Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Regner VG feil på dusjprisen igjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg regner 10 liter i minuttet og dusjen varer i fem minutter og varmes opp fra 5 grader til 40 grader så får jeg en totalkostnad på drøye kr. 3,- og dette inkluderer nettleie på 50 øre.

Endret av Trulss
Lenke til kommentar
Gjest a75a4...89b

Den kalkulatoren er "veldig enkel"
mest fordi det ikke er en god måte å regne ut på da alle har forskjellig utgangspunkt.

Feks husholdning med 1 person og vvb på 300 liter bruker ikke like mye energi på å varme opp samme mengde vann som en familie på 3 med VVB på 120liter.

Jeg testet dette en god del, hvor mye strøm en VVB trakk basert på hvor mye vann den måtte fylle opp osv, hvor godt isolert rommet den befant seg i var ++ 

Feks en 300 liter vvb som måtte varme opp nye 50 liter brukte 40% mindre strøm enn det samme bereder på 120 liter måtte.
Over tid blir jo dette betydelig.

Samtidig så brukte en 300liter vvb 250% mer strøm enn det 120l brukte på å varme opp seg selv i sin helhet.
De som har mindre vvb har tendens til å dusje mindre også. 

Så mitt tips hvis du har en familie som elsker å dusje lenge og du vil spare litt kroner? Ha en mindre vvb. 

Anonymous poster hash: a75a4...89b

Lenke til kommentar
Gjest a75a4...89b skrev (På 12.12.2024 den 9:39 AM):

Så mitt tips hvis du har en familie som elsker å dusje lenge og du vil spare litt kroner? Ha en mindre vvb. 

Anonymous poster hash: a75a4...89b

Det beste er selvfølgelig å ha en varmtvannsbereder som er så liten at den går tom for varmtvann ganske raskt hvis man dusjer med for varmt vann.

Evt. se om du får tak i en campingplasstype med sjetonginnkast. Rydde ut av vaskemaskinen = 1 sjetong. Vaske gulv = 2 sjetonger, osv. 😆😆

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...