Subara Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember Jeg tenker på denne: Trådløs optisk seriekoblet røykvarsler – Cavius En kjøper har skrevet: har 8 av disse og kan ikke anbefale dem til noen. Alarmer i hytt og pine døgnet rundt. Jeg har også dårlig erfaring med seriekobling fra tidligere, som er anbefalt når man bor i hus. Jeg måtte til slutt koble røykvarslerne fra hverandre og brukte dem enkeltstående istedenfor. Men jeg vet ikke om nye, seriekoblede modeller har en slik mulighet. Hvis ikke, avstår jeg fra kjøpet. Og kan jeg bruke dem uten app? Her er alternativet https://if-sikkerhet.no/produkt/optisk-roykvarsler-10-ars-batteri-cavius/ Sitat 10 års innebygget langtidsbatteri som holder hele røykvarslerens levetid. Man kan altså ikke ta ut batteriet? (Slå den av?) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember Subara skrev (1 time siden): Man kan altså ikke ta ut batteriet? Riktig. Etter 10 år bør man uansett bytte røykvarsler. Forsøk å finne seriekoblede røykvarslere som fungerer bra. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 13. desember Forfatter Del Skrevet 13. desember mobile999 skrev (12 minutter siden): Riktig. Etter 10 år bør man uansett bytte røykvarsler. Dvs. at den vil kunne stå å pipe kontinuerlig mens man er jobb eller på ferie? Da foretrekker jeg ev. den neste i rekken hvor batteriet må skiftes etter 5 år. mobile999 skrev (19 minutter siden): Forsøk å finne seriekoblede røykvarslere som fungerer bra. Litt rart at If ikke selger røykvarslere som fungerer bra. Mannen som klagde på dem hadde koblet 8 alarmer. Han var den ene misfornøyde kunden som ga den 1 stjerne, fem fornøyde kunder ga den full score og en mente det var for tidlig å si. Alternativet var å kjøpe alarmene på OBS. Mye utsolgt der før jul, ser jeg. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. desember Del Skrevet 14. desember Subara skrev (2 timer siden): Alternativet var å kjøpe alarmene på OBS. Mye utsolgt der før jul, ser jeg. Ikke mye interessant til salgs bortsett fra Shelly Plus Smoke. 1 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 14. desember Forfatter Del Skrevet 14. desember Shelly Plus Smoke får heller ikke god kritikk. https://www.elektroimportoren.no/shelly-plus-smoke-alarm/94454/Product.html Er det mulig for alle røykvarslere som kan seriekobles at de også kan fungere frittstående, eller kommer det an på merket? Må man bruke Wifi for å koble dem eller kan man koble dem sammen manuelt, som mine gamle røykvarslere? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. desember Del Skrevet 14. desember (endret) Subara skrev (19 timer siden): Er det mulig for alle røykvarslere som kan seriekobles at de også kan fungere frittstående, eller kommer det an på merket? Jeg kan ikke noe om dette, men synes det vil være merkelig om de ikke kan fungere frittstående. Endret 15. desember av mobile999 2 Lenke til kommentar
Mercruiser Skrevet tirsdag kl 14:45 Del Skrevet tirsdag kl 14:45 De fungerer som enkeltstående også. Seriekoblede trådløse varslere har en aktiveringsfunksjon (learn-knapp) som må benyttes for å koble dem sammen. Den ene personen som ikke var fornøyd (alarmer i hytt og pine), har trolig hatt problemer med en av varslerne. Når en feiler, vil dette smitte over på de øvrige siden de er koblet sammen. For øvrig vil røykvarslere ha svært lang levetid - langt ut over det som oppgis. Dersom du etter noen år kjøper nye for å være sikker, trenger ikke de gamle kasseres. Du utøker bare antallet varslere - desto flere jo bedre. Personlig har jeg en røykvarsler i hvert eneste rom, hvorav ca. halvparten er koblet sammen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå