Branden Skrevet 9. desember 2024 Del Skrevet 9. desember 2024 (endret) Sparsommelighet er en dyd og noen trekker sparehensynet lengre enn andre. Slik kan gjerrigknarkens liv og virke være: Er vanlig lønnsmottaker men det hoper seg opp penger på kontoen som følge av sterk og vedvarende uvilje mot å bruke penger Ber om gratis tjenester/fordeler fra andre, men har motvilje mot å dele eller yte noe som helst tilbake Har god evne til å finne noe som kan bli billig, eller åpenbart billig nok Låner penger av gamle foreldre til å kjøpe bil og annet (rentefritt selvsagt) Bor hjemme evt. hos foreldre, hvis ledig gratis leilighet der Sosial status er skilt eller ikke funnet noen av åpenbare sparehensyn (knuslete- spart seg til fant - kona har evt. rømt) Koster ikke noe på bopel, venter til ting faller sammen før man ber naboen om litt hjelp - gratis selvsagt Går aldri til tannlege med mindre nøden i form av tannverk tvinger seg frem, status på spisestua er brungul naturlig nok Har sparsomt med lys og varme, varmekabler er ikke i bruk, gratis ved er å foretrekke Drikker det billigste av øl og vin uten å klage, spiser ofte mat hos foreldre, ellers er kostholdet enkelt som gårsdagens kneipbrød til nedsatt pris osv. Ja dette var noen sider av gjerrigknarkens liv og virke, en veksling mellom gjerrighet og griskhet - gjerne ubevisst atferd. Den som har tilgang, les interessant artikkel i DN: Slik opererer gjerrigknarkene (+) | DN Endret 17. januar av Branden Lenke til kommentar
leticia Skrevet 9. desember 2024 Del Skrevet 9. desember 2024 Branden skrev (5 minutter siden): Oppgir fradrag på skatten som mange andre til veldedige formål, men gir ingenting Akkurat denne må faktisk dokumenteres at er innbetalt. Hvis ikke så vil fradraget ikke bli hensyntatt. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 9. desember 2024 Del Skrevet 9. desember 2024 Fin side for di som liker å spare eller leve nøkternt. Har sjølv sansen for mest mulig kvalitet til ein grei pris. Kan eg vente til produktet er på salg får eg enda meir for pengane. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 9. desember 2024 Del Skrevet 9. desember 2024 (endret) Branden skrev (1 time siden): Er vanlig lønnsmottaker men sparer hele livet for å bli millionær og mer Skyldig 🤭Men jeg føler at jeg har et overforbruk likevel. Er ikke mye utgiftene jeg har. Nå skal det dog sies at jeg kom ikke på tanken før i 2020, så "hele livet" blir kanskje feil. Endret 9. desember 2024 av DukeNukem3d Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. desember 2024 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg er veldig gjerrig 😀 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå