Kamikaze1 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg skal kompilere et prosjekt, og kan ikke se at det går an å lage filen i et annet format enn quicktime .mov. Synes resultatet hakker litt på PC'en, og vil også av andre grunner bruke et annet format. Er det mulig å lage filen i et annet format enn quicktime uten filen blir mye større? Og finnes det programmer som konverterer quicktime til f.eks divx? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Premiere kan lage i omtrent hvilket format du vil, også DivX hvis du har en DivX codec installert på maskinen (det har du om du kan spille av DivX i f.eks Windows Media Player). Hvilken Premiere versjon har du? Versjon 6.0 kan ihvertfall lagre i de fleste eksisterende formater. Du må bare velge settings etter du har valgt å eksportere filmen til fil. Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Har versjon 6.0 av Premiere, men jeg har ikke noe valg om å encode i Divx selv om jeg har Divx installert. Kanskje jeg må ha pro versjonen av Divx? Løsningen min ble å encode til AVI. Da ble 7 minutter til 900MB. Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 file -> export timeline -> movie -> settings -> filetype=microsoft AVI, velg så video -> compressor=DivX comprende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå