Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor er det mulig å sikre seg sunn mat fra tooGood to go?

Gjest b17ab...1c6

Anbefalte innlegg

Gjest b17ab...1c6

Jeg har bare kjøpt too good to go en gang på bensinstasjonen og da fikk jeg bsre masse boller og bsfler og ikke noe mat utenom en baguette tror jeg. Det som er noe dritt er at man må betale på forhånd før man vet hva man får. Jeg har havnet i en situasjon hvor jeg mistrivdes så sterkt i jobben min at jeg bare ble nødt til å si opp uten at jeg hadde annen jobb og  og sykemeldes ut oppsigelsestiden.

Jeg har mistrivdes i jobben i årevis og søkt etter ny jobb i nesten tre år men får bare avslag så nå holdt jeg ikke ut mere.. så nå skal jeg ep hjelp av nav til å finne ny jobb 

Jeg har søkt om sykepenger men arbeidsgiver har bestridt den sp jeg nptrr søke nav om sykepenger og dagpenger og har fremdeles ikke fått svar på om det blir innvilget eller ikke.

Og jeg har lest mdde skrekkhistorier om andre som opplever at de blir flere måneder utrn inntekt fordi nav er for trege med å behandle sakene dems eller ikke  betaler sykepenger.

Men heldigvis for meg har jeg halv ung uføre som rekker ril husleie og regninger. Så har jeg da 2000 igjen til mat og bensin. Har regnet ut at jeg kan klare meg på 15000 i måneden hvis jeg kjøper en pakke med too good to go hver dag for 49 kr og da ha 500 til bensin. 

Men jeg vil jo ha mat og ikke bare masse boller og kaker. Siden jeg trener og skal ned i vekt.

Skulle ønske man kunne dra til butikkene å spørre hva de hadde før man kjøper too good to go. 

Er det noen her som vet hvor man burde kjøpe? Pleier Meny og Rema å ha mye bra?

Anonymous poster hash: b17ab...1c6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyrste rådet er å ikkje kjøpe "too good to go" frå bensinstasjonar, gatekjøkken og kioskar. Burde ikkje være ein stor overrasking at det slike stadar sitter igjen med søte bakevarer, grillpølser og liknande usunn kioskmat.

Sats heller på vanlege restaurantar og hotell som serverer vanleg mat. I kva grad du kan kome med ønsker og preferanser er avhengig av plass til plass. Du kan nok ikkje forvente at du får veldig med service når du kjøper too good to go ettersom ein berre fordeler det som er av rester eller mat som held på å gå ut på dato. Det er også eit prinsipp at alle kundane skal få omtrent likt tilbod, det skal ikkje være slik at ein kunde får masse påsmurte baguettar og andre kundar berre får tørre brødskalkar.
På ein frokostbuffet så er det nok mange som helst vil ha egg og bacon, så der er det nok relativt kurrant å få mest mogleg frå salatbaren.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 0a98a...224
16 minutes ago, Guest b17ab...1c6 said:

Jeg har bare kjøpt too good to go en gang på bensinstasjonen og da fikk jeg bsre masse boller og bsfler og ikke noe mat utenom en baguette tror jeg. Det som er noe dritt er at man må betale på forhånd før man vet hva man får. 

Bensinstasjoner selger usunt søppel. Hva forventet du egentlig? 

Anonymous poster hash: 0a98a...224

Lenke til kommentar
Gjest b17ab...1c6
Gjest 0a98a...224 skrev (22 minutter siden):

Bensinstasjoner selger usunt søppel. Hva forventet du egentlig? 

Vel jeg har jo sett at de har baguetter og sånt der og så jeg trodde kanskje de hadde noe sånt. Men jeg gjør aldri det idjen nei 

The Avatar skrev (30 minutter siden):

Fyrste rådet er å ikkje kjøpe "too good to go" frå bensinstasjonar, gatekjøkken og kioskar. Burde ikkje være ein stor overrasking at det slike stadar sitter igjen med søte bakevarer, grillpølser og liknande usunn kioskmat.

Sats heller på vanlege restaurantar og hotell som serverer vanleg mat. I kva grad du kan kome med ønsker og preferanser er avhengig av plass til plass. Du kan nok ikkje forvente at du får veldig med service når du kjøper too good to go ettersom ein berre fordeler det som er av rester eller mat som held på å gå ut på dato. Det er også eit prinsipp at alle kundane skal få omtrent likt tilbod, det skal ikkje være slik at ein kunde får masse påsmurte baguettar og andre kundar berre får tørre brødskalkar.
På ein frokostbuffet så er det nok mange som helst vil ha egg og bacon, så der er det nok relativt kurrant å få mest mogleg frå salatbaren.

Sant det:) jeg skal sjekke om de har too good to go på hoteller her:)

Lenke til kommentar
Gjest 0a98a...224
2 minutes ago, Guest b17ab...1c6 said:

Sant det:) jeg skal sjekke om de har too good to go på hoteller her:)

Jeg har brukt appen på flere hoteller når jobb og hjem. Og det man får fra frokostbuffe er i alle tilfeller en boks med tomatbønner, bacon, eggerøre, og noen rundstykker. 

Lenke til kommentar

Alt en kjøper på bensin stasjon er jo inn sausa i fætt uansett hvor en vrir og vender på det. Prøver helder 2g2g fra et lokalt bakeri, butikk, hotell, restaurang. Handler av å til fra et lokalt bakeri der jeg bor fordi brøda er så sykt gode. Rekker av og til ikke å kjøpe ferskt så da er 2g2g perfekt. 

Endret av Bigzz
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest b17ab...1c6
Bigzz skrev (8 minutter siden):

Alt en kjøper på bensin stasjon er jo inn sausa i fætt uansett hvor en vrir og vender på det. Prøver helder 2g2g fra et lokalt bakeri, butikk, hotell, restaurang. Handler av å til fra et lokalt bakeri der jeg bor fordi brøda er så sykt gode. Rekker av og til ikke å kjøpe ferskt så da er 2g2g perfekt. 

Er ett i nærheten her også :) skal prøve der :)

Lenke til kommentar

En kan gjøre gode kjøp, men du må være nøye med hvem du kjøper fra.

Veldig lett å bare ende opp med rester av usunne greier.

Bedre å gå for -40% -50% og -70% greier der du plukker selv, men dette er dagligvare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b17ab...1c6
vidor skrev (13 minutter siden):

En kan gjøre gode kjøp, men du må være nøye med hvem du kjøper fra.

Veldig lett å bare ende opp med rester av usunne greier.

Bedre å gå for -40% -50% og -70% greier der du plukker selv, men dette er dagligvare.

Ja jeg pleier det :) Meny har bare 30% på Dato varer mens Coop Extra har 40% men jeg har aldri funnet noen som setter ned til 50 og 70%. Hvor finner du de?:)

Lenke til kommentar
Gjest b17ab...1c6
nebrewfoz skrev (2 minutter siden):

Da ruster det i hvert fall ikke ...

🤣🤣

Lenke til kommentar

Personleg så er eg ikkje så glad i konseptet til too good to go ettersom at modellen med å kjøpe "forundringsposer" fort kan føre til at maten blir kasta frå ei privat husholdning i staden for at det er restauranten som kaster maten. Her er trådstarter eit godt eksempel, han/ho har ein pose frå bensinstasjonen og er skuffa over innhaldet. Resultatet er at enten så har trådstarter kasta bollane og vafflene fordi det er dårleg mat, eller så har trådstarter spist den usunne maten likevel.

Konseptet er at ved å kjøpe forundringsposar så får ein 66% rabatt, og personleg så synes eg det er for liten rabatt sett opp mot risikoen for at at du får mat du ikkje klarer å nyttegjere deg av.
Her foretrekker eg ei løysing der forbrukaren får plukke mat som faktisk blir spist, og så kan resten av maten som ingen vil ha gå vidare som dyrefôr eller i det miste bli kasta og levert som matavfall.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b17ab...1c6 skrev (25 minutter siden):

Ja jeg pleier det :) Meny har bare 30% på Dato varer mens Coop Extra har 40% men jeg har aldri funnet noen som setter ned til 50 og 70%. Hvor finner du de?:)

Kiwi har 50% avslag, Rema 1000 har berre 30%. Coop Extra har 40%.

70% rabatt har eg berre sett heilt unntaksvis på ulike butikkar, eg har blant anna sett det på Coop butikkar av og til, men då er det ofte snakk om varer som har utgått 'best før' dato og som også har gått ut av assortementet. Typisk brus som ingen ville kjøpe blir ofte solgt med større rabatt en 40% for at butikken skal ha sjans til å bli kvitt varene.

I følgje kjedene sjølv så seier f.eks. Rema 1000 at dei gir mindre rabatt fordi dei priser ned varene nokre dagar før datoen. Og det kan sikkert stemme at Kiwi fyrst priser ned varene dagen før datoen og at det er derfor rabatten er høgare, men dette har eg heilt ærleg ikkje merka så mykje til.

Reint logisk så burde butikkane ha ein meir gradvis rabatt der du får større og større rabatt jo eldre varene er. Og varer som toler veldig godt eller som kanskje også bli betre etter best før datoen slik som ost og kjøtt burde kanskje ha mindre i rabatt enn grønsakene som nesten rotner før du klarer å kome deg heim med matvarene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (7 timer siden):

Personleg så er eg ikkje så glad i konseptet til too good to go ettersom at modellen med å kjøpe "forundringsposer" fort kan føre til at maten blir kasta frå ei privat husholdning i staden for at det er restauranten som kaster maten. Her er trådstarter eit godt eksempel, han/ho har ein pose frå bensinstasjonen og er skuffa over innhaldet. Resultatet er at enten så har trådstarter kasta bollane og vafflene fordi det er dårleg mat, eller så har trådstarter spist den usunne maten likevel.

Konseptet er at ved å kjøpe forundringsposar så får ein 66% rabatt, og personleg så synes eg det er for liten rabatt sett opp mot risikoen for at at du får mat du ikkje klarer å nyttegjere deg av.
Her foretrekker eg ei løysing der forbrukaren får plukke mat som faktisk blir spist, og så kan resten av maten som ingen vil ha gå vidare som dyrefôr eller i det miste bli kasta og levert som matavfall.

Ja helt enig.. slik det burde vært. Er liksom null hensikt å betale for mat for å kaste det selv. 🙈

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (7 timer siden):

Kiwi har 50% avslag, Rema 1000 har berre 30%. Coop Extra har 40%.

70% rabatt har eg berre sett heilt unntaksvis på ulike butikkar, eg har blant anna sett det på Coop butikkar av og til, men då er det ofte snakk om varer som har utgått 'best før' dato og som også har gått ut av assortementet. Typisk brus som ingen ville kjøpe blir ofte solgt med større rabatt en 40% for at butikken skal ha sjans til å bli kvitt varene.

I følgje kjedene sjølv så seier f.eks. Rema 1000 at dei gir mindre rabatt fordi dei priser ned varene nokre dagar før datoen. Og det kan sikkert stemme at Kiwi fyrst priser ned varene dagen før datoen og at det er derfor rabatten er høgare, men dette har eg heilt ærleg ikkje merka så mykje til.

Reint logisk så burde butikkane ha ein meir gradvis rabatt der du får større og større rabatt jo eldre varene er. Og varer som toler veldig godt eller som kanskje også bli betre etter best før datoen slik som ost og kjøtt burde kanskje ha mindre i rabatt enn grønsakene som nesten rotner før du klarer å kome deg heim med matvarene.

Ok skjønner. Har nok selv sett 70% en sjelden gang i blant ja men ikke til vennlig. Jeg skal behinne å fr innom Kiwi innimellom å se :) har handlet mye i datodisk på Meny og Coop Extra den siste tiden nå:) finner mye godt der:)

Lenke til kommentar

Overraskende nok så har de solgt 1,5 liters brus og lettsaft til -70% på prix, men da var det nok snakk om utgått dato, ikke 1 dag til det skjer.

-70% er vel i praksis bare for å få noen kroner heller en å måtte begynne å rote med panten.

En annen ting var en full handlevogn med pølsebrød til -70%.

Noen ganger så er det verdt noen kroner på å slippe å kaste noe, men det er dårlig butikk normalt å selge noe til -70%, så det er heller sjelden det skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...