havkros Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember (endret) Hei! Jeg hadde nettopp et brudd i varmekablene i gulvet i kjelleren. Dette har blitt utbedret, og punktet der kabelen hadde brudd ble tettet med ny støp. Før ny parkett kunne legges så måtte gulvet bli avrettet med avrettingsmasse. Varmekablene er støpt ned i betongsokkelen, og det er nå lagt ca 1.5cm avrettingsmasse over denne betongsokkelen. Jeg glemte å spørre firmaet som utførte arbeidet om hvor lenge jeg må vente før jeg kan skru på varmekablene… Noen som vet? Jeg fikk beskjed om at det måtte gå to uker fra kabelen var utbedret til at jeg kunne skru dem på, men fikk ikke vite noe om hvor lang tid det måtte gå etter at avrettingsmassen var lagt. Endret 12. desember av havkros Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember Herdetid avhenger av temperatur på rommet. Ved 18 grader står det vanligvis 6 timer, men igjen stå kommer vel dette an på tykkelse. Gi det et par dager ved 18 grader så skal nok dette være i orden Lenke til kommentar
havkros Skrevet 13. desember Forfatter Del Skrevet 13. desember 8 minutes ago, xClaymanx said: Herdetid avhenger av temperatur på rommet. Ved 18 grader står det vanligvis 6 timer, men igjen stå kommer vel dette an på tykkelse. Gi det et par dager ved 18 grader så skal nok dette være i orden nå tenkte ikke jeg på selve herdetiden, for den har jeg kontroll på. Har hørt at man kanskje skal skru på varmekablene gradvis? Nå er det ca 1-1,5 uker siden parketten ble lagt, og jeg har ventet med å skru på varmekablene. kan jeg bare skru dem på, eller bør det gå litt lenger tid? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember Jeg synes 2 uker høres fryktelig lenge ut, men gjerne ring de å hør igjen Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember havkros skrev (12 timer siden): Jeg fikk beskjed om at det måtte gå to uker fra kabelen var utbedret til at jeg kunne skru dem på De mente sikkert to uker etter avrettingsmassen ble lagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå