Hr Kotelett Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Simen1 skrev (14 minutter siden): Konklusjon: Jeg liker @Gammel Gubbe sitt forslag. Strømstøtten bør utvides til alle strømkunder. Hytte, næringsliv, offentlig etc. (Skjønt jeg synes egentlig vi burde tåle litt mer enn flatt 50 øre. Jeg synes 75 øre +10% er helt ok så lenge det utvides til alle.) Enig at det bør utvides til alle. Skal bare de rike-rike få råd til hytte? Ja det er en gode å ha hytte, men mange ble bygget for en god del år siden, da strømmen var en brøkdel. Og ja, har en råd til å holde hytten idag, har en nok råd til strømregningen. Men en økning slik det var i 2022 hadde ingen hytteeiere sett for seg i sin villeste fantasi. For ikke å snakke om næringsliv, er jo konkurransefortrinnet vårt er billig strøm. Og her i Norge har vi basert oppvarming på strøm, og ikke gass. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Salvesen. skrev (9 minutter siden): Men hva var poenget ift min kommentar om å omfordele strøm støtte til de som trenger det mest? Makspris på strøm er dog galskap og en ekstrem kostnad. Bare tenk på alle som kommer til å mine gratis krypto feks dekket av dine skattepenger... Kjempe bra! Var det jeg reagerte på. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Gammel Gubbe skrev (1 time siden): Strømstøtten er for dårlig, og burde erstattes med makspris. Det burde også gjelde for alle, og ikke ekskludere hytter og bedrifter. Energi er noe hele samfunnet trenger, og vi rammes alle når energiprisene går opp, ikke bare direkte men også indirekte via varer og tjenester som blir dyrere, bedrifter som går konkurs osv. Det er riktig. Noen har fortsatt en vrangforestilling om at hytte kun er for rikinger, som uansett har råd til denne «ekstraskatten». Noen tror også at alle bedrifter enten eies av millionærer eller lett kan flytte økte kostnader over på pris til forbruker. Acer-disiplene har kjøpt seg et lite pusterom med strømstøtte, men dagens ordning kan ikke vedvare. På lang sikt vil den ta knekken på hyttemarkedet og konkurranseutsatt industri. Apropos hyttemarkedet. Jeg vurderte å leie hytte på fjellet i vinterferien, men har slått det fra meg. 1000 kr pr døgn bare i strømutgifter frister ikke….. Endret 2 timer siden av Vokteren 2 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden TheKims skrev (1 time siden): Makspris på strøm er dog galskap og en ekstrem kostnad. Bare tenk på alle som kommer til å mine gratis krypto feks dekket av dine skattepenger... Kjempe bra! Var det jeg reagerte på. Trolling? Alt over kostpris for strøm ca. 12 øre pr kwh er dyrt for dem som har betalt for utbyggingen. For ikke å nevne den enorme nettleien som er rent landeveisrøveri. - Også alle kostnader til utbygging av overføringsnettet er planlagt og bekostet av skattebetalerne. Såkalte strøm-tradere har ikke bekostet noen ting. De er parasitter og kriminelle i likhet med alle andre strømtyver som selger strømmen vår til høystbydende. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå