Spillredaksjonen Skrevet fredag kl 01:18 Del Skrevet fredag kl 01:18 Se den første traileren for The Witcher IV Les hele saken på Gamer.no» 2 Lenke til kommentar
Vidar Nikolaisen Skrevet fredag kl 05:53 Del Skrevet fredag kl 05:53 kan ikke få sagt hvor mye jeg ser frem til dette! 2 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet fredag kl 07:15 Del Skrevet fredag kl 07:15 Dette kan gå galt eller det kan gå bra. Etter det som skjedde med showet og cyberpunk er jeg ikke optimist. Å bytte ut Geralt er risikablet og studioet er infiltrert av identitarians nå. 3 Lenke til kommentar
Moonbladewielder Skrevet fredag kl 07:16 Del Skrevet fredag kl 07:16 Gleder meg!!! 1 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet fredag kl 08:06 Del Skrevet fredag kl 08:06 Traileren så bra ut. Dette kan bli veldig bra, men det kan også gå veldig dårlig. Spent å se hvilken retning utviklerne tar her. Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet fredag kl 08:41 Del Skrevet fredag kl 08:41 Har troa på at dette kan bli bra enn så lenge, men skulle ønske Ciri beholdt sitt betydelig penere utseende fra Witcher III. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Khaaaaaaaaaan Skrevet fredag kl 09:07 Populært innlegg Del Skrevet fredag kl 09:07 1 hour ago, bubba477 said: Dette kan gå galt eller det kan gå bra. Etter det som skjedde med showet og cyberpunk er jeg ikke optimist. Å bytte ut Geralt er risikablet og studioet er infiltrert av identitarians nå. hva er det du fabler om? cyberpunk ble et flott spill til slutt, og Geralt dauet i bøkene uten at det var et kjempestort problem. CDPR er samme studioet som før, med samme type grunnleggende verdier. "Identitarians ..." dette er en sånn type brainrot ramblings som gir gamere et dårlig rykte. 13 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet fredag kl 09:09 Del Skrevet fredag kl 09:09 22 minutes ago, KantHerre said: Har troa på at dette kan bli bra enn så lenge, men skulle ønske Ciri beholdt sitt betydelig penere utseende fra Witcher III. Jeg digga at hun ser mer erfaren ut. Både i utseende og væremåte. Hvorfor er det bare de mannlige hovedrollene som blir gamlere og får sjegg? (Geralt, sam Fisher, Kratos, etc). Det sagt, det kommer nok en mod for deg og dere 🙂 Jeg er mer bekymret om de greier beholde "feelingen" med en skitten og urettferdig verden, der handlingene dine har konsekvenser, også utenfor det man kan forutse umiddelbart, slike ting som får Witcher til å skille seg fra mange andre spill. 5 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet fredag kl 09:12 Del Skrevet fredag kl 09:12 Traileren var en liten minihistorie i seg selv. Brutalt og voksent, slik The Witcher skal være. Et sånt plott hadde ikke andre fantasy-spill tørt å tatt i med jerntang, engang. Dét er et godt tegn, mener jeg! 3 Lenke til kommentar
Zork Skrevet fredag kl 09:22 Del Skrevet fredag kl 09:22 2 hours ago, bubba477 said: Etter det som skjedde med showet og cyberpunk er jeg ikke optimist. Cyberpunk er et av de beste og mest hyllede spill de siste 10 år. Det hadde en elendig release på konsoller. Løsningen på det er å holde seg til pc. 3 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet fredag kl 09:26 Del Skrevet fredag kl 09:26 Så veldig bra ut. Jeg har absolutt trua. 3 Lenke til kommentar
rØrern Skrevet fredag kl 09:57 Del Skrevet fredag kl 09:57 Jeg har ikke noe i mot Ciri som protagonist der Geralt kan være alt fra en ledsager og kommer innom i ny og ne, eller bare en del av historien. Jeg tror dette blir bra uavhengig av Cyberpunk 2077 fiasko utgivelsen der den har kommet seg etter 2 år, men grunnet søppel spillmotoren deres REDengine så var det en av hoved årsakene til problemene da den ikke var egnet til oppgaven. Nå som CDPR har kastet deres gamle spillmotor til fordel for Unreal Engine så trenger de ikke lengere å lage egne CGI scener da de kan lage alt inne i Unreal Engine, samt spillet i seg selv vil være tilnærmet like grafisk utmerket. Dette lover godt for neste utgivelsen der de endelig har verktøyet til å skape spillet de ønsker, og da inkludert multiplayer som allerede er en del av UE. Bare de holder WOKE none sense til et minimum, så blir dette bra. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet fredag kl 09:58 Del Skrevet fredag kl 09:58 bubba477 skrev (2 timer siden): Dette kan gå galt eller det kan gå bra. Etter det som skjedde med showet og cyberpunk er jeg ikke optimist. Å bytte ut Geralt er risikablet og studioet er infiltrert av identitarians nå. Spillet har ingenting med showet å gjøre. Cyberpunk ble til slutt veldig bra. Anbefales hvis du liker den type setting og førsteperson. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet fredag kl 12:44 Del Skrevet fredag kl 12:44 5 hours ago, bubba477 said: Dette kan gå galt eller det kan gå bra. Etter det som skjedde med showet og cyberpunk er jeg ikke optimist. Å bytte ut Geralt er risikablet og studioet er infiltrert av identitarians nå. Har vel ikke sett noen tegn til det i spillet ennå? Har Ciri blått hår? Nei. Sier hun non-binary 16 ganger ila. traileren? Nei. Er det en kosete safe-space stemning her? Nei. Å bytte ut Geralt er kun risikabelt om målgruppa er de folka som ikke bryr seg om historien og utvikling i Witcher-universet. Å bytte ut Geral er nødvendig, siden det jo faktisk er Ciri som er "hovedpersonen" i Wither-bøkene. De går videre fra Geralt, og kan tilføre spillet nye mekanikker uten at det virker teit ved at "jøss, nå har Geralt fått noen nye evner". De tør utvikle universet, i motsetning til de mange andre. Så får vi se hvordan det går. At Ciri faktisk ser voksen, badass, herja og "grizzled" ut er knallbra, og hun ser fortsatt bra ut. Enda en ting som ikke ville eksistert hvis CDPR hadde blitt "identitarian". Da hadde hun kansje vært mer "Body Positive"? Se på Dragon Age Veilguard, så finner du et identitært spill. 7 Lenke til kommentar
Mala Skrevet fredag kl 13:32 Del Skrevet fredag kl 13:32 Dette blir nok meget kos ja! Cyberpunk var ganske forferdelig ved lansering, så absolutt. Tror faktisk aldri jeg har opplevd ett mer jævlig spill å få til å fungere på PC ved lansering . Den "Flatlined" feilmeldingen var jeg sikker på at skulle brenne seg inn i OLED'en. Helt jævlig. La spillet bort i ett par år, og det var jo en helt annen opplevelse da Klar for meg Witcher i fremtiden i hvert fall! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet fredag kl 14:10 Del Skrevet fredag kl 14:10 Snøspade skrev (1 time siden): Å bytte ut Geralt er kun risikabelt om målgruppa er de folka som ikke bryr seg om historien og utvikling i Witcher-universet. Å bytte ut Geral er nødvendig, siden det jo faktisk er Ciri som er "hovedpersonen" i Wither-bøkene. De går videre fra Geralt, og kan tilføre spillet nye mekanikker uten at det virker teit ved at "jøss, nå har Geralt fått noen nye evner". De tør utvikle universet, i motsetning til de mange andre. Så får vi se hvordan det går. At Ciri faktisk ser voksen, badass, herja og "grizzled" ut er knallbra, og hun ser fortsatt bra ut. Enda en ting som ikke ville eksistert hvis CDPR hadde blitt "identitarian". Da hadde hun kansje vært mer "Body Positive"? Se på Dragon Age Veilguard, så finner du et identitært spill. Har absolutt trua på at Ciri kan bli ein god kvinneleg frontfigur utan at ein legg alt for mykje Mary Sue eigenskapar til karakteren. Kjenner meg veldig sikker på at Ciri kjem til å ha massevis av svakheiter og utfordringar. Når det gjeld woke-sida så var Ciri biseksuell i bøkene, og utan at eg heilt husker det så var det vel i det minste nokre hint og undertoner også i Witcher 3 på at Ciri likte jenter? Eg vil gjette på at eit av rollespelmomenta i dette spelet er at du som speler kan velge om Ciri skal være i eit forhold med ein mann eller ei dame. Eg rekner like vel med at det blir store ramaskrik og anklagar om at det er woke og urealistisk med ei lesbisk dame som svinger sverdet og tek ned skumle monster. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet fredag kl 14:35 Del Skrevet fredag kl 14:35 Ser dette også kommenteres på NRK, men i motsetning til Rune Fjeld Olsen så håper jeg i grunn de ikke gjør henne like "tøff" som Geralt. Geralt er tross alt en sånn type "tøff" figur som fort kan ende opp med å bli komisk, og personlig håper jeg de benytter muligheten til å utforske en litt mer "menneskelig" figur. https://www.nrk.no/kultur/the-witcher-4-bekrefter-ny-hovedkarakter-1.17168149 2 Lenke til kommentar
Commander Shepard Skrevet fredag kl 14:36 Del Skrevet fredag kl 14:36 Traileren drar veksel på mye av stemningen fra W3, jeg har en god følelse. Gråtingen i bakgrunnen og musikken gir godfølelsen og minner veldig om W3. Og det kan bli meget interessant å se hvilken ny historie de har skrevet for Ciri. Jeg syns også jeg hørte stemmen til Geralt på slutten der, så dette er høyinteressant. Så kommer helt sikkert enkelte til å hyle om "woke" (som er blitt et meningsløst begrep), men det faller på steingrunn. Ciri er en vel så sentral skikkelse i Witcher-verse som Geralt, så dette er riktig. 6 Lenke til kommentar
Commander Shepard Skrevet fredag kl 14:38 Del Skrevet fredag kl 14:38 herzeleid skrev: Ser dette også kommenteres på NRK, men i motsetning til Rune Fjeld Olsen så håper jeg i grunn de ikke gjør henne like "tøff" som Geralt. Geralt er tross alt en sånn type "tøff" figur som fort kan ende opp med å bli komisk, og personlig håper jeg de benytter muligheten til å utforske en litt mer "menneskelig" figur. https://www.nrk.no/kultur/the-witcher-4-bekrefter-ny-hovedkarakter-1.17168149 Ja, tenker litt det samme. Det er heldigvis flere måter å være "tøff" på. Ciri har stålvilje og empati og ikke minst en voldsom kraft dersom hun blir utfordret. 6 Lenke til kommentar
Commander Shepard Skrevet fredag kl 14:43 Del Skrevet fredag kl 14:43 Snøspade skrev: 5 hours ago, bubba477 said: Dette kan gå galt eller det kan gå bra. Etter det som skjedde med showet og cyberpunk er jeg ikke optimist. Å bytte ut Geralt er risikablet og studioet er infiltrert av identitarians nå. Har vel ikke sett noen tegn til det i spillet ennå? Har Ciri blått hår? Nei. Sier hun non-binary 16 ganger ila. traileren? Nei. Er det en kosete safe-space stemning her? Nei. Å bytte ut Geralt er kun risikabelt om målgruppa er de folka som ikke bryr seg om historien og utvikling i Witcher-universet. Å bytte ut Geral er nødvendig, siden det jo faktisk er Ciri som er "hovedpersonen" i Wither-bøkene. De går videre fra Geralt, og kan tilføre spillet nye mekanikker uten at det virker teit ved at "jøss, nå har Geralt fått noen nye evner". De tør utvikle universet, i motsetning til de mange andre. Så får vi se hvordan det går. At Ciri faktisk ser voksen, badass, herja og "grizzled" ut er knallbra, og hun ser fortsatt bra ut. Enda en ting som ikke ville eksistert hvis CDPR hadde blitt "identitarian". Da hadde hun kansje vært mer "Body Positive"? Se på Dragon Age Veilguard, så finner du et identitært spill. Er så enig så enig i det du skriver her. Dessuten mener jeg bestemt at "woke" er et meningsløst begrep. Woke er blitt en gul post-it lap som klistres på alt en ikke liker. Med andre ord omfatter det alt og ingenting, altså uten innhold, og først og frem en måte å "stemple djevelen" på. Witcher-verse er jo nettopp kjent for å omfatte mangfold, og vise konsekvenser og utfordringer knyttet til det å dømmes eller defineres som avviker. 6 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå