Rbkk Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Hei Har en Skoda Octavia 2010 modell hvor rattlåsen plutselig har begynt å slå inn hver gang jeg slår av bilen. Om hjulene ikke står helt rett ved parkering må jeg nå ved oppstart vri og vrikke på rattet samtidig som jeg vrir nøkkelen. Kan ta en del tid før rattlåsen løsner. Også ved rette hjul merker jeg at det hugger litt i rattlåsen når jeg starter (noe det ikke gjorde før), men slipper å vri og vrikke på rattet. Ved kjøring oppfører rattet seg som normalt, ingen endring. Noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Helt normalt på mange biler. Kan hende det begynner å gå litt tråere etterhvert som bilen nå begynner å bli ganske gammel. Lenke til kommentar
Rbkk Skrevet 7. desember Forfatter Del Skrevet 7. desember sedsberg skrev (12 timer siden): Helt normalt på mange biler. Kan hende det begynner å gå litt tråere etterhvert som bilen nå begynner å bli ganske gammel. Ok, var bare at det skjedde så plutselig. Fra ingen problemer den ene dagen, til at den slår inn hele tiden Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Sjekk om det er mulighet for å fette opp selve mekanismen. Rattlåsen er jo en mekanisk slå som låser rattutslaget. Dersom slåen er helt tørr kan dette gjøre den treg kranglete. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Rbkk skrev (17 timer siden): Har en Skoda Octavia 2010 modell hvor rattlåsen plutselig har begynt å slå inn hver gang jeg slår av bilen. Det er vel elektrisk rattlås på denne? Da betyr det at den er slitt og må byttes (evt. deaktiveres hvis mulig). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Det vanlige er bare å leve med det. De fleste passer bare på å parkere med hjula så rett som mulig. Og evt. vri litt på rattet for å ta belastninga av låsepinnen når man vrir på tenninga. Problemet er at når man parkerer og hjula står litt i spenn så vil momentet flytte seg fra servoen til rattlåsen når motoren stopper eller man skrur av tenninga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå