Numitor Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Wall Dorf skrev (8 timer siden): Herrens dag (Åp.1. 9-10) alt er kommet. Jeg har forholdt meg taus lenger enn noen kan forvente om den idiotiske propaganda resirkuleringen din av Åpenbaringen. Her sitter en åpenbart forstyrret person på nittitallet evt. og sender advarselbrev til sju kirker i våre dagers Tyrkia om en stor fare som åpenbart var ROMA. Hva i huleste tror du mottakerne av breva til de sju kirker kunne bruke opplysningene til? hvis de først var ment å gjelde om 2000 år. Hva skulle de med den opplysningen? de umulig kan ha nyttegjort seg av. Jeg tror du trenger å få vridd tankegangen din tilbake på sporet. 1 Lenke til kommentar
Numitor Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Kjell Sande skrev (På 18.12.2024 den 20.04): Josephus og er par andre kilder er ok. Nix, Testimonium Flavianum inneholder så mye en selvproklamert fariseisk jøde som Josefus aldri ville ha sagt at det kan avvises, nesten i sin helhet. Det burde være nok å nevne at TF først manifisterer seg hos den notorisk upålitelig kirkefader Eusebius av Caesarea, samt at ingen av de foregående kirkefedre vi vet har lest Josefus, har hørt ett kvidder om noe Testimonium Flavianum. https://sv.wikipedia.org/wiki/Jesusomnämnandena_hos_Josefus#cite_ref-143 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå