Kjell Sande Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden (endret) Capitan Fracassa skrev (17 minutter siden): Nei, det er ikke det Bibelen sier. Den sier jo gang på gang at Farao lot Israelerne gå, mens så overstyrte Gud hans frie vilje, slik at han ombestemte seg gang på gang. Hvorfor, jo for da hadde Gud en «grunn» til å utøve grusomhetene sine mot uskyldige egyptere. Hmm hvor er du nå. Det står at Faraos vill la de ofre inne i landet, han ville lade gå men ombestemte seg .. Men etter hvert lot han dem gå. Og da forferdet Gud Faraos hjerte og folkets hjerte. Jeg tenker at dette viser at det finnes en grense for når et menneske kan omvende seg. Endret 3 timer siden av Kjell Sande La til to avsnitt. Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Kjell Sande skrev (1 time siden): De døde. De flytter fra en tilstand av å leve i harmoni med Gud til en tilstand av frykt og skyld. De gjemte seg for Gud. For å forstå dette må en først forstå at mennesker er default døde, og blir født på nytt av Guds ånd når en kommer til tro Snedig forklaring av deg selv. Slik forklarer ikke skriften dette, og kaller det for å legge til noe (som ikke står i skriften) Men på en måte oppfyller du jo teksten i 1.Kor.1.20-21 (Har ikke Gud vist at verdens visdom er dårskap? 21 For da verden ikke brukte visdommen til å kjenne Gud i hans visdom, besluttet Gud å frelse dem som tror, ved den dårskapen som vi forkynner. ) Altså til og med du faller i samme kategorien. Også Rom.8 er inne på det samme, både når det gjelder "Guds Lov" og den riktige Ånden fordi det er forskjell mellom ånden i mennesker og Guds Ånd, derfor bommer du totalt i Rom.8.10: Men om Kristus bor i dere, er nok kroppen død på grunn av synden, men ånden er levende på grunn av rettferdigheten. Men med Fil.2 er noe helt annerledes, det hører med å være ydmyk og sette de andre høyere enn dere selv. , men det heter jo at hvert kne skal bøye seg, så da er det bare å avvente til dette skjer? Endret 2 timer siden av Wall Dorf Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Kjell Sande skrev (5 timer siden): Enok Nytt fra verdensrommet om Enok: NYHETSBREV FRA NETI NR. 1 FOR 2007 Side 1 - 5 Rolf Kenneth: Kornsirkelmysteriet Chilbolton 14/8-2001. Den punktbilde-meldingen som viste seg i hveteåkeren den 19. august 2001 i Chilbolton var i layout og innhold nær identisk med Arecibo-meldingen, men med ni avvik ifølge en analyse av Paul Vigay. Meldingen informerte om at: Silisium som et viktig grunnstoff for dem; deres DNA har en annen struktur T. v.: Meldingen fra Arecibo 16/11-1974. T.h.: Responsen til Chilbolton 19/8-2001. Endret 1 time siden av Wall Dorf Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Kjell Sande skrev (2 timer siden): Hmm hvor er du nå. Det står at Faraos vill la de ofre inne i landet, han ville lade gå men ombestemte seg .. Men etter hvert lot han dem gå. Og da forferdet Gud Faraos hjerte og folkets hjerte. Jeg tenker at dette viser at det finnes en grense for når et menneske kan omvende seg. I større grad viser det selvmotsigelser og dobbelmoral i bibelen. Det blir latterlig å påstå at det ble gjort opprør mot gud - altså at dette førte til fri vilje som ikke var en del av guds plan som beinmargskreft hos barn, krig, sult, pest og elendighet samtidig som man sier at han kan styre fri vilje som han ønsker ved å vende Faraoens og folkets hjerte når det passer seg. Styrer bibelens gud fri vilje eller er dette utenfor denne gudens muligheter? Bibelen er tatt i løgn her på en av to spesifikke områder, du kan ikke si at begge er korrekt når de gjensidig utelukker hverandre. Er det sant at Gud lagde verden men slangen førte til fri vilje via et opprør som Gud ikke kontrollerer så er ikke guden all-mektig, og bønn av typen personlig forhold til den kristne gud har ingenting for seg da han ikke kan gripe inn. Det er som å be til en vegg. Det er en enveis dialog uten hensikt. Kan han derimot gripe inn når det passer seg så er dette en ond gud som tillater ekstrem lidelse og elendighet - altså det klassiske Epukuranske argumentet: Hvis Gud vet om vår lidelse (all-vitende), bryr seg om vår lidelse (all-elskende), og kan gjøre noe med vår lidelse (all-mektig), så bør det ikke være noen lidelse! 1 1 1 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 28 minutter siden Del Skrevet 28 minutter siden Kjell Sande skrev (3 timer siden): Hmm hvor er du nå. Det står at Faraos vill la de ofre inne i landet, han ville lade gå men ombestemte seg .. Men etter hvert lot han dem gå. Og da forferdet Gud Faraos hjerte og folkets hjerte. Jeg tenker at dette viser at det finnes en grense for når et menneske kan omvende seg. Det står allerede i 2. Mos 7.3 at det var Gud som hadde bestemt seg for å gjøre faraos hjerte hardt allerede fra starten av. Så Bibelen sier klart at det ikke handlet om noen grense, men at Gud hadde bestemt seg for å overkjøre Faraos frie vilje uansett. Og selv om Farao skulle være skyldig i synd mot Gud, så forklarer det på ingen måte at Gud straffet alle førstefødte menneske og dyr for det farao gjorde. Men slike massemord ser du tydeligvis helt bort fra når det gjelde guden du tilber. Kjell Sande skrev (3 timer siden): De døde. Ikke den dagen de spiser eplet, slik Gud løy om. Sitat De flytter fra en tilstand av å leve i harmoni med Gud til en tilstand av frykt og skyld. Hvis de levde i en tilstand av frykt og skyld, så var de åpenbart ikke døde. Du burde slå opp i en ordbok. Til opplysning så er det å være død og det å leve to motsetninger. For øvrig er de råttent av Gud å gi dem en tilstand av frykt og skyld når det kun var hans skyld. Han hadde jo nektet dem kunnskapen om rett og galt, og så gir han de, skylden for at de gjør noe han mener er galt. Sitat De gjemte seg for Gud. For å forstå dette må en først forstå at mennesker er default døde, og blir født på nytt av Guds ånd når en kommer til tro. Jeg aksepterer at du hverken vil eller kan forstå dette. Nå har jeg mistet absolutt all respekt for deg. Ikke bare kryper du slik for denne guden du tror på at du godtar og unnskylder hva som helst av grusomheter og urettferdighet, ikke bare er du nødt til å finne på at «død» betyr noe annet enn det gjør fordi du nekter å godta det som står, men du er også frekk nok til å påstå at jeg, mine barn og mange av mine venner er «default døde» fordi vi ikke tror på en slik massemorder som det ikke finnes bevis for. Jeg ser liten grunn til å diskutere mer med deg etter dette. Du er ikke ærlig nok til å svare om alle uhyrlighetene Gud står bak i følge Bibelen og ikke ærlig nok til engang å innrømme at «dø» ikke betyr «leve», og påstår i tillegg at mennesker som meg egentlig er døde, så jeg dropper ut av denne diskusjonen. Den har gitt meg mye å tenke på, om hvordan tilsynelatende gode mennesker som du er villig til å unnskylde hva som helst av grusomheter, og hvordan det viser seg at du ser på andre som ikke deler din tro, og jeg skulle ønske den ga deg noe å tenke på også, men jeg tviler på at du er ærlig nok med deg selv, ut fra slik du svarer, så takk for meg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå