Gå til innhold

Darwin er død men Jesus lever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
53 minutes ago, Simen1 said:

Når vi først er inne på temaet så må det være ganske skuffende for en lege som har utført en flott prestasjon med å redde en pasient eller behandle en pasient svært bra og suksessfult, og pasienten ikke takker legen, men faren en gubbe som har vært dau som ei sild i 2000 år..

"Enten eller" 
"Både og"
Tror man trygt kan si det går an å ha sistnevnte også, men det er sikkert noen som faller under det du skrev.

Også tolket jeg Kjell til å tenke på å gi mat til trengende, ikke lage mat på en restaurant som en selger til de som er sultne. Det er litt forskjell, selv om det er bra å ha kokker.

Endret av cuberen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
cuberen skrev (9 minutter siden):

Også tolket jeg Kjell til å tenke på å gi mat til trengende, ikke lage mat på en restaurant som en selger til de som er sultne. Det er litt forskjell, selv om det er bra å ha kokker.

Det var derfor jeg skrev "saksbehandler for sosiale saker hos NAV".

• Liker 1
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (5 minutter siden):

Nei. Du lagde et tannløst poeng ut av at istedenfor for å preike burde man stikke fingeren i jorda å bli lege istedenfor og hjelpe folk, jeg viste da til flertallet av leger som både preiker OG er leger!

Preike-delen av innlegget ditt er totalt irrelevant. Det er Lege-gjerningen (handling) som teller.

Om en lege har konsekvent røde eller blå sokker på seg, spiller ingen rolle for legegjerningen, på samme måte som om de er religiøse eller ei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (19 minutter siden):

Preike-delen av innlegget ditt er totalt irrelevant. Det er Lege-gjerningen (handling) som teller.

Det virket ikke slik:

Simen1 skrev (4 timer siden):

Ta seg en jobb som jobber direkte med problemene: Lege, …i stedet for å bare preike til man mister stemmen. Handling i stedet for ord.

jeg viste da til flertallet av leger som både preiker OG er leger!

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke noe av dette; alle er jo enige om å være fullstendig uenige? Så hvorfor MÅ noen ha "rett" til slutt? Oppgjør med seg selv, eller noen andre? Vi kan ikke holde på sånn lenger ihvertfall, da utsletter vi hverandre 🥵 Hvor enkelt hadde det ikke vært om man gikk i seg selv, istedet for å angripe andre for mangelen man selv har, til å ta et logisk valg?

Endret av Martemor
Lenke til kommentar
Jobs skrev (21 timer siden):

Anbefaler alle og se hele denne snuten ,og det er mange som har hatt slike opplevelser ved nær døden .Hun så Jesus som kommer snart tilbake .Frelse for alle som vil.

Han skulle komme tilbake mens disiplene levde. Når du har ventet på "date'n" din i flere tusen år er det trykt å se du er dumpa. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Simen1 said:

Det var derfor jeg skrev "saksbehandler for sosiale saker hos NAV".

Fortsatt en forskjell fra å gi selv som jeg tolker han mente. 

Enig med handling isteden for ord, evt begge,
"Mine barn! la oss ikke elske med ord eller med tunge, men i gjerning og sannhet!"

Man trenger ikke nødvendigvis å stille det opp mot hverandre. Den som kjenner NT vet at mange tekster nevner gjerninger/handlinger som noe en oppfordres til, og også skyldes å gjøre mot andre. Om noen religiøse bare vil preike og ikke handle er det på dem. Det finnes religiøse som ikke preiker i det heletatt også, kun handler. 

Lenke til kommentar
Martemor skrev (20 minutter siden):

Hvor enkelt hadde det ikke vært om man gikk i seg selv, istedet for å angripe andre for mangelen man selv har, til å ta et logisk valg?

According to mental health experts, selfishness stems from genetic predispositions and behavior learned during childhood development from family members. Mental health issues such as Narcissistic Personality Disorder, depression, and anxiety can lead to selfishness. Growing up in a home where caretakers did not model the skills required to develop healthy relationships with others can also lead to selfishness
https://www.masterclass.com/articles/how-to-stop-being-selfish

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 timer siden):

Det er en god måte å stikke fingeren i jorda på. Ta seg en jobb som jobber direkte med problemene: Lege, sykepleier, kokk, servitør, saksbehandler for sosiale saker hos NAV etc. i stedet for å bare preike til man mister stemmen. Handling i stedet for ord.

Jeg jobber frivillig på en kafe der vi også oppsøker rusavhengige. Jeg følger opp folk hjemme. Og følger folk til NAV og andre steder. Ellers er jeg helt enig i det du skriver i kommentaren din.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (5 timer siden):

Kjell Sande er irriterende, og mange synes sikkert at han er tragikomisk. Men glem aldri, for noen generasjoner siden hadde han ikke vært en komisk figur. For noen generasjoner siden hadde han hatt voldmonopol, men lisens til å gjøre akkurat hva han ville med de som ikke ville føye seg etter de patetiske overbevisningene han her velger å fronte. 

Det er ikke så vanskelig å sjekke hvem jeg er. Jeg aksepterer at du synes mine meninger er irriterende og tragikomiske. Jeg synes det er litt rart at man ikke skiller sak fra person her inne. Det er vel derfor det er tryggest å ha en ID å skjule seg bak. Om noe skulle frykte meg vil jeg berolige med å si at slektsgransking viser at det fins ingen prominente personer med makt i min slekt som kunne påføre andre trusler og vold av en slik karakter som antydes her.

Bibelen er nummer tre av sakene jeg ønsker å diskutere i denne tråden. Vi har snakket om Gud den høyeste, den eneste. Jesus er tema nå.

Har Jesus levde?

Ble Jesus henrettet på et kors?

Stod Jesus opp igjen fra de døde?

Endret av Kjell Sande
Skrev skiller "seg" istedenfor "sak"
Lenke til kommentar
Kjell Sande skrev (1 time siden):

Jeg synes det er litt rart at man ikke skiller seg fra person her inne

Angrep er tydeligvis det beste forsvar Kjell, å latterliggjøre er en mye brukt hersketeknikk.

Kjell Sande skrev (1 time siden):

Det er vel derfor det er tryggest å ha en ID å skjule seg bak.

Ja dessverre, når du ser hva folk er istand til å gjøre ut av sinne og aggresjon i dagens samfunn så er det kanskje greit å holde seg anonym. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (8 timer siden):

Offameg… disse woketider altså, ny religion det!

Nei, den galskapen har vart lenge, men begynte for alvor på åttitallet hvor det ble på moten å bli støtt, spesielt blant religiøse i USA. Senere smittet vanviddet over på andre grupper og ble delvis adoptert i europa hvor vi nå sliter med idiotien. Man har nå straks brukt opp alle bokstaver for fy-ord i det engelske språket man ikke må bruke og må begynne på runde 2.0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Martemor skrev (7 timer siden):

Jeg tror det; når man søker finner man, og alle ønsker sikkert å finne seg selv? 🙏🏻

Tror DET er "Gud" (at Gud er bevissthet). Å finne sin egen mening og mål med livet, med god intensjon for å hjelpe alle rundt oss ❤️

Føler ihvertfall det er budskapet i alle tekster vi har forsøkt å forstå. Meningen er nok at vi skal forstå hvem vi er selv, og hvor utrolig mye vi faktisk kan utrette om vi ikke er redd for alt vi har blitt opplært å være redd for

Ikke helt enkelt å forstå Guds rike heller? Det er ikke slik at en kan se på en slik måte et en kan se det med øynene. Ingen vil kunne si: ‘Se her er det’ eller: ‘Der er det.’ For Guds rike er midt iblant dere.» (kan også oversettes «Guds rike er inne i dere».)

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (7 timer siden):

According to mental health experts, selfishness stems from genetic predispositions and behavior learned during childhood development from family members. Mental health issues such as Narcissistic Personality Disorder, depression, and anxiety can lead to selfishness. Growing up in a home where caretakers did not model the skills required to develop healthy relationships with others can also lead to selfishness
https://www.masterclass.com/articles/how-to-stop-being-selfish

Jeg vet ikke om du antyder at jeg er egoistisk og at jeg er en psykopat med å sende denne linken? 🙈 Jeg forstår bare ikke hvorfor ikke alle kan leve sammen uten tull, krig og fjas. Kall meg idiot, om man vil. Men å bry meg kun om meg selv har vært det siste jeg har gjort, ihvertfall. Det er ikke en større glede i livet enn å hjelpe andre; måten man gjør det på har ikke noe å si, men intensjonen bak hva man gjør hjelper et annet menneske. DET er Gud. Ikke et ego som forhelliger seg selv og ingen andre ❤️

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (1 time siden):

Ikke helt enkelt å forstå Guds rike heller? Det er ikke slik at en kan se på en slik måte et en kan se det med øynene. Ingen vil kunne si: ‘Se her er det’ eller: ‘Der er det.’ For Guds rike er midt iblant dere.» (kan også oversettes «Guds rike er inne i dere».)

Nei, det er ikke enkelt, men tror det er det vi skal finne ut av ❤️ "Guds rike" tror jeg peker mot oss. Menneskeheten. Bare vi åpner øynene og ikke "dømmer" hverandre. Synes fortsatt trådstarter Kjell har åpnet opp for noe nyttig å reflektere rundt; så får vi vel se hva slags utfall det gir 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar

Og jeg er egentlig ikke i tvil om at Jesus har levd og hele historien bak akkurat det. Er opplært kristent, ble ateist og deretter muslim. Nå er jeg åndelig. Det er faktisk ganske fint å forstå andre for å finne seg selv. Det er en lang vei å gå, men til slutt når man målet; oppvåkning 🙏🏻💞

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...