Gå til innhold

Her er det neste spillet fra Naughty Dog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En trailer som så interresant ut.. Til de stappet så mye produktplassering de kunne inn i de siste sekundene at man blir helt tatt ut av det. Produktplassering kan funke, når det passer godt inn i verdenen.

En skikkelig sci-fi/sci-fantasy setting, som først gir litt retrofølelse med CRT skjermer, avisutklipp osv. Til å nærmest zoome inn på en Sony stereo, adidas sko og en Porsche logo tok hype meteret mitt fra lunken til iskald på 13 sekunder 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
MuffinMatt skrev (2 timer siden):

En trailer som så interresant ut.. Til de stappet så mye produktplassering de kunne inn i de siste sekundene at man blir helt tatt ut av det. Produktplassering kan funke, når det passer godt inn i verdenen.

En skikkelig sci-fi/sci-fantasy setting, som først gir litt retrofølelse med CRT skjermer, avisutklipp osv. Til å nærmest zoome inn på en Sony stereo, adidas sko og en Porsche logo tok hype meteret mitt fra lunken til iskald på 13 sekunder 🙄

Tror du leser for mye negativt ut av dette. De går tydelig for en slags alternativ virkelighet der mennesker driver med intergalaktiske reiser allerede fra 80-tallet. Sitatet i starten er datert 1986, logoen til Sony er fra 80-tallet, musikken er fra 80-tallet og den neon-fargede logoen er tydelig inspirert av 80-talls hackerfilmer. Jeg er usikker på Porsche-logoen, men regner med den også er tidsriktig.

Personlig synes jeg tittelen på spillet var veldig generisk, og sjangeren virker ikke som noe for meg. Jeg digger sci-fi, men gameplayet virker som det sikter på noe soulslike eller lignende. Men det er Naughty Dog vi snakker om. De 5 siste spillene deres regnes som mesterverk, så jeg har ingen tvil om at dette føyer seg inn i rekken.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nye IP fra kjente (og større) selskaper er godt nytt i dagens verden. Det er nok bra at det ikke er et remake eller 17-nde sequel av noe slag.

På den annen side er jo det traileren viser et godt case study av hvordan man lager et kommersielt gjennomtenkt Produkt. Her er det både 80-talls vibber, satsing på lisensiert musikk, product placement, kvinnelig protagonist i samsvar med "the modern audiences" (har ikke noe i mot det, måtte bare nevne). Det må dels være midt i blinken ift. aldersgruppen jeg tilhører.

Men misforstå meg rett.

Har ikke sett mange tegn på nytenking. 80-talls appellen begynner å bli gammelt nytt...

Og til slutt et par bilder fra tydeligvis selve spillet som så rimelig uinteressant ut. Det å lage "kule" videosnutter er ikke det samme som å lage "kult" gameplay.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kombucha skrev:

Nye IP fra kjente (og større) selskaper er godt nytt i dagens verden. Det er nok bra at det ikke er et remake eller 17-nde sequel av noe slag.

På den annen side er jo det traileren viser et godt case study av hvordan man lager et kommersielt gjennomtenkt Produkt. Her er det både 80-talls vibber, satsing på lisensiert musikk, product placement, kvinnelig protagonist i samsvar med "the modern audiences" (har ikke noe i mot det, måtte bare nevne). Det må dels være midt i blinken ift. aldersgruppen jeg tilhører.

Men misforstå meg rett.

Har ikke sett mange tegn på nytenking. 80-talls appellen begynner å bli gammelt nytt...

Og til slutt et par bilder fra tydeligvis selve spillet som så rimelig uinteressant ut. Det å lage "kule" videosnutter er ikke det samme som å lage "kult" gameplay.

Naughty Dog har vel sjelden sviktet på gameplay-fronten.. ellers ganske enig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele poenget med produktplassering er å gjøre det naturlig slik at du ubevisst lar deg påvirke. Det som gjøres her er typisk modern corporate hvor ting overfokuseres på, og derfor går ting heller rett i reklamefilteret som de aller fleste har.

Normalt er ND et selskap jeg har høy respekt for, men må si dette fristet utrolig lite. Synes det er rart at et så proft selskap på ND går helt "Stranger Things" plutselig.

Nå skal det sies at spillbransjen har sine utfordringer for tiden, og har hatt det ganske lenge nå.

Kan nesten virke som at de merker at folk går mer mot gammel retro p.g.a kvaliteten i det, og de søker seg mot det markedet.

Lenke til kommentar

Så traileren først i morres, noe trøtt så tenkte å se den igjen før jeg danner en mening og gjorde det...

Jeg elsker 80-tallet, digger Sci-Fi og en favorittsjanger er 3rd person hack/slash action spill med fine komboer osv. Så dette burde jeg ha hatt sansen for...Men nei. Smilte godt når It's a Sin kom på da.

Må og sies at jeg ikke merket produktplasseringen uten om Sony sin, som jeg faktisk synes var dritkult fordi det er jo et Sony PS eksklusivt spill. Litt som SEGA spill på arkaden i Shenmue. Likte det der 😃 

Og oppå det igjen, har jeg ikke spilt et ND spill siden første Crash på PS1 og de klarte bare ikke fenge meg med Uncharted, ei TLOU spillene, så 80 talls viber i Sci-fi med H&S stil... 

..nei, dette resonerte ikke med meg heller. Virket veldig generisk og egentlig veldig sjelløst. De robotene på slutten var i hvert fall generiske, samt den lille titten vi fikk av verdenen. Sitter igjen med et under-lunkent førsteinntrykk her. Og førsteinntrykk er viktig. 

Har ennå ikke sett en eneste faktisk positiv kommentar om dette, bare lunken til rett ut negativt. 

Selvfølgelig så er det mye mer til spillet en denne lille traileren, men tror den går fort i glemmeboken til de viser mer, litt som det var med Forspoken.

P.S: Beste som kom ut av denne "awards" greia var Okami 2 :

Endret av Chaos_Niddhogg
Lenke til kommentar

Så meget bra ut, blanding av Guardians of the Galaxy og Star Wars?

Karakterene så særdeles bra ut, nesten som det kunne vært live action på punkter.

Bevegelser og slikt er helt klart et steg opp.

Nå er det vel et Sony studio, så å fokusere på Sony logoen burde være helt naturlig.

Samtidig har vel Porsche nylig designet et romskip?

Kan være dette blir noe likt returnal? Det var et fantastisk spill det også.

Karakterens design kan vel kanskje være inspirert av Ripley?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...