Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjerm og visning av video.

Anbefalte innlegg

Hei. Har en HP OMEN 16" bærbar pc som jeg er stort sett fornøyd med, men som har et ganske plagsomt problem.

Skjermen virker å være ute å kjøre. Skal si litt mer om problemet men kan nevne først at når jeg kobler til ekstern skjerm så er det ingen problem.

SÅ. Noen ganger så splitter den seg opp i 5-6 horisontale deler uten forvarsel. Jeg ser bare 5-6 striper på skjermen av oppgavelinjen + litt av desktoppen som gjentar seg 5-6 ganger. Veldig rart opplegg. Det var som regel i 10-30 sekund og så forsvinner det. Kan kommer tilbake om 1 minutt eller om en uke. Ingen regelmessighet.

Enda rarere er kanskje at YT videoer oppfører seg rart. Dem flimrer eller rullerer innenfor rammen som den spilles i. Dette gjelder også andre videoer og clip. Jeg kan lese en nettside og plutselig så er det et reklameclip på siden som plutselig begynner å rulle innenfor rammen sin. 

Jeg er litt usikker på hva som forårsaker dette. Drivere er oppdatert og alt virker å være på stell. Tenkte å prøve en helt ny reinstall men usikker på om det vil hjelpe. Hadde det kun vært de horisontale linjene så ville jeg tippet at skjermen var gåen, men når det gjelder alt det andre så kanskje det kan være noe annet.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om driver er installert og oppdatert så kan det være noe grums med den. Hvis det er Nvidia du har, er driver hentet fra Nvidia eller får du den fra automatiske oppdateringer? Får du den fra automatiske oppdateringer så ville geg hentet den fra Nvidia i stedet, da får du nyere driver som kanskje løser problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...