UnniFormen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden PÃ¥inter skrev (5 minutter siden): Skjønner det, har man kontroll på atomene har man kontroll på det meste. Poenget mitt var at leter man etter vitenskap i en gammel bok, da er sjansen stor for at man bommer både på vitenskap og boken. Det er mye Bibelen er, og kan være, men det er også veldig mye den ikke er. Lenke til kommentar
Ishpenn Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 27 minutes ago, PÃ¥inter said: Nei, da kan vi vel heller ikke kalle noe unaturlig. Det er ikke bibelen som har gitt opphav til slike overtroiske tanker. Derimot forklarte bibelens forfatter for rundt 3500 å siden at jordkloden henger på ingenting Job 26:7. Noe vitenskapen idag ikke kan full ut kan forklare. Vi kan kalle alt mulig hva vi vil, vi har uttrykk som er typiske for dagligtale. Unaturlig er ett av disse selv om vi ikke har noen konkrete eksempler å vise til. Unaturlig eller overnaturlige ting vil være feks ringen i ringenes herre. Jeg sa aldri at bibelen var opphavet til slike overtroiske tanker. Vitenskapen kan absolutt forklare hvordan jorden henger på ingenting. Supernova, gass+støv, ny stjerne, støvbelte rundt stjerna/sola, støv klumper seg sammen, jorda. Kort fortalt. 1 hour ago, Kjell Sande said: Jeg skrev ikke "Vitenskapen har ikke funnet ut av hvordan universet ble til, derfor gud" Jeg skrev: Hva er mest sannsynlig: Ingenting stod bak Big Bang Noe stod bak Big Bang At det kunne brukes for å starte en samtale. Det fins ting som ikke vitenskapen kan forklare, blant annet helbredelser. Derfor vil ikke vitenskapen godta slike bevis. Men det enkelte menneske som opplever det vil vite hva som skjedde og kan selv velge å peke på Gud. Det du skrev er basert på det kosmologiske argumentet. Vitenskapen har absolutt forsket på helbredelser og ikke funnet noenting. Hvis det hadde fungert hadde man brukt det på sykehus. 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Ishpenn skrev (24 minutter siden): Vi kan kalle alt mulig hva vi vil Da kaller vi kloden=flat. Ishpenn skrev (27 minutter siden): Supernova, gass+støv, ny stjerne, støvbelte rundt stjerna/sola, støv klumper seg sammen, jorda Du glemte gravitasjon. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden UnniFormen skrev (30 minutter siden): Poenget mitt var at leter man etter vitenskap i en gammel bok, da er sjansen stor for at man bommer både på vitenskap og boken Kanskje greit å skrive det istedet da. UnniFormen skrev (31 minutter siden): Det er mye Bibelen er, og kan være, men det er også veldig mye den ikke er. Absolutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå