Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Looksmaxxing,utseende-hysteriet har nådd gutta

Vokteren

Anbefalte innlegg

Hva skal vi si om denne trenden?

https://www.nettavisen.no/looksmaxing/mewing/tiktok/advarer-mot-looksmaxing-dypt-bekymringsfullt/f/5-95-2140033

Nå er det ikke lenger bare ustabile ungjenter med psykiske utfordringer som bruker formuer på å skaffe seg donald-lepper, sprettrumpe, silikonpupper eller underliv som et spedbarn.
Nå har hysteriet tydeligvis nådd gutta også.

En overfladisk verden hvor utseendet betyr mye mer enn personligheten og hvor man må skjule sitt egentlige jeg med kunstigheter, er ikke akkurat bærekraftig.
Hvor har det blitt av jordnærheten og det sunne selvbildet ?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev (2 timer siden):

Hver gang jeg hører om kosmetiske operasjoner så tenker jeg på en Rammstein musikkvideo.

Best å bare ligge unna det hele. Man skulle tro Michael Jackson er et godt eksempel på når det går galt, både fysisk og psykisk.

Enhver med fornuften i behold, burde ha lært av Michael Jacksons destruktive operasjoner, syke medisinmisbruk og tragiske skjebne.
Til og med de som er født etter 2009.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (18 minutter siden):

Eneste jeg egentlig kan si er som følger...

Herregud så glad jeg er for at dette ikke er mitt problem!

Tommel opp for Zik Zak video, digger den! 😁

Har du ikke barn, barnebarn eller nær familie som vokser opp seg i en kultur som har så ekstreme og jålete holdninger ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (5 minutter siden):

Har du ikke barn, barnebarn eller nær familie som vokser opp seg i en kultur som har så ekstreme og jålete holdninger ?

Nei, nei og njoo, men det er grenser for hva jeg kan gjøre for å påvirke samfunnet til å slutte å være som det er.

Jeg har rådet dem det gjelder til å holde seg borte fra tiktok og lignende, og det tok 5 minutter før det ble ignorert, så nå venter jeg egentlig kun på å kunne si, "i hate to say i told you so".

Endret av Duriello
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (14 timer siden):

En overfladisk verden hvor utseendet betyr mye mer enn personligheten og hvor man må skjule sitt egentlige jeg med kunstigheter, er ikke akkurat bærekraftig.
Hvor har det blitt av jordnærheten og det sunne selvbildet ?

Hvor eksakt trekker vi grensen mellom looksmaxxing og kosmestisk kirurgi slik vi kjenner det idag?

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (15 minutter siden):

Hvor eksakt trekker vi grensen mellom looksmaxxing og kosmestisk kirurgi slik vi kjenner det idag?

Det finnes gråsoner, men de er ikke store og mange.
Man må reparere et beinbrudd, men man må ikke ha tåpelige donald-lepper, smal nese eller tydelige øyenbryn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke rart. Alle som har vokst opp med sosiale medier og internett, eller generelt bare vært ute blant folk, hatt venner, vært i forhold - vet at utseende betyr ganske mye. Fokuset er stort, og de aller fleste ønsker på et vis å nå opp og være bra nok, i et samfunn hvor man strengt tatt aldri er bra nok. 

Så i stedet for å kritisere de som ønsker å se bra ut, se heller på hvorfor de gjør det. Men det er kanskje lettere å dømme de som ustabile og psykiske syke, og tråkke enda mer på de. Spesielt om det er jenter. Åpenbart bryr du deg ikke, men kommer visst frem litt omsorg når det gjelder menn. Interessant. Hvorfor er ikke de unge guttene psykisk ustabile? Var det ikke et problem når det bare gjaldt jenter? Nok en gang uttaler en mann seg om kvinners problemer hvor de overhodet ikke bryr seg, der interessen kanskje er mer seksuelt motivert ("jeg liker ikke å se på jenter som har operert seg"). Det er så teit. Tenk om jeg skulle sitte her og være sur fordi menn er tjukke eller trener for mye. Klarer ikke forstå det, jeg driter jo i hva andre menn gjør med utseende sitt og sin kropp. Men menn er veldig glade i å bry seg om hva kvinner gjør - fordi de vil ha noe de syns er sexy å se på. 

Jeg er kvinne. Selvbildet mitt har blitt litt bedre med årene, men objektivt sett ser jeg ikke noe særlig bra ut. Jeg kunne blitt mye penere og hatt mer draget, kanskje hatt større sjanse for å finne meg en kjæreste (er ikke bare kvinner som er overfladiske skal dere vite) om jeg gjorde noen små justeringer i ansiktet, samt gjorde litt her og der på kroppen. Men jeg tar et aktivt valg om å ikke gjøre det, og noen ganger kjenner jeg at det er vanskelig å la være. Min opplevelse av fokus på utseende er at det er helt enormt, og spesielt i forhold. Selvbildet mitt daler når jeg er i et forhold. Det er mye bedre når jeg er singel. Jeg har ingen "konkurranse" når jeg er singel, jeg har ingen å sammenligne meg med, for jeg har ingen å "imponere". 

Nå har trenden nådd menn, så får vi se hvordan det går. Jeg venter spent på den dagen disse unge mennene innser "sannheten"; nemlig at utseende deres spiller ingen rolle i det store og det hele bildet. Problemet med oss kvinner er at utseendet vårt spiller en rolle. Jeg hater at det er sånn og det gjør meg lei meg å tenke på det, men jeg prøver å la være å bry meg. 

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (3 timer siden):

Det finnes gråsoner, men de er ikke store og mange.
Man må reparere et beinbrudd, men man må ikke ha tåpelige donald-lepper, smal nese eller tydelige øyenbryn.

Hva får deg til å tro at alle som får utført plastisk kirurgi, har Donald-lepper? Det viser bare hvor lite du vet om plastisk kirurgi.... 

Lenke til kommentar
Stripete skrev (49 minutter siden):

Jeg er kvinne. Selvbildet mitt har blitt litt bedre med årene, men objektivt sett ser jeg ikke noe særlig bra ut. Jeg kunne blitt mye penere og hatt mer draget, kanskje hatt større sjanse for å finne meg en kjæreste (er ikke bare kvinner som er overfladiske skal dere vite) om jeg gjorde noen små justeringer i ansiktet, samt gjorde litt her og der på kroppen. 

Hvem er det som har fortalt deg at du blir lykkeligere av å fikse litt på overflaten?
Det er firmaer som tjener penger ved å spille på folks skjøre selvbilde.
Det overfladiske har kun innvirkning i åpningsfasen, men blir raskt avslørt i en litt dypere relasjon.
Lykke og forhold bygger i høyeste grad på personligheten din og ikke på et perfekt utseende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (50 minutter siden):

Hvem er det som har fortalt deg at du blir lykkeligere av å fikse litt på overflaten?
Det er firmaer som tjener penger ved å spille på folks skjøre selvbilde.
Det overfladiske har kun innvirkning i åpningsfasen, men blir raskt avslørt i en litt dypere relasjon.
Lykke og forhold bygger i høyeste grad på personligheten din og ikke på et perfekt utseende.

Sa ingenting om lykke. Men penere, i et samfunn der det å være pen er viktigere enn å være snill. Samme gjelder parforhold. Står valget ovenfor en vakker og snill kvinne, og en ikke så vakker men veldig snill kvinne så er den vakre kvinnen valget for de aller fleste. Uansett hvor bra personlighet du har så er utseende, og i enkelte tilfeller alder, det vi kvinner blir valgt etter. Så er fuck all hvor snille eller gode eller lojale vi er. Er vi ikke pene må det kompenseres for med både det ene og det andre. Det er slitsomt! Jeg er heldigvis glad for at jeg har valget om å slippe dette.  

Så kan dere nå få si hva dere vil om det. Jeg vet det jeg vet. Lykke i livet ellers handler ikke om utseende i det hele tatt etter min mening, men jeg tenker folk må få gjøre det de vil med utseende og kropp selv om vi som samfunn kan være flinkere til å fronte gode verdier hvor man tar i utgangspunkt at man er god nok som man er. Dessverre er det noe som blir sagt mye men kanskje ikke er helt sant for enkelte. Høyere aldersgrense for plastisk kirurgi kunne vært en løsning, da de fleste bare bryr seg om det er unge som gjør det. Er man 30+ er man ikke pen uansett virker det som, sett fra både kvinner og menn sitt perspektiv. Snakkes bare om hvor unge vi skal se ut... Gud forby at man blir eldre. 

Nei jeg er lei av dette. Å ikke bry seg er kanskje det beste, men følte for å delta litt i denne tråden med mitt perspektiv. 

Lenke til kommentar
Paxville skrev (2 timer siden):

Et godt eksempel på hvor ille det kan gå når man helt unødvendig og unaturlig forsøker å skape en sprettrumpe.
Forøvrig ser avdøde Demi ut til å være familiær med både botox og silikon fra tidligere.

Da er det bare å vente på første gutt som løfter rumpa fra der den hører hjemme til en «penere» plass, sånn cirka midt på ryggen…..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...