Gjest 8f051...94a Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Jeg har fått slengt i trynet at jeg er en person som er «kjent for» å lage styr for andre. Dette traff meg mitt i fleisen, og jeg ble veldig såret. Har reflektert mye over dette, og det stemmer jo til en viss grad. Mulig jeg er dum, men jeg har en sterk rettferdighetssans, der jeg sier fra når ting er ugreit. Vi lever i et samfunn der folk ikke alltid har gode holdninger, og hvis det går utover meg og mine har jeg tatt det opp. Selvfølgelig skaper dette stress hos den jeg tar det opp med, men jeg tenker at folk som snakker drit om andre må også tåle bli konfrontert med det. Man må passe på hva man sier. Men ja, jeg har kanskje en sterkere trang til å si fra enn andre? Et eks. Min beste venninne gikk å snakket dritt om mitt barn som var venn med hennes barn. Etter 4-5 mnd med et barn som kommer hjem Leo seg fordi hun hadde sagt kjipe ting om han til sin sønn måtte jeg til slutt ta det opp med venninnen min. Hun fikk sjokk og hadde ikke sett for seg at hennes barn fortalte dette til mitt barn. Det endte med drama og hun kuttet meg ut. Jeg føler jeg ikke passer inn i samfunnet når man kun skal ha overfladiske relasjoner der folk dolker i ryggen og man ikke kan si fra Anonymous poster hash: 8f051...94a Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) Gjest 8f051...94a skrev (19 minutter siden): Har reflektert mye over dette, og det stemmer jo til en viss grad. Mulig jeg er dum, men jeg har en sterk rettferdighetssans, der jeg sier fra når ting er ugreit. Så bra. Gjest 8f051...94a skrev (19 minutter siden): Vi lever i et samfunn der folk ikke alltid har gode holdninger, og hvis det går utover meg og mine har jeg tatt det opp. Selvfølgelig skaper dette stress hos den jeg tar det opp med, men jeg tenker at folk som snakker drit om andre må også tåle bli konfrontert med det. Stemmer det. Gjest 8f051...94a skrev (19 minutter siden): Man må passe på hva man sier. Men ja, jeg har kanskje en sterkere trang til å si fra enn andre? Et eks. Min beste venninne gikk å snakket dritt om mitt barn som var venn med hennes barn. Etter 4-5 mnd med et barn som kommer hjem Leo seg fordi hun hadde sagt kjipe ting om han til sin sønn måtte jeg til slutt ta det opp med venninnen min. Hun fikk sjokk og hadde ikke sett for seg at hennes barn fortalte dette til mitt barn. Det endte med drama og hun kuttet meg ut. Jeg føler jeg ikke passer inn i samfunnet når man kun skal ha overfladiske relasjoner der folk dolker i ryggen og man ikke kan si fra Så du skammer deg over å være rettferdig og si ifra direkte? Hvorfor det? Det er bedre å leve med ekte venner som tåler å høre sannheten, enn falske venner som ikke tåler slikt. Hvorfor skal det være noe galt med deg? Endret 10. desember av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
Gjest 8f051...94a Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Kassettspiller skrev (Akkurat nå): Så bra. Stemmer det. Så du skammer deg over å være rettferdig og si ifra direkte? Hvorfor det? Det er bedre å leve med ekte venner som tåler å høre sannheten, enn falske venner som ikke tåler slikt. Men å få slengt i ansiktet at jeg er en person som lager styr for andre? Vet ikke om jeg lager styr? Men det oppleves kanskje som det? Et eks er at en kollega snakket dritt om meg på jobb til andre kollegaer. Da jeg fikk høre dette ble jeg veldig lei meg og såret. Tok det opp med sjefen, og hun tok det med hun det gjaldt. Da har jeg laget «styr» for andre. Hva burde jeg gjort her? Holdt kjeft? Anonymous poster hash: 8f051...94a Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) Gjest 8f051...94a skrev (12 minutter siden): Men å få slengt i ansiktet at jeg er en person som lager styr for andre? Vet ikke om jeg lager styr? De begynte først, så det er dem som startet styret. Gjest 8f051...94a skrev (12 minutter siden): Men det oppleves kanskje som det? Hva så? Hva forventer de når de oppfører seg slik? Gjest 8f051...94a skrev (12 minutter siden): Et eks er at en kollega snakket dritt om meg på jobb til andre kollegaer. Da jeg fikk høre dette ble jeg veldig lei meg og såret. Tok det opp med sjefen, og hun tok det med hun det gjaldt. Da har jeg laget «styr» for andre. Hva burde jeg gjort her? Holdt kjeft? Nei, man skal si ifra. Folk er urettferdige og frekke. Du har en sterk rettferdig sans og sier ting direkte, noe som for mange er unikt og kan oppleves som ubehagelig (fordi de ikke er vant til det). Endret 10. desember av Kassettspiller 1 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Alltid noen som skal drive å lage styr her på forumet.. makan til styr. Hva mener folk egentlig med å lage styr? Er det liksom det norske synonymet for drama queen? Eller er det noe tilsvarende "handlinger har konsekvenser, og jeg hater konsekvenser så slutt å lag ..styr rundt handlingene mine!" For min del blir dette litt fjollete. Oppfører folk seg som dritt så må de også tåle konsekvensene. At de reagerer med med å si "uff du lager styr!" og at du skal ta deg nær av dette forstår jeg ingenting av. Altså så lenge du gjengir "snakker dritt om deg" som faktisk å snakke dritt om deg og ikke noe som de fleste vil anse som noe ganske normalt, men som du personlig anser som ekstremt vondt så lager du ikke styr. Er det derimot ganske så normale ting som du overreagerer på av personlige årsaker så lager du definitivt styr ut av ting som folk anser som normalt. Det er vanskelig å komme med noen konkret tilbakemelding siden du egentlig ikke har videreformidlet noen detaljer, kun det generelle hendelsesforeløpet og din reaksjon på det. Lenke til kommentar
Gjest 8f051...94a Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Noxhaven skrev (2 timer siden): Alltid noen som skal drive å lage styr her på forumet.. makan til styr. Hva mener folk egentlig med å lage styr? Er det liksom det norske synonymet for drama queen? Eller er det noe tilsvarende "handlinger har konsekvenser, og jeg hater konsekvenser så slutt å lag ..styr rundt handlingene mine!" For min del blir dette litt fjollete. Oppfører folk seg som dritt så må de også tåle konsekvensene. At de reagerer med med å si "uff du lager styr!" og at du skal ta deg nær av dette forstår jeg ingenting av. Altså så lenge du gjengir "snakker dritt om deg" som faktisk å snakke dritt om deg og ikke noe som de fleste vil anse som noe ganske normalt, men som du personlig anser som ekstremt vondt så lager du ikke styr. Er det derimot ganske så normale ting som du overreagerer på av personlige årsaker så lager du definitivt styr ut av ting som folk anser som normalt. Det er vanskelig å komme med noen konkret tilbakemelding siden du egentlig ikke har videreformidlet noen detaljer, kun det generelle hendelsesforeløpet og din reaksjon på det. Du er klok! Der sa du det. Folk er vant til å snakke om andre og det er normalen. Da reagerer de på å bli konfrontert fordi det føles ubehagelig, og da er jeg den som lager styr. Man bør ikke si mer enn man kan stå inne for tenker jeg Anonymous poster hash: 8f051...94a Lenke til kommentar
Gjest 8f051...94a Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Kassettspiller skrev (3 timer siden): De begynte først, så det er dem som startet styret. Hva så? Hva forventer de når de oppfører seg slik? Nei, man skal si ifra. Folk er urettferdige og frekke. Du har en sterk rettferdig sans og sier ting direkte, noe som for mange er unikt og kan oppleves som ubehagelig (fordi de ikke er vant til det). Takk, det er slik jeg også tenker. Det er de som lager styr ved å sende meg meldinger og skrive hva de har hørt av rykter og dritt om meg og mine. Fordi jeg reagerer og vil vite hvor det kommer fra så er det jeg som lager styr for andre. Det er jo de som lager styr! Når de går til meg å forteller slike ting må de jo ha gjort seg noen tanker om hvordan jeg vil reagere og oppfatte dette? Klart jeg blir lei meg og får behov for å forsvare meg. Jeg hører mye rart om folk jeg også, men jeg sender jo ikke vedkommende en melding og skriver hva jeg har hørt. Hva skal det være godt for ? Anonymous poster hash: 8f051...94a Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Gjest 8f051...94a skrev (44 minutter siden): Når de går til meg å forteller slike ting må de jo ha gjort seg noen tanker om hvordan jeg vil reagere og oppfatte dette? De ønsker sannsynligvis at du skal stoppe på grunn av alt oppstyret, men da bør de egentlig ta det opp med dem som startet det. Lenke til kommentar
Gjest 8f051...94a Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Kassettspiller skrev (50 minutter siden): De ønsker sannsynligvis at du skal stoppe på grunn av alt oppstyret, men da bør de egentlig ta det opp med dem som startet det. Ja helt enig! Jeg har jo ikke gjort annet enn å høre på det folk sier og kan ikke gjøre noe med det. Annet enn å bli lei meg Anonymous poster hash: 8f051...94a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå