stamkunde Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Hvilke biler er godt beskyttet mot rust i understell? hvilke anbefalinger har man å gjøre med understell hvert år slik at understell skal takle usaklig salting på norske veier, betjent av staten. Understell er vel det viktigste man på bil for at det skal være fremdrift, da hjelper det jo lite med ren bil på metallet og innsiden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Understellsbehandling er noe man bør sørge for selv. Oljefilm er det enkleste og relativt rimelig. Men det må gjentas ganske ofte. Hvert år eller annenhvert år typisk. Type "hard" understellsbehandling som Tectyl o.l. beskytter mer mot mekanisk påvirkning og holder lengre men krever mer behandling siden bilens understell må¨være helt inntakt før påføring. Den må også byttes regelmessig men da må all gammel behandling fjernes, understell inspiseres nøye, all skade må utbedres før nytt lag legges på. Blir ikke dette gjort kan man risikere skjult rust under belegget som kan spre seg veldig fort. Spoiler Endret 7. desember av sedsberg 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Den aller beste bilen som ikke ruster, ferdig snakket: BMW i3. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Snakker vi om en bensinbil ...el-bil ...hybrid-bil ...nybrukt bil ...eller bare alt annet enn en disel bil? Er greit å vite hva slags typer biler man skal anbefale vet du. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 8. desember Forfatter Del Skrevet 8. desember hve kremt skrev (6 timer siden): Den aller beste bilen som ikke ruster, ferdig snakket: BMW i3. Da er understell inkludert? understellet er vel ikke plast, men det samme som alle andre biler? eller er bmw i3 veldig godt pakket inn på understell også? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 8. desember Forfatter Del Skrevet 8. desember artikkel Det står i tekst at rust er trafikkfarlig. Så hvem er det som har utdannelse nok i storting, vegvesenet til å fortelle man ikke salter veier, fordi biler tåler ikke salt. Uansett understell er jo særdeles viktig til å være ren og fin og rustfri. Så skal man vaske med vann under bil etter hver tur i Norge? løfte opp bilen på bukk, spyle med høytrykkvasker under hele hele bilen og på karosseri? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 8. desember Forfatter Del Skrevet 8. desember Bør første spørsmål til forhandler være hvordan er understellet? er det rustfri understell jeg kjøper? hva gjør dere ved kjøp, går dere på rygg på asfalt og sjekker under bil om dere ser rust? Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) stamkunde skrev (11 timer siden): hve Da er understell inkludert? understellet er vel ikke plast, men det samme som alle andre biler? eller er bmw i3 veldig godt pakket inn på understell også? I3 er kompositt materialer og aluminium for det meste. Vår er vel snart 8 år og like 'blank' på bærearmer osv som da den var ny. Helt ok bil med ok plass for å kjøre til og fra butikken, jobben o.l hvis det akkurat er for langt å gå. Endret 8. desember av Megane11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå