Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg oppstart fra eldre sikkerhetskopi.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en ssd-disk liggende et par år med en windows-innstallasjon som jeg bruker å reinnstallere når maskinen begynner å gå tregt men nå viser det seg at oppstarten på den går uendelig mye tregere enn da jeg reinnstallerte sist.

Kan det da være at det har oppstått en feil i hovedkort eller prosessor som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil på HK/CPU/RAM gir som regel enten total crash eller maskin som overhodet ikke vil starte.

Treg oppstart og/eller treg Windows er mer sansynlig problemer med lagringsenhet (SSD/HDD) eller problemer med selve Windows. Starter du opp en gammel installasjon med nettverk tilkoblet vil du få en boinanza av Windows-Updates som kan gjøre maskinen og oppstarten treg.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Feil på HK/CPU/RAM gir som regel enten total crash eller maskin som overhodet ikke vil starte.

Treg oppstart og/eller treg Windows er mer sansynlig problemer med lagringsenhet (SSD/HDD) eller problemer med selve Windows. Starter du opp en gammel installasjon med nettverk tilkoblet vil du få en boinanza av Windows-Updates som kan gjøre maskinen og oppstarten treg.

Jeg fikk melding om at oppdateringene ikke kunne innstalleres og at maskinen ble tilbakestillt. Finnes det andre metoder å oppgrader på?

Lenke til kommentar
^fmj skrev (5 timer siden):

Har du sjekket tilstanden til lagringsmediumet?

Har du muligheten til å gjennomføre en helt ren installering ville jeg prøvd det

Hvordan sjekker jeg tilstanden?

Lenke til kommentar
^fmj skrev (33 minutter siden):

Hvis leverandøren har et eget program kan du bruke det, jeg liker hdsentinel.

Flere muligheter.

Jeg prøvde med denne kontrollmuligheten men den fant ingen feil. Har det da noen hensikt å laste ned et eksternt program for sjekking? Jeg så det var flere versjoner av hdsentinel dvs. både pro og trial. Hvilken av dem skal jeg velge?

disksjekk.thumb.jpg.7b74a7aa707d4c4dcbdee8f425a48252.jpg

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (2 timer siden):

Jeg prøvde med denne kontrollmuligheten men den fant ingen feil. Har det da noen hensikt å laste ned et eksternt program for sjekking? Jeg så det var flere versjoner av hdsentinel dvs. både pro og trial. Hvilken av dem skal jeg velge?

Trial er fint, ta gjerne en sjekk med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...