Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Feil på ABS?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Passat 2014 modell. Her om dagen kjente jeg at det knirka litt (motstand) i bremsepedalen når jeg bremset. Ved neste kjøretur så skrudde plutselig en god del lys seg på i dashbordet. Bl.a. ABS / Stabilitetskontroll (ESC), Feil på auto start-stopp og feil på adaptive lys. Når jeg tråkket på bremsepedalen så kom denne knirkelyden, men nå var det litt motstand, som om det var en vaier som ble dratt/truffet på en måte. Var litt motstand og lyder, plutselig ble knirking og lyd borte, bremsepedalen og bremser føltes helt normale igjen, men da skrudde alle lysene dere ser på bildet under seg på. Nå går lysene av og på. Når jeg parkerer bilen og starter etter noen minutter, så er feilene på dashbordet borte, og det knirker / vaierlyd / motstand når jeg trykker på bremsene. Etter et par bremsinger så skrur lysene seg på igjen og bremsene føles fine igjen. Har testet og ABS fungerer ikke når lysene er på.

Noen som har en ide om hva dette kan være? 

passat.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må få lest ut feilkoden(e). Noe får systemet til å tro du har låst opp et hjul, sp det prøver å jobbe mot uten effekt.

ABS-systemet skrur seg helt av av når det merker at noe er galt, derfor kjennes det normalt ut igjen når lampene kommer på.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Kjørt diagnose på bilen nå og får opp feil på ABS wheel speed sensor venstre foran og bak. 

kanskje det bare er dårlig kontakt eller at den må tas ut og rengjøres litt. Hvis ikke må de nok byttes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...