Gå til innhold

Darwin er død men Jesus lever

Anbefalte innlegg

Kjell Sande skrev (4 timer siden):

Ja siden Paulus også henviser til de som løpet på fjellet i Romerbrevet kapittel 12. Jeg tenker at det også kan gjelde gjenreisningen av Israel i tusenårsriket.

Nei, ingen som løper over fjellet i Rom.12. Jeg tenker du her mener Rom.10.15-21? (Jes.52.7 henviser til Rom.10.15*)
*Og hvordan kan de forkynne hvis de ikke er utsendt? Det står jo skrevet: Hvor vakre de er, føttene til dem som bringer godt budskap! Men ikke alle var lydige mot evangeliet. Jesaja sier: Herre, hvem trodde vårt budskap? Så kommer da troen av det budskapet en hører, og budskapet kommer av Kristi ord. Har de ikke hørt, spør jeg så. Jo, sannelig: Deres røst har nådd ut over hele jorden, ordene dit verden ender. Men så spør jeg: Kanskje Israel ikke har forstått det? Først sier Moses: Jeg vil egge dere til misunnelse mot dem som ikke er et folk, på et uforstandig folk gjør jeg dere rasende. Og Jesaja går så langt at han sier: Jeg ble funnet av dem som ikke søkte meg, og åpenbarte meg for dem som ikke spurte etter meg. Men om Israel sier han: Hele dagen rakte jeg hendene ut mot et ulydig og gjenstridig folk.

Tror ikke denne tiden hører til fortiden, men fremtiden. Disse bringer bud, og forkynner fred, et godt budskap, og forkynner frelse og sier til Sion: «Din Gud er konge!» ? Her må du nok til 1.Kor.15.26-28 før dette er oppfylt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (4 timer siden):

Det grunnleggende problemet du og mange andre religiøse har min venn er at dere søker å bevise noen påstander med andre påstander. Det er ikke noe bevis for noe som helst at Paulus eller Kåre eller Jens har skrevet det i en 2000 år gammel bok som er under løpende omskriving.

Vitenskap utvikler samfunnet og bringer det fremover og dokumenteres, gamle dogmer bremser det og tilpasser seg bare samfunnet i et desperat forsøk for å finne aksept...

Jeg tenker at så lenge jeg lever her ønsker jeg å demonstrere med mitt liv. Markusevangeliet har samme kraft som for 2000 år siden. Den fysiske verden har forandret seg ja. Men den usynlige verden er like aktiv i dag.

Innholdet er like verdifullt

• Et tjenende lederskap 
  • Rettferdighet 
  • Nestekjærlighet 
  • Alle mennesker har samme verdi 

Noen har forsøkt å avskaffe troen i den vestlige verden. Vi ser frukten og etterdønningene av det. Folk søker mening med livet. Materialismen kan ikke erstatte... Ikke alle gode gjerninger heller...

Lenke til kommentar
Kjell Sande skrev (58 minutter siden):

Innholdet er like verdifullt

• Et tjenende lederskap 
  • Rettferdighet 
  • Nestekjærlighet 
  • Alle mennesker har samme verdi 

Noen har forsøkt å avskaffe troen i den vestlige verden. Vi ser frukten og etterdønningene av det. Folk søker mening med livet. Materialismen kan ikke erstatte... Ikke alle gode gjerninger heller...

Du bommer litt på forståelsen, denne verden eier ikke rettferdighet – har du ikke lest 2.Pet.3.13? : Men etter hans løfte venter vi på en ny himmel og en ny jord, hvor rettferdighet bor. - Eller Markus 13.31? : Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. - Eller: Denne verdens visdom er dårskap i Guds øyne... (1.Kor.3.19) Eller Rom.3.10:  For det står skrevet: Det finnes ikke én som er rettferdig, ikke en eneste... osv. Les Fork.3, så ser du litt av poenget med Joh.12 44- 47... Men også 1.Kor.15.34-50, så vil du kanskje se litt annerledes på hele konseptet? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...