James G Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Jeg kjører en brukt hybrid Mitsubishi. Når jeg starter bilen for første gang hver dag, blåser varmepumpen alltid ut vind ved motsatt temperatur enn forventet. Om sommeren må den blåse en støt med varm luft før den avkjøles, og om vinteren er det stikk motsatt. Jeg har sjekket og lagt til mer kuldemediet og nå er det normalt å sjekke varmepumpens linjetrykk med en trykkmåler, men problemet gjenstår. Kan det være problemer andre steder? Noen forslag? Er dette et problem som kan håndteres personlig, eller må det tas med til et verksted? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Den vil jo alltid bruke litt tid å å hhv varme eller kjøle luften før du får forventet temperatur. Lenke til kommentar
James G Skrevet 8. desember Forfatter Del Skrevet 8. desember sedsberg skrev (45 minutter siden): Den vil jo alltid bruke litt tid å å hhv varme eller kjøle luften før du får forventet temperatur. Jeg vet, men bilen min tar for lang tid. Det tar ca. ti minutter før varmepumpen begynner å gå på ønsket temperatur. Jeg har leid andre bensin- og dieselbiler på reise, og varmepumpene deres tok bare et minutt eller to. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember En vanlig fossilbil har ikke "varmepumpe". Varmen til kupeen kommer rett fra motoren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Hvis det er en PHEV så har den vel et varmeelement i tillegg. Kan hende det er gåent. Må nok ha diagnoseutstyr for å sjekke nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå