Gå til innhold

Sverige, lønnsmottakere, formueskatt, annet?

Gjest bdbd3...2e3

Anbefalte innlegg

Gjest bdbd3...2e3

Det er mange som flytter til Sveits. Hvorfor flytter ikke velstående personer med masse penger i bankkonto til Sverige? hvis jeg har lest riktig, så betaler man ikke formueskatt i Sverige? 

Anonymous poster hash: bdbd3...2e3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bdbd3...2e3
kremt skrev (4 minutter siden):

Har du sett hvordan forholdene er i f.eks Malmø?

Hva sikter du til forholdene?

jeg tenker mer i henhold til økonomisk perspektiv nå.

Anonymous poster hash: bdbd3...2e3

Lenke til kommentar

Noen rikinger flytter til Sverige også. Så der er ikke slik at alle rømmer til Sveits.

Flere selskaper har også flyttet eller vurderer å flytte til Sverige.

Det skaper bare ikke like store overskrifter i media.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Velstående personer har flyttet til Sveits fordi de slipper unna norsk formueskatt fra dag 1 i henhold til skatteavtalen mellom Norge og Sveits. Derimot må de betale sveitsisk formueskatt, men den er som kjent mye lavere enn i Norge. Høyeste sats i kantonen med høyest formueskatt i Sveits er omtrent på halvparten av den norske, om jeg husker rett. 

Ettersom Sverige ikke har formueskatt må nordmenn som flytter dit betale formueskatt de neste tre etterfølgende kalenderårene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 84589...8ff

Sveits er også kjent for å huse andre rikinger.
Det blir et eget "community" der med skatteflyktninger hvor de igjen kan samles og tjene seg rikere på hverandre også.

Har vært på et par tilstelninger der og det er småkvalmt hvordan de oppfører seg, selv om jeg også skjønner hvorfor da de tjener seg søkkrike på å hjelpe hverandre.

Sveits er også et land som ligger "trygt" Politikken er ikke provoserende ovenfor andre land som huser maktgale mennesker som bestemmer, de har trygge landegrenser mot andre etablerte land mer enn noe annet land i Europa ++

Så alt i alt skjønner jeg hvorfor de drar til Sveits kontra Sverige eller andre land som har skattereglene de er ute etter.

Anonymous poster hash: 84589...8ff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...