Windoge Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 AMD XP2500 @ 2.4 GHZ Volt 1.8 MP 12 Problem: Ved spill som krever en del får jeg blå skjerm, deretter restarter pcen seg. Full load ligger cpuen på 55grader, og det skal ikke være for mye. Hvor ligger feilkilden ? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei! Å finne fram til akkurat hva som forårsaker en sånn ting kan være en kunst. Det kan skyldes en drøss med faktorer, og også kombinasjoner derav. VIlle startet med å kontrollere minnebrikkene dine, www.memtest86.com (muligens feil url, søk på google i tilfelle) Du har forøvrig retti at 55 ikke er altfor mye, men for eldre og velbrukte cpuer, kan det være i meste laget, f.eks min. Den ble en god del mer stabil etter at jeg byttet kjøler og pasta og gikk ned fra 55 ved load til 40... Det kan også tenkes at psu'et ditt ikke trekker nok. Du bør også sjekke om du har de seneste driverne til din maskinvare. Lykke til, og si bare ifra om ingenting hjelper! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Tja.. En 350W dekker hele systemet du ser på signatur pluss 3 kabinettvifter og 2 katoder og 2 invertere. Kanskje litt svak? Minnebrikkene er av 2x 256MB DDRPC2700. Twinmos og Corsair. Lar cpuen klokke seg mer hvis jeg skaffer PC3200 brikker istede månn tro? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Mener PC2700 brikker er godkjent for 166 Mhz. Hvis du klarer og dra en xp-2500+ (1,83) opp til 2,4 med den rammen så bør du være fornøyd. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ikke bestandig temp'en har noe å si, oftest er det spenningene som styrer det hele. Selvfølgelig er temp'en en innspillende faktor, men så lenge du ikke klarer å gi komponentene høy nok spenning vil det bli ustabilt, uavhengig av temperatur. Og som Thorvald sier, 2.4GHz med PC2700 RAM er et lite kunststykke i seg selv, hvis du ikke kjører alvorlige dividere. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 akkuratt det samme for meg bare at min restarter har vcore på 1,70..... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Du kan jo alltids prøve å sette opp vcore til 1.85 og sjekke om det blir noe bedre. Blir det ikke det så har du nok nådd maksgrensa for hva cpu'en klarer. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) VIlle startet med å kontrollere minnebrikkene dine, www.memtest86.com Jeg instalerte det og kjørte testen o 17 min hva skal jeg gjøre etter det? Selvfølgelig er temp'en en innspillende faktor, men så lenge du ikke klarer å gi komponentene høy nok spenning vil det bli ustabilt, uavhengig av temperatur mitt system er stabilt men plutselig restarta det Endret 16. januar 2004 av mobil_brukeren Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 prøv å plukk ut twinmosbrikka, klokk opp til der du hadde den da du fikk reboot, kjør spillet og prøv å få pc'en til å henge seg.... Hvis du ikke får det til, sett i bare twinmosbrikka og gjør det samme, grei måte å finne ut om en av brikkene forårsaker problemer... 350 burde jo være greit, noen med bedre peil på akkurat det, bør få svare deg der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå