DJViking Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) Tekna byttet bank for sine medlemmer fra Danske Bank over til Handelsbanken. https://www.handelsbanken.no/no/privat/forening/tekn Jeg byttet over fra SBanken til Handelsbanken, pga. 3 ting. DNBs oppkjøp og ødeleggelse av SBanken Gratis Mastercard Kredittkort med Loungekey God lånerente og sparerente i Handelsbanken Lånerente: 60% 5,75% Sparekonto: 4,85% fra første krone. Ingen begrensninger Nå er ikke Handelsbanken (Tekna) de beste på lånerente, men er ikke langt unna de billgste likevel. Handelsbankens Nettbank og Mobilbank er latterlig dårlig og enkel i forhold til mange andre banker der ute som jeg har brukt tidligere (DNB, SBanken, SpareBank1). Medlemmene ble lovet ny og forbedret Nettbank/Mobilbank i løpet av 2024. Den nye banken kom aldri og vi er snart i 2025. Nå har også Vipps aktivert Tæpping, og Handelsbanken har ikke ennå kommet med støtte for den. Lurer på hvor lang tid de vil bruke på det. Jeg får litt inntrykk av Handelsbanken at det samme vil skje med dem som det skjedde med Danske Bank og de vil før eller siden trekke seg ut av privatmarkedet i Norge. Endret 11. desember av DJViking Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember DJViking skrev (10 timer siden): Nå er ikke Handelsbanken (Tekna) de beste på lånerente, men er ikke langt unna de billgste likevel. Nåja. Byttet vekk fra Handelsbanken igjen, da boligrenten, selv med Tekna-fordel, var rett og slett litt dårlig. Flere banker tilbyr 5,45% helt ned til 5,41% som betyr nesten 5000kr spart årlig på mitt relativt beskjedne boliglån. Jeg var rett og slett skuffet av at Tekna ville gå med på en så dårlig avtale og kalle det en "fordel". Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Gavekort skrev (23 minutter siden): Nåja. Byttet vekk fra Handelsbanken igjen, da boligrenten, selv med Tekna-fordel, var rett og slett litt dårlig. Flere banker tilbyr 5,45% helt ned til 5,41% som betyr nesten 5000kr spart årlig på mitt relativt beskjedne boliglån. Jeg var rett og slett skuffet av at Tekna ville gå med på en så dårlig avtale og kalle det en "fordel". Hadde jeg funnet en annen bank som hadde 5,45% og samtidig kunne gitt meg en sparekonto med 4,85% rente så hadde jeg også byttet fra Handelsbanken. Gratis Mastercard med LoungeKey er også en god fordel, men bruker LoungeKey kun et par ganger i året. Et Gratis Mastercard er vel også verd ca. 250kr året. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember DJViking skrev (10 timer siden): Tekna byttet bank for sine medlemmer fra Danske Bank over til Handelsbanken. https://www.handelsbanken.no/no/privat/forening/tekn Jeg byttet over fra SBanken til Handelsbanken, pga. 3 ting. DNBs oppkjøp og ødeleggelse av SBanken Gratis Mastercard Kredittkort med Loungekey God lånerente og sparerente i Handelsbanken Lånerente: 60% 5,75% Sparekonto: 4,85% fra første krone. Ingen begrensninger Nå er ikke Handelsbanken (Tekna) de beste på lånerente, men er ikke langt unna de billgste likevel. Handelsbankens Nettbank og Mobilbank er latterlig dårlig og enkel i forhold til mange andre banker der ute som jeg har brukt tidligere (DNB, SBanken, SpareBank1). Medlemmene ble lovet ny og forbedret Nettbank/Mobilbank i løpet av 2024. Den nye banken kom aldri og vi er snart i 2025. Nå har også Vipps aktivert Tæpping, og Handelsbanken har ikke ennå kommet med støtte for den. Lurer på hvor lang tid de vil bruke på det. Jeg får litt inntrykk av Handelsbanken at det samme vil skje med dem som det skjedde med Danske Bank og de vil før eller siden trekke seg ut av privatmarkedet i Norge. Håper det er effektiv lånerente i det minste? Snakk om dårlig avtale 😮 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Det kan være veldig gunstig å ha flere banker. Når det kommer til lån så er jeg ganske kynisk og går alltid til de som tilbyr best rente eller totalpakke. Har en liten bufferkonto hos Handelsbanken jeg også, men sparer lite på høyrentekonto. 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 11 hours ago, DJViking said: Lånerente: 60% 5,75% Det er jo ikkje spesielt imponerande. Det er det eg har i rente på rammelån. Bulder tilbyr 5.6% på 60% boliglån. Det er forøvrig inntrykket mitt kvar einaste gong eg har sjekka fagforeningsavtaler på bank; dei er ikkje spesielt gunstige. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) barfoo skrev (3 minutter siden): Det er jo ikkje spesielt imponerande. Det er det eg har i rente på rammelån. Bulder tilbyr 5.6% på 60% boliglån. Det er forøvrig inntrykket mitt kvar einaste gong eg har sjekka fagforeningsavtaler på bank; dei er ikkje spesielt gunstige. Med nito får en 5,44 uten noen krav. hos nordea. EDIT; eller når jeg tenker meg om er det kanskje UNG Endret 11. desember av Salvesen. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Salvesen. skrev (1 time siden): Håper det er effektiv lånerente i det minste? Snakk om dårlig avtale 😮 Det er effektiv rente. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 45 minutes ago, Salvesen. said: Med nito får en 5,44 uten noen krav. hos nordea. EDIT; eller når jeg tenker meg om er det kanskje UNG Når eg sjekka pris på rammelån var dei dyrare enn Bulder. Samme går igjen på forsikring; Tryg skulle ha 12500,- for bilforsikring. Gjensidige... 6000. Og då hadde Gjensidige gløymt å rekne med Bonus! Avtalane Nito hadde var greie; dei noverande er ræva. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember barfoo skrev (1 minutt siden): Når eg sjekka pris på rammelån var dei dyrare enn Bulder. Samme går igjen på forsikring; Tryg skulle ha 12500,- for bilforsikring. Gjensidige... 6000. Og då hadde Gjensidige gløymt å rekne med Bonus! Avtalane Nito hadde var greie; dei noverande er ræva. jeg har 5.44% i Nordea med nito avtale. Synes det er relativt bra ift hva jeg finner andre plasser. Dog synes jeg nordea suger. Forsikring er det vell bare innbo som fungerer, eller har husforsikring og på nito avtalen tror jeg. Men bil er det ingen andre som klarer å slå enter med tesla avtale som jeg har i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå