Gå til innhold

Blir stoppet ofte for "tilfeldig kontroll"

Anbefalte innlegg

Var en gang på rema for å handle da jeg satte meg inn i bilen så jeg at en bil parkert bak meg startet bilen når jeg startet min og de følgte etter meg i kanskje 5 min før de tok på blålys. Dette fikk meg til å tenke har blirt stoppet ofte av politi spesielt sivil hvor de alltid skal ta en spytte test på meg, de sier alltid det er tilfeldig men når jeg har venner som aldri har blitt stoppet en gang tror jeg ikke at det er tilfeldig at jeg blir stoppet. Har vært noen ganger hvor jeg har blitt stoppet 2 ganger samme dag. Er det sånn at bilen min er merket i systemet deres har jo aldri kjørt påvirket jeg. Begynner å bli veldig lei av dette nå. Kan jeg nekte å ta ein spyttetest når det blir så mye så det blir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yomackaflow skrev (48 minutter siden):

Var en gang på rema for å handle da jeg satte meg inn i bilen så jeg at en bil parkert bak meg startet bilen når jeg startet min og de følgte etter meg i kanskje 5 min før de tok på blålys. Dette fikk meg til å tenke har blirt stoppet ofte av politi spesielt sivil hvor de alltid skal ta en spytte test på meg, de sier alltid det er tilfeldig men når jeg har venner som aldri har blitt stoppet en gang tror jeg ikke at det er tilfeldig at jeg blir stoppet. Har vært noen ganger hvor jeg har blitt stoppet 2 ganger samme dag. Er det sånn at bilen min er merket i systemet deres har jo aldri kjørt påvirket jeg. Begynner å bli veldig lei av dette nå. Kan jeg nekte å ta ein spyttetest når det blir så mye så det blir.

Jeg har hørt fra enkelte som opplever det samme.  En av de som forteller lignende historier har litt historie med Onkel, samtidig som vedkommende kjører finere bil enn man skulle anta det fantes midler til...   Er det noen grunn til at de har plukket deg ut?

Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard skrev (10 timer siden):

Jeg har hørt fra enkelte som opplever det samme.  En av de som forteller lignende historier har litt historie med Onkel, samtidig som vedkommende kjører finere bil enn man skulle anta det fantes midler til...   Er det noen grunn til at de har plukket deg ut?

Jeg personlig har aldri gjort noe som skal få dem til å stoppe meg, men har venner som har vært litt på radaren til det politiet og de har jeg kjørt flere ganger men kan dette være en grunn til at bilen min er merket? Jeg har jo ikke gjort noe

Lenke til kommentar

Trafikkontrollar treng ikkje å være tilfeldige, ein kvar billist kan stoppast for kontroll utan at det føreligg mistanke om nokonstraffbart. 

Det er ingen grunn til å tru at dette er tilfeldig, men det er innafor det som politiet har lov til når du sett deg bak rattet. 

Eg tviler sterkt på at bilen din blir spora då det krever ein del meir for å kunne gjere lovleg, det er nok meir at du er på radaren til politiet slik at dei følgjer ekstra med når dei ser deg eller bilen din. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...