Rtse Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Jeg har nå hatt et møte med en bedrift i oppdrettsnæringen hvor jeg fikk presentert meg selv og snakket om mine erfaringer. Har tidligere jobbet på flere typer båter relatert til oppdrett, men har ikke jobbet med dette på et par år. Fikk vite i dette møtet at det ikke lenger er lov å bo på flåten og at de nyeste flåtene idag ikke er rigget til dette. Jeg bor et par timer unna nærmeste anlegg. Jeg ønsker å jobbe turnus. Denne aktøren er en av de store i oppdrettsnæringen. Jeg ser helst at jeg ikke er nødt til å flytte på meg for å kunne jobbe i denne næringen, men ettersom det tydeligvis ikke er lov å bo på flåten lenger og at denne aktøren ikke tilbyr bopel blir dette vanskelig. Jeg jobber med å få til et møte med andre bedrifter, men har ikke fått til noe enda. Lurer derfor på hvordan det generelt fungerer i oppdrettsnæringen, ansetter de folk som ikke bor i nærheten av anleggene? Tilbyr noen aktører bopel? Det virker for meg at det ikke er noe særlig mangel på arbeidskraft i denne næringen, uten at jeg er helt sikker på det. Så kan forstå at det kanskje ikke er så normalt som jeg muligens så for meg. Men når man ser på hvor mange anlegg det er enkelte steder og hvor lite folk som bor på de tettstedene rundt om så har jeg også vansker for å tro at det ikke er normalt med bopel for ansatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå