kunne betale for seg.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...