master air Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Noen som har forslag til egnede familiebiler som er eller blir tilgjengelig i løpet av første halvår 2025? Krav: Plass til to bakovervendte bilstoler i baksete og fortsatt akseptabel plass til voksne foran Grei bagasjeromsplass (helst plass til tvilling/søskenvogn inn uten total demontering av vogn) AWD 360 kamera Ikke Tesla Ikke (heleid) kinesisk Opptil 600.000,- Fortsatt garanti hvis brukt 400 km + rekkevidde De vi har har sett på er: KIA EV6 (god å kjøre, men litt ugunstig bagasjerom) KIA EV5 (virker bra, men spørs når den faktisk kommer) VW ID 7 (god plass, men fikk litt meh følelse av hele bilen) Enayq/ID4 (helt ok, og kanskje det mest fornuftige valget) ID Buzz (samboer synes den er for stor/stygg) E-5008 (ikke prøvd og foreløpig uten AWD) XC40 (for liten plass til bilstoler, burde vært større bagasjerom) Så det store spørsmålet er, hvilke biler har man glemt? Noen som har praktisk erfaring med to bakovervendte bilstoler i noen aktuelle modeller? Lenke til kommentar
random_user Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Hva med Hyundai Ioniq 5? Romslig kupe og hakket større bagasjerom enn feks EV6. Baksetene er på skinner og kan justeres fram og tilbake, samt at ryggen kan justeres. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember Gode gamle Audi E-Tron (nå Q8 E-Tron) bør også vurderes. Stor, men tørst. Lenke til kommentar
master air Skrevet 14. desember Forfatter Del Skrevet 14. desember random_user skrev (På 12.12.2024 den 1:11 PM): Hva med Hyundai Ioniq 5? Romslig kupe og hakket større bagasjerom enn feks EV6. Baksetene er på skinner og kan justeres fram og tilbake, samt at ryggen kan justeres. Ser at jeg kanskje har vært litt for kritisk når jeg har lest NAF sin test av plass til bilstoler. Tror jeg må få tatt en test med bilstoler om jeg/vi sitter komfortabelt i den. Takk for tips! ChristR skrev (19 timer siden): Gode gamle Audi E-Tron (nå Q8 E-Tron) bør også vurderes. Stor, men tørst. Den oppfyller definitivt mange om ikke alle kravene. Det som gjør meg skeptisk er verkstedkostnader når det nærmer seg/går over garantiperioden. Kanskje feil, men ser for meg at det vil være en av de dyrere elbilene å holde vedlike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå