Styrmann Smisk Skrevet fredag kl 14:51 Del Skrevet fredag kl 14:51 Gleder meg veldig. Lommeboken gruer seg hvis dette blir for tøft for pcen jeg har i dag Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet fredag kl 14:51 Del Skrevet fredag kl 14:51 Enig. Woke har mistet sin betydning. Les kommentarfeltet på youtube, eller se chatten i en stream. Det ropes woke mot alle karakterer som ikke er en hvit mann. Det er synd, fordi at woke har satt fotfeste i enkelte spillselskaper er høyst virkelig. Når noen bruker ordet woke nå om dagen så tenker jeg at det er større sannsynlighet for at personen er en kulturkriger som vil dytte sin politikk på meg, enn at det faktisk er noen woke-agenda bak spillet. 5 Lenke til kommentar
JornHansen Skrevet fredag kl 14:52 Del Skrevet fredag kl 14:52 bubba477 skrev (7 timer siden): Dette kan gå galt eller det kan gå bra. Etter det som skjedde med showet og cyberpunk er jeg ikke optimist. Å bytte ut Geralt er risikablet og studioet er infiltrert av identitarians nå. Skjerp deg! Ciri var en dritfet karakter i The Witcher 3 og hun kommer til å eie alt og alle i The Witcher 4. Det er faktisk DU som henger deg opp i kjønn, identitet og alt annet vås. 4 2 Lenke til kommentar
Commander Shepard Skrevet fredag kl 14:57 Del Skrevet fredag kl 14:57 The Avatar skrev: Snøspade skrev (1 time siden): Å bytte ut Geralt er kun risikabelt om målgruppa er de folka som ikke bryr seg om historien og utvikling i Witcher-universet. Å bytte ut Geral er nødvendig, siden det jo faktisk er Ciri som er "hovedpersonen" i Wither-bøkene. De går videre fra Geralt, og kan tilføre spillet nye mekanikker uten at det virker teit ved at "jøss, nå har Geralt fått noen nye evner". De tør utvikle universet, i motsetning til de mange andre. Så får vi se hvordan det går. At Ciri faktisk ser voksen, badass, herja og "grizzled" ut er knallbra, og hun ser fortsatt bra ut. Enda en ting som ikke ville eksistert hvis CDPR hadde blitt "identitarian". Da hadde hun kansje vært mer "Body Positive"? Se på Dragon Age Veilguard, så finner du et identitært spill. Har absolutt trua på at Ciri kan bli ein god kvinneleg frontfigur utan at ein legg alt for mykje Mary Sue eigenskapar til karakteren. Kjenner meg veldig sikker på at Ciri kjem til å ha massevis av svakheiter og utfordringar. Når det gjeld woke-sida så var Ciri biseksuell i bøkene, og utan at eg heilt husker det så var det vel i det minste nokre hint og undertoner også i Witcher 3 på at Ciri likte jenter? Eg vil gjette på at eit av rollespelmomenta i dette spelet er at du som speler kan velge om Ciri skal være i eit forhold med ein mann eller ei dame. Eg rekner like vel med at det blir store ramaskrik og anklagar om at det er woke og urealistisk med ei lesbisk dame som svinger sverdet og tek ned skumle monster. Du kunne velge om Ciri foretrekker jenter eller gutter i badstu-scenen på Skellige. Så det var åpent. 3 Lenke til kommentar
JornHansen Skrevet fredag kl 15:09 Del Skrevet fredag kl 15:09 (endret) Commander Shepard skrev (13 minutter siden): Du kunne velge om Ciri foretrekker jenter eller gutter i badstu-scenen på Skellige. Så det var åpent. De drittungene (i alle aldre) som okker og bærer seg med en eneste gang noe er bittelitt annerledes enn sexfantasiene deres fra 2007 kan egentlig bare holde seg til retrospill. Sorry GUTTA, men absolutt ALLE spill fremover kommer til å bli WOKE som faen. Så sørg for å behandle de gamle spillene pent, den tiden dere drømmer om er definitivt over. Dere får bare beklage min mangel på empati ovenfor dere, men dere fortjener det ikke. Slutt å se på mennesker som objekter, så kanskje dere en gang får dere en kjæreste. Endret fredag kl 15:11 av JornHansen 5 1 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet fredag kl 15:16 Del Skrevet fredag kl 15:16 Commander Shepard skrev (26 minutter siden): Witcher-verse er jo nettopp kjent for å omfatte mangfold, og vise konsekvenser og utfordringer knyttet til det å dømmes eller defineres som avviker. Witcher universet har vært flinke til å skildre utanforskap på ein ryddig måte, men utan å gå til det steget at ein liten isolert landsby langt ute på landsbygda har alle verdens etniske bakgrunnar representert til tross for at folketallet er langt under 100 personar. Slik form for mangfold finner vi i moderne storbyar som resultat av at teknologien har gjort det enkelt å reise over store avstandar. The Witcher spela sin måte å vise mangfold på er gjennom metaforar om monster og monsterjegere, men det er kanskje ikkje alle som forstår det når ikkje "noen barn er gule og noen barn er rød, noen barn er hvite og noen nesten blå". Commander Shepard skrev (12 minutter siden): Du kunne velge om Ciri foretrekker jenter eller gutter i badstu-scenen på Skellige. Så det var åpent. Takker. Var det eg trudde at det også var ein slik referanse også i Witcher 3 spelet. 1 1 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet fredag kl 15:53 Del Skrevet fredag kl 15:53 Klarer ikke å ta spill der man skal dytte frem en karakter i en rolle som virker malplassert, seriøst. Det demper opplevelsen så til de grader. Står glatt over. Hyggelig for de som klarer å finne gleden i det, men holder meg fint til klassikerne hvis dette er eneste alternativ. 😋 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet fredag kl 16:07 Del Skrevet fredag kl 16:07 13 minutes ago, Colin. said: Klarer ikke å ta spill der man skal dytte frem en karakter i en rolle som virker malplassert, seriøst. Det demper opplevelsen så til de grader. Står glatt over. Hyggelig for de som klarer å finne gleden i det, men holder meg fint til klassikerne hvis dette er eneste alternativ. 😋 Enig. Heldigvis er det ingen indikasjon på at dette gjelder The Witcher 4. 9 Lenke til kommentar
barezell Skrevet fredag kl 16:39 Del Skrevet fredag kl 16:39 Veldig kul trailer. Perfekt stemning. Glad for at det ble Ciri og ikke en ny karakter 5 Lenke til kommentar
TMfrantic Skrevet fredag kl 17:53 Del Skrevet fredag kl 17:53 KantHerre skrev: Har troa på at dette kan bli bra enn så lenge, men skulle ønske Ciri beholdt sitt betydelig penere utseende fra Witcher III. Jeg er faktisk positivt overrasket over utseende. Jeg var sikker på at de skulle gjøre henne langt mer mannlig i disse autoritære woke tider, men hun ser fortsatt bra feminin ut i traileren. Hehe 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet fredag kl 18:10 Del Skrevet fredag kl 18:10 Dere, nå har en del av disse artiklene en tendens til å ende opp i rene "woke-diskusjoner", og jeg synes jeg ser like mange som snakker om hvor teite og utbredt "anti-woke" er som "woke". Kan vi ikke bare droppe temaet, og la søppelfyllingen den mange hundre sider lange "woke-tråden" er, få være yngleplass for den diskusjonen. Vi trenger det ikke under alle andre artikler, verken ene eller andre veien. 6 2 Lenke til kommentar
Indifference Skrevet fredag kl 18:49 Del Skrevet fredag kl 18:49 Snøspade skrev (6 timer siden): Har vel ikke sett noen tegn til det i spillet ennå? Har Ciri blått hår? Nei. Sier hun non-binary 16 ganger ila. traileren? Nei. Er det en kosete safe-space stemning her? Nei. Å bytte ut Geralt er kun risikabelt om målgruppa er de folka som ikke bryr seg om historien og utvikling i Witcher-universet. Å bytte ut Geral er nødvendig, siden det jo faktisk er Ciri som er "hovedpersonen" i Wither-bøkene. De går videre fra Geralt, og kan tilføre spillet nye mekanikker uten at det virker teit ved at "jøss, nå har Geralt fått noen nye evner". De tør utvikle universet, i motsetning til de mange andre. Så får vi se hvordan det går. At Ciri faktisk ser voksen, badass, herja og "grizzled" ut er knallbra, og hun ser fortsatt bra ut. Enda en ting som ikke ville eksistert hvis CDPR hadde blitt "identitarian". Da hadde hun kansje vært mer "Body Positive"? Se på Dragon Age Veilguard, så finner du et identitært spill. Godt sagt! Er selv ikke veldig fan av woke grep når det fører til at et univers blir litt awkward og usannsynlig, men i traileren er det ingenting som tilsier at W4 skal bli woke! Man må tåle å spille som en kvinnelig karakter uten at det er woke 3 Lenke til kommentar
Zork Skrevet fredag kl 19:37 Del Skrevet fredag kl 19:37 (endret) 1 hour ago, herzeleid said: Dere, nå har en del av disse artiklene en tendens til å ende opp i rene "woke-diskusjoner", og jeg synes jeg ser like mange som snakker om hvor teite og utbredt "anti-woke" er som "woke". Kan vi ikke bare droppe temaet, og la søppelfyllingen den mange hundre sider lange "woke-tråden" er, få være yngleplass for den diskusjonen. Vi trenger det ikke under alle andre artikler, verken ene eller andre veien. Støttes - dette for/mot "woke"-debatten er amerikansk vås som vi definitivt ikke trenger importere her til lands. Jeg vet det sannsynligvis er for sent allerede, men vi trenger ihvertfall ikke gjøre det mer enn nødvendig - at alt av nye spill, filmer og det meste annet skal sees gjennom en "woke-linse" av enkelte var utdatert før det engang begynte. Endret fredag kl 19:38 av Zork 5 3 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet fredag kl 21:44 Del Skrevet fredag kl 21:44 JornHansen skrev (6 timer siden): De drittungene (i alle aldre) som okker og bærer seg med en eneste gang noe er bittelitt annerledes enn sexfantasiene deres fra 2007 kan egentlig bare holde seg til retrospill. Sorry GUTTA, men absolutt ALLE spill fremover kommer til å bli WOKE som faen. Så sørg for å behandle de gamle spillene pent, den tiden dere drømmer om er definitivt over. Dere får bare beklage min mangel på empati ovenfor dere, men dere fortjener det ikke. Slutt å se på mennesker som objekter, så kanskje dere en gang får dere en kjæreste. Har lest innlegget ditt flere ganger. Mindre møllers tran kanskje? Hehe Sorry Gutta? ALLE spill? Virkelig? WOKE som faen? De fleste spill siste årene har ikke vært woke, og ingen grunn til å tro det endrer seg. Mulig du spiller kun fra en spesifikk genre? Hvordan behandler man gamle spill pent? Hva drømmer GUTTA om? Empati er noe man har overfor folk, man gjør seg ikke fortjent til den som sådan. Man kan ha det overfor folk som objektivt sett ikke ville fortjent det. En menneskelig greie. Du vet… Eller ? I jobben min har jeg hatt empati med alt fra unge voldsofre til gamle øksemordere. De gjorde ingenting for å gjøre seg fortjent. Det er en menneskelig greie jeg er glad kom til sin rett og som gjorde at jobben ble løst best mulig. Du høres ut som en skikkelig sjarmør .. 1 Lenke til kommentar
Randalf the Black Skrevet lørdag kl 23:22 Del Skrevet lørdag kl 23:22 (endret) Har ikke spilt gjennom noen av Witcher spillene (tid og prioriteringer har stoppet meg mer enn noe annet) men har fått med meg at i lore er det kun menn som kan bli witchers pga et eller annet. Kvinner dør hvis de prøver kjemikaliene/bryggene man drikker for å bli en witcher eller noe sånt? Hvis de forandrer det slik at Ciri blir en ordentlig witcher regner jeg med at det blir skriking i fanbasen, av samme typen vi så når Adeptus Custodes i Warhammer 40k ble retconnet til å kunne inkludere kvinner og ikke bare menn. Endret lørdag kl 23:23 av Randalf the Black 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet lørdag kl 23:26 Del Skrevet lørdag kl 23:26 Føles ikke helt som Witcher når Ciri har hovedrollen. Ikke noe imot å styre en kvinnelig karakter men dette var desverre en turn off for min del. Men håper at spillet blir bra 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet lørdag kl 23:34 Del Skrevet lørdag kl 23:34 (endret) Ser ikke noe woke i Witcher 4, og det var det heller ikke i Witcher 3 eller Cyberpunk. Jeg synes også de gjorde et godt valg med å gjøre Ciri hovedperson, siden det hadde blitt litt kjedelig om det var Geralt igjen. Det som er den egentlige risikoen er at de slipper ut et uferdig spill med store problemer som Cyberpunk. Da vil de fullstendig ødelegge sitt rykte. Endret lørdag kl 23:50 av Camlon 2 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet lørdag kl 23:34 Del Skrevet lørdag kl 23:34 On 13.12.2024 at 10:22 AM, Zork said: Cyberpunk er et av de beste og mest hyllede spill de siste 10 år. Det hadde en elendig release på konsoller. Løsningen på det er å holde seg til pc. Men poenget er jo der. Selv om spillet har blitt forbedret med patcher, så var det et fulstending bom kjøp for veldig mange som faktisk kjøpte det spillet ved release. Det at spillet er bra mange år seinere er ikke et argument som holder da. Så ja det er med grunn at han og flere er skeptisk til hva som kommer fra det studioet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet lørdag kl 23:45 Del Skrevet lørdag kl 23:45 On 13.12.2024 at 4:09 PM, JornHansen said: De drittungene (i alle aldre) som okker og bærer seg med en eneste gang noe er bittelitt annerledes enn sexfantasiene deres fra 2007 kan egentlig bare holde seg til retrospill. Sorry GUTTA, men absolutt ALLE spill fremover kommer til å bli WOKE som faen. Så sørg for å behandle de gamle spillene pent, den tiden dere drømmer om er definitivt over. Dere får bare beklage min mangel på empati ovenfor dere, men dere fortjener det ikke. Slutt å se på mennesker som objekter, så kanskje dere en gang får dere en kjæreste. Du tar heldigvis feil. Skjønner at du liker woke og synes dette er en bra ting. Men å si at dette kommer i ALLE spill fremover skjønner vel du også at bare er tull. Siste spillet jeg kjøpte var PoE2. Føler ikke at det er spesielt woke. Men om et spill er woke gjør ikke så mye for min del, er nokk at spill å velge mellom. Er vel også å merke seg at de som ofte forsvarer og vil ha mer woke er de som er mest verbale og "snakker høyest" 1 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet lørdag kl 23:49 Del Skrevet lørdag kl 23:49 Just now, MysticoN said: Men poenget er jo der. Selv om spillet har blitt forbedret med patcher, så var det et fulstending bom kjøp for veldig mange som faktisk kjøpte det spillet ved release. Det at spillet er bra mange år seinere er ikke et argument som holder da. Så ja det er med grunn at han og flere er skeptisk til hva som kommer fra det studioet. Poenget er det samme som jeg skrev i mitt innlegg. Det var et bomkjøp for mange av de som som kjøpte det på konsoll. En kan gjerne argumentere for at CD Project Red ikke burde forsøkt å lage konsoll-versjoner av et så krevende spill, men det har lite å gjøre med hvorvidt Cyberpunk var et bra spill. For de fleste pc-spillere med oppegående pc'er så fungerte det helt greit - det hadde mange bugs, men det har desverre alt av "store" spill. Og jo - at spillet er bra nå er definitivt et argument som holder. De fleste spill som har en dårlig release kommer aldri over det - utgiverene tar de pengene de kan få og løper avgårde. No Mans Sky og Cyberpunk er eksempler på at selskapene bak ikke bare forlater prosjektene sine men faktisk gjør det de kan for å bøte på skaden en dårlig lansering hadde - de har begge lagt enormt med tid og ressurser i å gi kjøperene det de egentlig skulle hatt. Så skulle vi naturligvis alle ønske at alt alltid var perfekt fra starten av, men det er forsvinnende få selskaper vi kan støtte om det skal være kravet i dagens verden. CD Project Red har aldri skuffet med en lansering - ja, det tok lengre tid med Cyberpunk, men det finnes ikke utviklere som har noen bedre track-record enn de har. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå