Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det håpløst å oppgradere et hifi anlegg i dagens biler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er å forbedre lyden du er ute etter, kan du legge til en forsterker, basskasse eller bytte høyttalere i de fleste biler. Ofte kan du finne ferdige "kits" til din bilmodell, med alle koblinger, kabler osv du trenger.

Endret av likferd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (På 12.12.2024 den 6:31 PM):

Da tenker jeg først og fremst på sammen med det eksisterende og integrerte som allerede er i bilen.

Og uten å måtte endre på konsoll/cockpiten i bilen.

Hør med Bassbrothers de spesialiserer seg på dette og låner kundebiler for og finne ut hvilken løsninger de kan skreddersy :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 time siden):

Hør med Bassbrothers de spesialiserer seg på dette og låner kundebiler for og finne ut hvilken løsninger de kan skreddersy :) 

Artig at du nevner det. Snakket nemlig med de så sent som i dag. Ingen gode og enkle løsninger for meg foreløpig. Jeg må i flg de først fikse eller bytte hele avspiller enheten i bilen min før jeg kan oppgradere noe som helst.

Spiller langt lavere i volum på venstresiden enn høyresiden.  Så wtf kan det være..😡

Lenke til kommentar
Sovna skrev (9 timer siden):

Artig at du nevner det. Snakket nemlig med de så sent som i dag. Ingen gode og enkle løsninger for meg foreløpig. Jeg må i flg de først fikse eller bytte hele avspiller enheten i bilen min før jeg kan oppgradere noe som helst.

Spiller langt lavere i volum på venstresiden enn høyresiden.  Så wtf kan det være..😡

Hvilken bilmodell og årsmodell er det?

Er bilen ny høres det ut som en garanti eller reklamasjon om volumet er ulikt på venstre og høyre side?

(Regner med balanse er sjekket.)

Lenke til kommentar
Sovna skrev (10 timer siden):

Kan det være noe så enkelt som at balanse er feil innstilt? Og ja hvilken bil gjelder det?

Lenke til kommentar
toralfb skrev (3 timer siden):

Hvilken bilmodell og årsmodell er det?

Er bilen ny høres det ut som en garanti eller reklamasjon om volumet er ulikt på venstre og høyre side?

(Regner med balanse er sjekket.)

Balanse er sjekket ja.. Og 0% i venstre kanal. Benz C-klasse 2017

Endret av Sovna
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (4 timer siden):

Jeg pleier å bruke Crutchfield for å få en oversikt over hva som passer i biler.

https://www.crutchfield.com/car/outfitmycar/mycar.aspx

De sier kort og godt: De anbefaler ikke å bytte ut headunit i den bilen.

Så du må begynne å feilsøke. Om du har kabelbrudd, eller om det faktisk er spilleren din det er noe feil med.

Men det er heller ikke meningen. Imidlertid så må jeg jo det hvis det viser seg at den er ødelagt.

Bassbrother har en light løsning for oppgradering. De har en forsterker som kobles på det eksisterende systemet. Hvordan? Hakke snøring, det må de veilede. Hvis det viser seg at en kanal eller avspiller-enheten, headunit som du så fint kaller det, er gåen, så vil den feilen bare videresendes til den nye forsterkeren. 

Jeg skal få mitt lokale verksted til å gå over de interne forholdene i anlegget, feilsøk, målinger, whatever.

En slik light oppgradering koster kun drøye 2 laxer/tusen.. Det blir et klart løft i de relativt beskjedne fabrikkhøytetalerne. Det er mer potensiale i de så lenge de får en riktig kraftpakke rundt seg. Bare å bytte høyttalere er en dårlig greie..

Lenke til kommentar

Om det kommer ingenting fra venstre kanal  høres det nesten ut som kabelbrudd. Men selvfølgelig er det langt fra trivielt, siden bilen er tysk.. jeg fikk angst bare av å se på en video om hvordan man fjerner dørsiden, og i tillegg må man borre ut popnagler for å komme til høyttaleren. Jeg anbefaler deg å la profesjonelle ta seg av dette, om du ikke er over snittet nevenyttig 😬

Det er sikkert enklere å ta ut selve spilleren og feilsøke bak der.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Sovna skrev (7 timer siden):

Men det er heller ikke meningen. Imidlertid så må jeg jo det hvis det viser seg at den er ødelagt.

Bassbrother har en light løsning for oppgradering. De har en forsterker som kobles på det eksisterende systemet. Hvordan? Hakke snøring, det må de veilede. Hvis det viser seg at en kanal eller avspiller-enheten, headunit som du så fint kaller det, er gåen, så vil den feilen bare videresendes til den nye forsterkeren. 

Jeg skal få mitt lokale verksted til å gå over de interne forholdene i anlegget, feilsøk, målinger, whatever.

En slik light oppgradering koster kun drøye 2 laxer/tusen.. Det blir et klart løft i de relativt beskjedne fabrikkhøytetalerne. Det er mer potensiale i de så lenge de får en riktig kraftpakke rundt seg. Bare å bytte høyttalere er en dårlig greie..

Ja det funker gull det, vi har en Match Up7 Forsterker i vår BMW 550D såkalt plug and play, ut med den orginale forsterkeren og inn med Match Up, og alt bare virker og mye bedre lyd, har også montert egen forsterker inn på denne med sub 😀

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...