MysticoN Skrevet søndag kl 00:23 Del Skrevet søndag kl 00:23 16 minutes ago, Zork said: Poenget er det samme som jeg skrev i mitt innlegg. Det var et bomkjøp for mange av de som som kjøpte det på konsoll Ikke prøv å gjøre dette til et konsoll problem. Det var nokk av problemer ved release på PC også. Jeg var selv en som hadde mye problem. Har aldri sagt at alle mente at det var et dårlig spill. Det jeg sier er at mange hadde problemer ved release og med det ble skeptisk til DEVS. For veldig mange så var det ikke en bra opplevlse å spille dette spillet ved release. Så kan godt hende at Witcher 4 blir er kjempe bra spill, men det kan også hende at de slippes for tidlig eller er fult av bugs hvor noen er "game breaking". Uansett så kan det være en fordel å vente med på bruke penger på dette til man har fått lest reviews og muligens testet spillet. 21 minutes ago, Zork said: CD Project Red har aldri skuffet med en lansering - ja, det tok lengre tid med Cyberpunk, men det finnes ikke utviklere som har noen bedre track-record enn de har. Uenig. Quote Cyberpunk 1.0 is arguably the most disastrous video game launch of all time, one that saw an entire developer’s reputation tank as unsustainable development practices were made clear for all to see. It was pulled from sale, then put back on sale with the advice to not buy it on the machine it was designed for as it couldn’t properly run it. Yes, the game we have now is a miracle, but to leave behind the ruins it poured so much into rebuilding feels like a betrayal not only to us, but also a willing erasure of history we’re doomed to repeat if we forget its tough lessons. Quote Don’t get me wrong, the vast majority of its problems were self-inflicted. It was rushed out in unfinished form after several delays to appease shareholders despite the development team being heavily crunched making it clear that the game wasn’t ready, and more time had been spent creating flawless virtual slices for press and influencers than actually ensuring it worked. Sure, a powerful PC could make it look pretty and run well, but it was still buggy, mechanics still underbaked and large parts of the open world still felt lifeless and contradictory in the face of its titular genre. Kan godt hende de har bra "track record" men de har også muligens tittelen "most disastrous video game launch of all time" og vise til. Så du kan godt mene at de aldri har skuffet noen ved release men det er jeg og veldig mange andre uenige i. Men det trenger ikke å bety at spillet er dårlig, forblir dårlig eller er woke for den skyld. Men at man burde lære av historien og hele historien og kanskje avente litt med å kjøpe spillet før release. 2 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet søndag kl 00:59 Del Skrevet søndag kl 00:59 25 minutes ago, MysticoN said: Uenig. Det er bare tøys å skulle late som om Cyberpunk skal ha noen som helst med "most disastrous video game launch of all time" å gjøre. Du finner ingen seriøse kilder som vil hevde det - igjen, så lenge vi holder oss til pc-versjonen. Det er mulig du hadde problemer på pc ved release - det finnes ingen release av en stor tittel hvor absolutt ingen har problemer. Jeg hadde svært få problemer med det ved release - ihvertfall ikke noe som var verdt å nevne i forhold til en vanlig Bethesda-release. Mye av grunnen til at Cyberpunks release ble sett på som så dårlig var at CD Project Red hadde en så enormt god "track-record" at det nærmest ble forventet at alt de leverte skulle være feilfritt. Det finnes ingen, i nærheten av seriøse aktører, som vil hevde at pc-versjonen av Cyberpunk var en "katastrofe" når den ble utgitt. 3 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet søndag kl 01:53 Del Skrevet søndag kl 01:53 (endret) 59 minutes ago, Zork said: Det er bare tøys å skulle late som om Cyberpunk skal ha noen som helst med "most disastrous video game launch of all time" å gjøre. Du finner ingen seriøse kilder som vil hevde det - igjen, så lenge vi holder oss til pc-versjonen. Det er mulig at det er andre spill som har hatt en verre release. Du nevnte No man sky men selv om de er marginalt bedre når det kommer til å misslykkes ved release så betyr ikke det at Cyberpunk hadde en velykket release. Så det er mer tøys når du kommer med utalelser som: "CD Project Red har aldri skuffet med en lansering" Det å si at de fleste eller "mange" spill har bugs og problemer ved release er heller ikke et poeng da hverken Cyberpunk eller No man sky hadde en "normal release". Så selv om det er normalt med bugs så faller dette utenfor det normale. Edit: Glemte link https://www.thegamer.com/cyberpunk-2077-ultimate-edition-ps5-xbox-bugs-glitches-cdpr-history/ Endret søndag kl 01:59 av MysticoN 3 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet søndag kl 02:05 Del Skrevet søndag kl 02:05 herzeleid skrev (På 13.12.2024 den 7:10 PM): Dere, nå har en del av disse artiklene en tendens til å ende opp i rene "woke-diskusjoner", og jeg synes jeg ser like mange som snakker om hvor teite og utbredt "anti-woke" er som "woke". Kan vi ikke bare droppe temaet, og la søppelfyllingen den mange hundre sider lange "woke-tråden" er, få være yngleplass for den diskusjonen. Vi trenger det ikke under alle andre artikler, verken ene eller andre veien. Slike tråder er noe av det verste jeg har sett på denne nettsiden. Jeg vil komme fram med dette eksemplet og påstå at det her er den nest verste tråden: "Hvorfor tør ikke Vestlige utviklere å lage seksualiserte kvinnelige protagonister lengre?". 6 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet søndag kl 03:10 Del Skrevet søndag kl 03:10 Syns ikkje traileren antyda noko woke, men det vil da tida vise. Forventer at Ciri er litt badass, kan bli more med eit spill tilegna hennar utvikling og vei vidare. Blir dog ikkje kjøpt før eg er sikker på at det funker fjell. Lenke til kommentar
Iki Skrevet søndag kl 04:02 Del Skrevet søndag kl 04:02 Zork skrev (3 timer siden): Mye av grunnen til at Cyberpunks release ble sett på som så dårlig var at CD Project Red hadde en så enormt god "track-record De hadde et godt omdømme rundt det å fikse et spill etter lanseringen. Witcher 3 var nesten like ille som Cyberpunk når det kom ut, men mange ser ut til å ha glemt dette totalt... 3 3 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet søndag kl 05:48 Del Skrevet søndag kl 05:48 1 hour ago, Iki said: De hadde et godt omdømme rundt det å fikse et spill etter lanseringen. Witcher 3 var nesten like ille som Cyberpunk når det kom ut, men mange ser ut til å ha glemt dette totalt... Ja det er enkelt å glemme slikt. Det samme kan sies at de lenge hadde problemer med patcher (Cyberpunk). Husker det var patcher som ødla like mye de fixa. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet søndag kl 08:49 Del Skrevet søndag kl 08:49 (endret) Fint å se gamer forumet har blitt like ubrukelig som en tilfeldig Facebook post. Buu må spille dame Buu dama ser Ikke nok ut som en blowup doll. Selv er jeg ikke så gira på Wicher 4. 1. Fordi de fucka opp Cyberpunk, 2. Jeg er ganske lei Witcher. Har prøvd å spille gjennom Witcher 3. På nytt noen ganger, men blir fort lei. Alt for nye dialog, alt for mye cut scenes. Alt for mye "open world the game game" konsept. Men kan hende jeg får lyst til å spille 4 om det viser seg at spillet bringer noe nytt med seg, og ikke bare er Witcher 3, med bedre grafikk og ny protagonist. Endret søndag kl 12:30 av Gunfreak 3 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet søndag kl 10:14 Del Skrevet søndag kl 10:14 Gleder meg til å se mer. Eneste jeg håper på med The Witcher 4 er at kampsystemet blir litt mer underholdende. Det er funksjonelt i The Witcher 3, men ikke noe mer. Etter min mening, i hvert fall... 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet søndag kl 10:47 Del Skrevet søndag kl 10:47 8 hours ago, MysticoN said: Edit: Glemte link https://www.thegamer.com/cyberpunk-2077-ultimate-edition-ps5-xbox-bugs-glitches-cdpr-history/ Jeg har i omtrent hvert eneste innlegg jeg har hatt rundt dette presisert at jeg forholder meg til pc-versjonen - jeg vet ikke om du bare ikke har lest innleggene mine, eller du ikke har lest saken du linket til, men den dreier seg altså om at konsoll-versjonene var ubrukelig ved launch. Det har det altså ikke vært noen diskusjon om - ihvertfall ikke fra min side. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet søndag kl 12:28 Del Skrevet søndag kl 12:28 11 hours ago, Zork said: Det finnes ingen, i nærheten av seriøse aktører, som vil hevde at pc-versjonen av Cyberpunk var en "katastrofe" når den ble utgitt. Den var ikke en katastrofe, men CD:PR hadde hypet opp spillet i skyene og spillet oppfyllte overhodet ikke hypen. Det finnes mange dårligere spill releases, men her var forventningene så ekstremt høye at de egentlig ikke kunn innfris. 2 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet søndag kl 14:08 Del Skrevet søndag kl 14:08 On 13.12.2024 at 5:07 PM, Skurupu said: Enig. Heldigvis er det ingen indikasjon på at dette gjelder The Witcher 4. Det er bra. Det er ikke godt å vite nå til dags, når mange spill-utviklere virker mer opptatt av å endre et univers på bakgrunn av DEI. F.eks ved at man forkaster loren til et univers for å blidgjøre et spesifikt narrativ. Man ser det jo i flere tilfeller at man prøver å maskulinisere diverse protagonister der det ikke virker logisk. Savner tiden der man laget spill som Tomb Raider med en sterk feminin protagonist, det er et spill man kunne digge å leve seg inn i. Det verste er jo når disse sære idéene invaderer allerede suksessfulle serier. Da er det mye bedre når man starter nye spill-serier der dette er tilfelle ifra starten av, slik at man ikke blir skuffet over at en serie på et senere tidspunkt, blir ødelagt. F.eks det nye ND-spillet, der vet jeg allerede utifra traileren til spillet at det ikke appellerer overhodet til meg. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Reg2000 Skrevet søndag kl 15:05 Populært innlegg Del Skrevet søndag kl 15:05 Synd at alle tråder i gaming seksjonen ender opp i disse endeløse anti-woke diskusjonene. Det blir så lite interessant. 9 1 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet søndag kl 15:08 Del Skrevet søndag kl 15:08 Reg2000 skrev (Akkurat nå): Synd at alle tråder i gaming seksjonen ender opp i disse endeløse anti-woke diskusjonene. Det blir så lite interessant. Se på den lyse siden. De har begynt å gnåle om DEI nå, så kanskje "woke" går av moten snart. 😅 6 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet søndag kl 15:19 Del Skrevet søndag kl 15:19 Witcher 3 er et av de beste spillene jeg har spilt, så kan ikke gjøre annet enn å glede meg til dette. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet søndag kl 17:08 Del Skrevet søndag kl 17:08 Jeg peiset like gjerne opp en samletråd for det nye spillet. Alle som skal delta bes om å lese retningslinjene. 3 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet mandag kl 00:18 Del Skrevet mandag kl 00:18 13 hours ago, Zork said: Jeg har i omtrent hvert eneste innlegg jeg har hatt rundt dette presisert at jeg forholder meg til pc-versjonen - jeg vet ikke om du bare ikke har lest innleggene mine, eller du ikke har lest saken du linket til, men den dreier seg altså om at konsoll-versjonene var ubrukelig ved launch. Det har det altså ikke vært noen diskusjon om - ihvertfall ikke fra min side. Du kommer også med utsagn som at de aldri har skuffet noen ved lansering. Fakta er selv om du ikke liker det at de skuffet mange. Ja kanskje de fleste var på konsol men var mange som hadde problemer på PC også. selv om du har valgt å glemme det eller ignorere det. Lenke til kommentar
rabler Skrevet mandag kl 00:27 Del Skrevet mandag kl 00:27 7 minutes ago, MysticoN said: Du kommer også med utsagn som at de aldri har skuffet noen ved lansering. Fakta er selv om du ikke liker det at de skuffet mange. Ja kanskje de fleste var på konsol men var mange som hadde problemer på PC også. selv om du har valgt å glemme det eller ignorere det. Hva er det å være skuffet over? De fikset spillet. Det er ett av de beste spillene noen sinne. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. At de var skuffet der og da kan jeg skjønne, men hva så? Det er vann under broen som det heter. 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet mandag kl 00:55 Del Skrevet mandag kl 00:55 Mr. Pants skrev (14 timer siden): Gleder meg til å se mer. Eneste jeg håper på med The Witcher 4 er at kampsystemet blir litt mer underholdende. Det er funksjonelt i The Witcher 3, men ikke noe mer. Etter min mening, i hvert fall... Enig, det føltes litt overfladisk og ensformig. Regner med det blir bedre her. Når det gjelder wokefaktor så gjenstår det egentlig å se, tror ikke det blir så ille. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet mandag kl 02:12 Del Skrevet mandag kl 02:12 1 hour ago, rabler said: Hva er det å være skuffet over? De fikset spillet. Det er ett av de beste spillene noen sinne. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. At de var skuffet der og da kan jeg skjønne, men hva så? Det er vann under broen som det heter. Ja de fixa spillet. Sier ikke noe på det. Sier bare at det var store problemer ved release. De fleste som kjøper spill setter pris på at det kommer patcher men de ønsker også at spillet de kjøper faktisk er "spillbart" ved release. Er helt enig at spillet er langt bedre pr dags dato enn hva det var ved release. Ville ikke tro å si at de har et "dårligere" rykte etter cyberpunk enn hva de hadde før er spesielt feil å si? Og det er ikke det samme som å si at de har et dårlig rykte om. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå