Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg hjerteløs?

Gjest 313ff...662

Anbefalte innlegg

Gjest 313ff...662

Fikk beskjed i dag om at bestefar hadde gått bort å jeg bryr meg egentlig ikke, men pga. at jeg ikke bryr meg, er jeg hjerteløs?

Han har aldri vært noe viktig figur i min oppvekst. For mange år siden var han utro mot bestemor å flyttet til et annet land etter dette, så han litt nå og da om han var i Norge men ikke hatt noe særlig kontakt de siste årene, mye pga. da han flyttet utviklet han ganske ekstreme politiske synspunkt å han har alltid vært ekstremt rasistisk.

Er jeg et dårlig menneske for å ikke bry meg om hans bortgang, uansett hvordan han var?

Anonymous poster hash: 313ff...662

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 313ff...662 skrev (5 timer siden):

Fikk beskjed i dag om at bestefar hadde gått bort å jeg bryr meg egentlig ikke, men pga. at jeg ikke bryr meg, er jeg hjerteløs?

Han har aldri vært noe viktig figur i min oppvekst. For mange år siden var han utro mot bestemor å flyttet til et annet land etter dette, så han litt nå og da om han var i Norge men ikke hatt noe særlig kontakt de siste årene, mye pga. da han flyttet utviklet han ganske ekstreme politiske synspunkt å han har alltid vært ekstremt rasistisk.

Er jeg et dårlig menneske for å ikke bry meg om hans bortgang, uansett hvordan han var?

Anonymous poster hash: 313ff...662

Nei, synes ikke du er det.  Vi må ikke automatisk bry oss om et familiemedlem når man ellers ikke har noe kontakt med mennesket.  Når du i tillegg ikke liker han noe særlig, så synes jeg det er ganske normalt om du føler deg litt likegyldig til det hele.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 313ff...662 skrev (6 timer siden):

Nei, det vil jeg ikke si.
Jeg var glad i mine bestemødre(bestefedrene mine døde før og rett etter jeg ble født), flotte mennesker på alle måter, men de døde begge i midten av 90-årene, den ene ganske dement og trodde jeg var faren min. Jeg kan ikke si at jeg ble spesielt lei meg eller noe, ganske likegyldig, de hadde levd lange liv, jeg hadde et helt normalt forhold til dem.

Så ikke føl på at det er forventet at du skal bli helt knust at en bestefar i familien har gått bort, spesielt ikke en du ikke hadde noe særlig kontakt med.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 313ff...662 skrev (På 13.12.2024 den 12:34 PM):

Svar: Nei.

Å skuespille konstruerte falske følelser er verre enn å ikke vise følelser i det hele tatt.

Og så kan man alltid spille det uomtvistelige kortet; - "jeg sørger på min måte".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (På 13.12.2024 den 6:51 PM):

Nei, det vil jeg ikke si.
Jeg var glad i mine bestemødre(bestefedrene mine døde før og rett etter jeg ble født), flotte mennesker på alle måter, men de døde begge i midten av 90-årene, den ene ganske dement og trodde jeg var faren min. Jeg kan ikke si at jeg ble spesielt lei meg eller noe, ganske likegyldig, de hadde levd lange liv, jeg hadde et helt normalt forhold til dem.

Så ikke føl på at det er forventet at du skal bli helt knust at en bestefar i familien har gått bort, spesielt ikke en du ikke hadde noe særlig kontakt med.

I min famillie sier vi "Hyklere gråter i begravelsen til gamle". De gamle har levd sitt liv, og er nå ved veis ende, man skal være glad for tiden man har hatt sammen med dem, eller likegyldig hvis den tiden ikke var noe god. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...