Cerent Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember På meg virker det som om km-stand er noe som er viktig når det gjelder salg og kjøp av bruktbil. Men hvordan fortolker en denne? Hvor viktig er den? Hva er mye og lite og varierer det mye mellom forskjellige bilmodeller med samme motorteknologi? Er f.eks. 200 000,- "mer negativt" for en liten bli som f.eks. VW Polo enn det er for en Audi A6? Er kmstand noe dere tar i betrakting når dere kjøper brukt? Har jo selv vært å sett på biler til salgt som har gått langt og virker ganske greie (på overflaten i hvert fall) og biler som ikke har gått 200 000,- en gang som virker som om de singer på siste verset. Akkurat nå så snuser jeg f.eks. på en liten Smart med bensinmotor, som er gått 250 000,- er dette mye for en slik bil? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) Høy km stand betyr ofte at bilen er mer slitt, og større sjanse for feil som må repareres. Det blir en vurdering opp mot hvor slitesterk en tror bilen er, noe som er vanskelig å bedømme. Pris vil også ha betydning. Vedlikehold fra tidligere eiere er også viktig. Generelt sett vil jeg heller kjøpe en bil som jeg tror er i god stand og har flere år igjen. Endret 10. desember av Svein M Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Cerent skrev (1 time siden): Er f.eks. 200 000,- "mer negativt" for en liten bli som f.eks. VW Polo enn det er for en Audi A6? Er kmstand noe dere tar i betrakting når dere kjøper brukt? Ja. Og ja. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember En småbil er ofte dimensjonert for relativt korte kjørelengder, biler er fra produsentens side ment og være forbruksvare, så man legger kvaliteten så lavt som mulig, dette gjelder forsåvidt også dyre biler jmf valg av materialer og mulighetene for og holde liv i bilen når den blir gammel. Men uansett er velikeholdshistorikken noe av det viktigste, viktigere enn kjørelengde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå