Oseantic Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 topic sier det meste! Viser det rette temperaturer? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ja, den leser jo fram samme sensor som BIOS da. Du kan jo også dobbeltsjekke med MBM5 da visst du er i tvil Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 ok takker for svar bare lurte! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Om ingenting feiler sensoren på hovedkortet så skal den vise rett. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Som sagt over så leser AIDA av info fra bios. Ofte så er bios bugga og viser feil. Dette er svært vanlig desverre, så vis du er usikker på om maskina di er for varm så sjekk med en vanlig temp, måler inntil kjernen på CPU. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Som sagt over så leser AIDA av info fra bios. Ofte så er bios bugga og viser feil. Dette er svært vanlig desverre, så vis du er usikker på om maskina di er for varm så sjekk med en vanlig temp, måler inntil kjernen på CPU. Hvordan får man egentlig en temp måler inn på kjernen på CPU? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Du legger den helt intill (IKKE oppå!) eller mellom pinnene når du monterer prosessoren... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Som sagt over så leser AIDA av info fra bios. Ofte så er bios bugga og viser feil. Dette er svært vanlig desverre, så vis du er usikker på om maskina di er for varm så sjekk med en vanlig temp, måler inntil kjernen på CPU. Ok, hvor har du den infoen i fra. Har ikke hørt den før. At bios'en kan vise feil når kortet er nytt ja, men ikke sånt hele veien. Tempen på mitt kort har alltid vist den tempen eg har nå, så litt feil kanskje. Men at bios er bugga tviler eg sterkt på. Hadde bios'en vært bugga ville det vært sinnsykt mangen oppdateringer til kortet mitt og ditt. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Som sagt over så leser AIDA av info fra bios. Ofte så er bios bugga og viser feil. Dette er svært vanlig desverre, så vis du er usikker på om maskina di er for varm så sjekk med en vanlig temp, måler inntil kjernen på CPU. Ok, hvor har du den infoen i fra. Har ikke hørt den før. At bios'en kan vise feil når kortet er nytt ja, men ikke sånt hele veien. Tempen på mitt kort har alltid vist den tempen eg har nå, så litt feil kanskje. Men at bios er bugga tviler eg sterkt på. Hadde bios'en vært bugga ville det vært sinnsykt mangen oppdateringer til kortet mitt og ditt. LOL! Vet ikke hvilket kort du har, men omtrent alle produsenter har bugga bioser, da mener jeg temp. vises feil ustabil osv... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Som sagt over så leser AIDA av info fra bios. Ofte så er bios bugga og viser feil. Dette er svært vanlig desverre, så vis du er usikker på om maskina di er for varm så sjekk med en vanlig temp, måler inntil kjernen på CPU. Ok, hvor har du den infoen i fra. Har ikke hørt den før. At bios'en kan vise feil når kortet er nytt ja, men ikke sånt hele veien. Tempen på mitt kort har alltid vist den tempen eg har nå, så litt feil kanskje. Men at bios er bugga tviler eg sterkt på. Hadde bios'en vært bugga ville det vært sinnsykt mangen oppdateringer til kortet mitt og ditt. Vil tro at |SeVen| prøvde å komme frem til at sensoren på mange (alle) hovedkort ikke akkurat er helt "nøyaktig" ved måling av Core-temp. Lenke til kommentar
PSykolog Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) for og si det slik. Aida32 viser en system temp hos meg på 42grader, jeg har målt den selv. den ligger på mellom 22 - 34 grader. så? Bios er IKKE helt rett da. Endret 20. januar 2004 av PSykolog Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Ja den burde være rett.... 29grader hær.. på load... ( 333mhz nu) Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 noen som vet hvor jeg kan laste ned AIDA32? Lenke til kommentar
Keejay Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 http://www.aida32.hu/aida32.php Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Denne hører hjemme under programvare *flytte* Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Som sagt over så leser AIDA av info fra bios. Ofte så er bios bugga og viser feil. Dette er svært vanlig desverre, så vis du er usikker på om maskina di er for varm så sjekk med en vanlig temp, måler inntil kjernen på CPU. Ok, hvor har du den infoen i fra. Har ikke hørt den før. At bios'en kan vise feil når kortet er nytt ja, men ikke sånt hele veien. Tempen på mitt kort har alltid vist den tempen eg har nå, så litt feil kanskje. Men at bios er bugga tviler eg sterkt på. Hadde bios'en vært bugga ville det vært sinnsykt mangen oppdateringer til kortet mitt og ditt. Vil tro at |SeVen| prøvde å komme frem til at sensoren på mange (alle) hovedkort ikke akkurat er helt "nøyaktig" ved måling av Core-temp. neh, ikke det jeg vil frem til her. Det jeg mener er at jeg har vært borti mange bioser som ikke viser riktig temp. da jeg fikk mitt NF7 kort så var tempen på rundt 47 grader idle. Oppdaterte bios og tempen gikk ned til 37 grader idle. Sjekka så med ekstern måler og tempen var ca 37. Så da jeg fikk kortet viste bios 10 grader feil. Står foresten svart på hvitt at eldre Nf7 bioser viser feil temp. på abit sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå