Gå til innhold

Nytt Elden Ring i 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var nok planen til From Software med EldenRing fra starten, bruke fan basen + "souls like" varemerke de startet til nye kommersielle høyder for å selge mest mulig, å det fungerer nok.

Elden Ring er jo ikke det jeg vill kalle "Souls Like", Lies of PI er en direkte kopi av denne oppskriften, som også er det jeg vill ha. Så det blir nok å spille spill fra andre produsenter som kopierer/rendyrker denne oppskriften fremmover (Wukong - Nioh2 er de jeg har på gang allerede). EldenRing med Åpen verden + altfor mye hjelpemidler (Runes-WarCry-Buffs-Ghost osv osv) så crafting i tillegg, sukk.

Så igjen, dette er ikke direkte overraskende med tanke på hvilken vei EldenRing allerede tok. Det var Fokus på Online spilling helt fra DarkSouls 1 men dette har for meg bare vært forstyrrende så spiller alltid spillene offline, man merker jo også i EldenRing at de oppmuntrer kraftig til flerspiller der 50% av droppene er online relatert

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Et spill med et battle royale-skjelett og huden til Elden Ring?

Man må være rimelig desperat til å ville omfavne noe slikt som Souls like.

Bare se på hvor annerledes mekanikken må være, nå som karakterene iler rundt. Sitter med en følelse av en Uncanny valley. Håper det blir bra for Business, nærmere sagt for Namco Bandai.

Ordet From Software er ikke nevnt for ordens skyld. Og det er bra.

Mine varme minner fra Elden Ring-spillingen er ikke til å ta på!

Lenke til kommentar
simalarion skrev (15 timer siden):

EldenRing med Åpen verden + altfor mye hjelpemidler (Runes-WarCry-Buffs-Ghost osv osv) så crafting i tillegg, sukk.

Er vel ingen som tvinger deg til å bruke det du ikke ønsker å bruke?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skriver vell heller ingen steder at noen tvinger meg til noenting (for ordens skyld så bruker jeg heller aldri buffs, letteste måten å komme gjennom spillene med mestringsølelse er bare å lære seg å spille), så har du noe poeng her med å svare meg direkte?.  From Software har fortsatt gjort endringer men sin "Soulslike" Darksouls oppskrift jeg ikke sette pris på først å fremst ÅpenVerden.

EDIT - Forøvrig ikke Darksouls jeg liker best av deres spill, for meg er Sekiro nr 1 & DarkSouls 3 på en god andre plass

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...