Gå til innhold

Bil på verksted

Robert123

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå hatt bilen min på verksted siden starten av mai på grunn av lekkasje i batteri kassen. Jeg har en 2023 modell kia niro ev der det plutselig var lekkasje av batteri væske. Bilen skal etter planen endelig få de delene som mangler i starten av januar, men jeg er litt bekymret for at den har stått så lenge i ro. Hva kan jeg kreve at bilforhandler gjør noe med når den har vert på verksted så lenge? Tenker da på batteriet som sikkert er utladet, og bremser/håndbrekk som har stått siden mai.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forhandler stilt med annen bil som erstatning i perioden? 

Det kan påvirke krav til å heve kjøpet.

Det er lite utlading av batteri så lenge bilen er av og mulig verksted har koblet 12V batteriet ifra, da skal ikke bilen forsøke å slå seg på for å lade 12V batteriet.

At bremser setter seg fast kan skje men bør være enkelt å utbedre av verksted uten noen kostnader for deg.

Det er mer omfattende når det skjer over flere år i kombinasjon med salt, da må gjerne mer deler byttes til slutt.

Endret av toralfb
Lenke til kommentar
Robert123 skrev (3 timer siden):

Forhandler har stilt med leigebil i perioden ja👍🏻 Har vert mye rot fra forhandler sin side med kommunikasjon angående hele prosessen, så er alt i alt veldig misfornøyd..

Vil tro det kan være vanskelig å få hevet kjøpet når forhandler har stilt med alternativ bil.

Kjedelig med så lang ventetid. Vil anta forhandler selv ikke kjente omfanget ved starten av denne hendelsen. 

Håper det løser seg i starten av januar som lovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...