Branden Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember (endret) Å være sparsommelig er en dyd, men noen folk strekker det av sparehensyn lengre enn andre. Slik kan livet til gjerrigknarker være: Er vanlig lønnsmottaker men sparer hele livet for å bli millionær og mer for å kave til seg Ber andre om gratis tjenester/fordeler men yter lite eller ingenting tilbake Har egen evne til å finne noe som kan bli billig, eller åpenbart billig nok Låner som voksen penger (rentefritt selvsagt) av foreldre til å kjøpe bil etter bil Bor hjemme evt. hos foreldre, hvis ledig gratis leilighet der Er skilt eller ikke funnet noen av åpenbare sparehensyn (spart seg til fant) Koster ikke noe på huset, venter til noe faller sammen før man ber naboen om litt hjelp gratis Abonnerer ikke på aviser, men tar med gratis fra jobb hvis mulig Kan oppgi fradrag på skatten gitt til veldedige formål, men har ikke gitt noe som helst selvsagt Drikker det billigste av øl og vin uten å klage Gjerrigknarkens liv og virke preges av veksling mellom gjerrighet og griskhet, gjerne uten at de er klar over det selv Kjør en uformell og morsom juledebatt om dine og andres sparsommelige kjepphester for å leve opp til en ekte gjerrigknark Den som har tilgang, les interessant artikkel i DN: Slik opererer gjerrigknarkene (+) | DN Endret 12. desember av Branden Lenke til kommentar
leticia Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember Branden skrev (5 minutter siden): Oppgir fradrag på skatten som mange andre til veldedige formål, men gir ingenting Akkurat denne må faktisk dokumenteres at er innbetalt. Hvis ikke så vil fradraget ikke bli hensyntatt. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember Fin side for di som liker å spare eller leve nøkternt. Har sjølv sansen for mest mulig kvalitet til ein grei pris. Kan eg vente til produktet er på salg får eg enda meir for pengane. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember (endret) Branden skrev (1 time siden): Er vanlig lønnsmottaker men sparer hele livet for å bli millionær og mer Skyldig 🤭Men jeg føler at jeg har et overforbruk likevel. Er ikke mye utgiftene jeg har. Nå skal det dog sies at jeg kom ikke på tanken før i 2020, så "hele livet" blir kanskje feil. Endret 9. desember av DukeNukem3d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå