Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Is på bremseskiver

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

Jeg har to ganger på to dager nå opplevd å ikke få full bremsekraft når jeg starter å kjøre etter bilen har stått over natta. Første gangen i går hadde bilen stått 5 dager med frosttåke og mye temperatueforskjeller, så slo meg til ro med at det var is på skivene. Det kom seg etter å ha bremsa litt hardt noen ganger (hadde veldig lite effekt først), men så skjedde det samme i dag, men kun med min bil, ikke med kona sin som har stått like lenge.

Da jeg leverte den andre bilen på service i dag tidlig nevnte jeg dette, og de sa de trodde is også, spesielt siden alt virket fint etterpå. Begrunnelsen for at det kun skjedde på min var at det er "forskjellige bremser" på de to.

Er det noen som har opplevd noe liknende? Jeg merket aldri dette i fjor, og det var en KALD vinter.

Det er litt skummelt siden vi har en bratt bakke ned fra huset 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Gavekort said:

Mulig det kan være fukt i bremsekraftforsterkeren din som fryser også. Hva slags bil er det?

Tiguan 2013 modell.

Den står på håndbrekk pga helling på parkeringsplass, men alt har fått fint med det. Den sto i dag på jobben til kona i noen plussgrader hvor alt gikk fint etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...