Gå til innhold

Blåskjerm og restart ved klokking av AMD

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Å finne fram til akkurat hva som forårsaker en sånn ting kan være en kunst. Det kan skyldes en drøss med faktorer, og også kombinasjoner derav. VIlle startet med å kontrollere minnebrikkene dine, www.memtest86.com (muligens feil url, søk på google i tilfelle) Du har forøvrig retti at 55 ikke er altfor mye, men for eldre og velbrukte cpuer, kan det være i meste laget, f.eks min. Den ble en god del mer stabil etter at jeg byttet kjøler og pasta og gikk ned fra 55 ved load til 40...

Det kan også tenkes at psu'et ditt ikke trekker nok. Du bør også sjekke om du har de seneste driverne til din maskinvare.

Lykke til, og si bare ifra om ingenting hjelper!

Lenke til kommentar

Tja..

En 350W dekker hele systemet du ser på signatur pluss 3 kabinettvifter og 2 katoder og 2 invertere.

Kanskje litt svak?

Minnebrikkene er av 2x 256MB DDRPC2700. Twinmos og Corsair.

Lar cpuen klokke seg mer hvis jeg skaffer PC3200 brikker istede månn tro?

Lenke til kommentar

Ikke bestandig temp'en har noe å si, oftest er det spenningene som styrer det hele. Selvfølgelig er temp'en en innspillende faktor, men så lenge du ikke klarer å gi komponentene høy nok spenning vil det bli ustabilt, uavhengig av temperatur. :)

Og som Thorvald sier, 2.4GHz med PC2700 RAM er et lite kunststykke i seg selv, hvis du ikke kjører alvorlige dividere. ;)

Lenke til kommentar
VIlle startet med å kontrollere minnebrikkene dine, www.memtest86.com

Jeg instalerte det og kjørte testen o 17 min hva skal jeg gjøre etter det?

Selvfølgelig er temp'en en innspillende faktor, men så lenge du ikke klarer å gi komponentene høy nok spenning vil det bli ustabilt, uavhengig av temperatur
mitt system er stabilt men plutselig restarta det Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar

prøv å plukk ut twinmosbrikka, klokk opp til der du hadde den da du fikk reboot, kjør spillet og prøv å få pc'en til å henge seg.... Hvis du ikke får det til, sett i bare twinmosbrikka og gjør det samme, grei måte å finne ut om en av brikkene forårsaker problemer...

350 burde jo være greit, noen med bedre peil på akkurat det, bør få svare deg der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...