floolf Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Ei ung jente i slekta får en etterlengtet gamer-pc til jul (etter lobbyvirksomhet fra meg). Men, jeg har ikke gamet på mange år og har absolutt null peiling på hva som er bra saker. Hun har vel egentlig ingen preferanser såvidt jeg vet, men siden hun er helt fersk, så er det sikkert greit med en "myk start". Ellers er hun ganske sjenert, og kommer nok ikke til å ville snakke med lagspillere med det første (skumle greier!). Maskinvare kommer ikke til å være noe problem. Minst to-tre spill skal kjøpes inn, sånn at jula for henne blir helt fantastisk (hun aner ikke at hun får pc til jul 😇) Håper noen tips dukker opp! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Minecraft, Stardew Valley, og Disney Dreamlight Valley. Ellers så er jo The Sims 4 populært blant jenter i den alderen, og det samme med Fortnite, men begge de er gratis. Anbefaler egentlig å lage en Epic Store konto til henne. Der er det gratis spill hver uke. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember floolf skrev (16 minutter siden): Ei ung jente i slekta får en etterlengtet gamer-pc til jul (etter lobbyvirksomhet fra meg). Men, jeg har ikke gamet på mange år og har absolutt null peiling på hva som er bra saker. Hun har vel egentlig ingen preferanser såvidt jeg vet, men siden hun er helt fersk, så er det sikkert greit med en "myk start". Ellers er hun ganske sjenert, og kommer nok ikke til å ville snakke med lagspillere med det første (skumle greier!). Maskinvare kommer ikke til å være noe problem. Minst to-tre spill skal kjøpes inn, sånn at jula for henne blir helt fantastisk (hun aner ikke at hun får pc til jul 😇) Håper noen tips dukker opp! Husk å sette begrensinger på antall timer og når på døgnet det er mulig å spille. Det er nok av ungdommer som bruker svært mange timer i døgnet og ødelegger normal døgnrytme på gaming Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 13. desember Del Skrevet 13. desember Hvis hun må venne seg til å bruke tastatur og mus, evt kontroller så er lette narrativ-drevete spill helt gull for å komme i gang. Portal 1 og 2, Firewatch, What Remains of Edith Finch og Life is Strange. Kanskje til og med Telltale Games The Walking Dead. Men her må man kanskje vite i forkant hva jenta liker 😊 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå