DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Snikpellik skrev (4 timer siden): Det er mye kritikk fra jøder mot måten krigen føres på, de unødvendig store humanitære konsekvensene og mot Netanyahu-regjeringen, da spesielt fra de store amerikanske jødiske organisasjonene. Godt illustrert ved at Netanyahu ikke ville møte noen av dem (!) på sitt seks dager lange USA-besøk nå. Han møtte i stedet konservative evangelicals - som er de sterkeste tilhengerne av Israels nåværende politikk. Jødiske amerikanske kongresspolitikere er også svært kritiske. Israel er også et splittet land der regjeringen mottar mye kritikk. Ikke minst beskyldes Netanyahu og hans allierte på ytre høyre for antisemittisme mot mer sekulære (normale) jøder, og jøder som er mot settler- og ekspansjonspolitikken. NRK lagde også en reportasje med jøder som "har de riktige meningene" for en tid tilbake. 2 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Eirikraude skrev (På 10.12.2024 den 21.42): Hva lærte vi om antisemittisme på skolen? Fint lite, mener jeg. Som de fleste andre på min alder(rundt 50), har jeg ni år i grunnskolen og noen år på videregående. Hvilken utdannelse jeg har etter det, er underordnet. For poenget mitt dreier seg om hva vi lærte om antisemittisme i grunnskolen. Selv lærte jeg ingenting, og det tror er erfaringen til de fleste. Jeg lærte ingenting om antisemittisme på mine 12 år i obligatorisk skolegang(inkludert semiobligatorisk vgs). Ser noen andre enn meg, galskapen i dette? Får andre enn meg Nord-Korea-vibber av det faktum, at vi, norske grunnskoleelever, var fullstendig fraskåret kunnskap om antisemittisme? Hva er antisemittisme ? Den avdøde professoren Berthold Grunfeld sa en gang at han ikke kunne forklare jødehatet "antisemittisme" det må være en demonisk kraft som aldri dør ut, det fikk han pes for. Det sekulære samfunnet tror jo ikke på noe slikt. Men det er akkurat hva dette er, og det ledet til slutt inn i Holocaust. Rasisme er det ikke, ikke i nærheten og det er bare det jødiske folket som rammes av det. Og ja det er masse av antisemittisme i Norge i dag, men ikke fra nordmenn. Stort sett bare fra arabere og muslimer ! Men der brenner det sterkt. Så har du alle de uvitende nordmenn som støtter palestinerne som ikke vet bedre når de er med å synge "from the river to the sea " Hva er antisemittisme ? En demonisk kraft fra satan som hele tiden forsøker å utrydde alle jødiske folk, for å ødelegge Guds frelsesplan for menneskene ! Det er selve essensen i det hele pur enkel og dønn nøyaktig forklaring. Endret 2 timer siden av En Gedi 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) fredrik2 skrev (1 time siden): Jag tror jag förstår vad du vill fram till men det du skriver er ju bara tull samtidigt som du skriver som en bølle. Vad sjutton spelar det du skriver øver för roll för alla de som utallar sig kritisk till staten israel eller invandringen UTAN att vara antisemiter eller rasister. Det var snakk om at det var et klart skille mellom kritikk av Israel og anti-semittisme og at det er to forskjellige ting. Vel.. Om man starter med 'kritikk av Israel er ikke anti-semittisme og dermed legitim', og utfra det legitimerer alt som kan linkes og vinkles som kritikk av Israel uansett hvor usaklig, hysterisk, uproposjonal, konspirasjonsteoritisk osv den er, for så å helle vann på de badstu steinene til man er der at jødene kontrollerer verden og at verden blir et bedre sted uten dem - så er nok ikke det skillet så skarpt likevel. -Hvorfor får denne krigen 1000 ganger mer oppmerksomhet enn alt av andre kriger? Fordi man bryr seg om palestinerne? Man bryr seg ikke om alle andre i verden som lider, så hvorfor akkurat palestinerne? -Tenker du disse nazistene/høyreekstreme med psykopatiske trekk med et voldsomt engasjement i denne krigen svulmer av empati for palestinerne? Endret 1 time siden av Ballalaika 2 Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Ballalaika skrev (2 minutter siden): Det var snakk om at det var et klart skille mellom kritikk av Israel og anti-semittisme og at det er to forskjellige ting. Vel.. Om man starter med 'kritikk av Israel er ikke anti-semittisme og dermed legitim', og utfra det legitimerer alt som kan linkes og vinkles som kritikk av Israel uansett hvor usaklig, hysterisk, uproposjonal, konspirasjonsteoritisk osv den er, for så å helle vann på de badstu steinene til man er der at jødene kontrollerer verden og at verden blir et bedre sted uten dem - så er nok ikke det skillet så skarpt likevel. -Hvorfor får denne krigen 1000 ganger mer oppmerksomhet enn alt av andre kriger? Fordi man bryr seg om palestinerne? Man bryr seg ikke om alle i verden som lider, så hvorfor akkurat palestinerne? Tenker du disse nazistene/høyreekstreme med psykopatiske trekk med et voldsomt engasjement i denne krigen svulmer av empati for palestinerne? Enig med deg ! Vel.. Skriver du. Kritikk av Israel er ikke antisemittisme ? Nei det trenger ikke være det, men veldig ofte er det akkurat det. Så har du noen som ikke kan historie ! Men gir jamt faen hva som har skjedd de siste 2000 årene og sier men vi lever i dag. Noen trekker linjen fra 1967, og alt foran der driter de i. Slike mennesker er ikke nødvendigvis antisemitter, de vet bare ikke bedre, styres av følelser og der vinden blåser kappen. Andre ? Et helt klart og gjenkjennelig vondt gufs av den åndsmakten som har prøvd å utslette det jødiske folk helt siden pakten med Abraham og som jeg mener er satanisk ! Så har du atter andre som bare lar seg lede av denne makten uten å være klar over det selv, legger sin sympati hos palestinerne som styres av Hamas, og forstår ikke hvor galskap dette er. Et palestinsk styre vil være en konstant trussel mot Israel hele tiden, og er det også mot naboland som Egypt og Jordan. Derfor vil de ikke ta i mot noen som helst palestinere. De kan destabilisere disse landene med sitt vanvittige hat og ekstreme islamisme. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå