Gå til innhold

Overføre/koble data fra dekoder som tar sd-kort online til usb-harddisk

Anbefalte innlegg

Konkret. Jeg har gått fra Allente til Altibox og har i behold min harddisk fra Allente med fullt innhold. Det jeg selvfølgelig ønsker er å kunne koble den til Altibox boksen for å vise filmene der. Der er det to mulige innganger, nemlig simkort og micro sdkort.

Et sd-kort må altså inn i boksen samtidig som det kan leses / kobles til usb. Da tenker jeg på tosidig/dobbelt sd-kort.

Noen som vet?

En alternativ løsning kunne vært å dekode harddisken, men det er vel umulig. Eller kopiere rått innholdet til et sd-kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xlarge skrev (På 6.12.2024 den 4:17 PM):

Konkret. Jeg har gått fra Allente til Altibox og har i behold min harddisk fra Allente med fullt innhold. Det jeg selvfølgelig ønsker er å kunne koble den til Altibox boksen for å vise filmene der. Der er det to mulige innganger, nemlig simkort og micro sdkort.

I teorien kan HDMI signalet tas opp når det spilles av om kopibeskyttelsen fjernes. Eller gjøre om signalet til analogt og tilbake igjen. Å hente ut opptak fra harddisk eller minnekort vil trolig være mer komplisert. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde tidligere flere enigma linux dekodere og er ganske kjent med teknikken og hvilken programvare som benyttes. En måte å sikre seg opptak ukodet er vel å avspille film til et annet medium - enn tv (evt. via tv) til en ekstra opptaksenhet. Filmer som leveres til tv fra dekoder/harddisk er i helt opplagt dekodet og leselig på pc eller tv uten videre.

Lenke til kommentar
xlarge skrev (På 6.12.2024 den 10:23 PM):

Men det skal vel være mulig å se innholdet i harddisken via Allente boksen selv om det ikke er koblet til internet eller parabol, mao. Offline

Har du prøvd å se hva som skjer? Mener å huske at Allente dekoder ikke kunne gjøre noe som helst uten signal.

Har selv hatt Enigma, de kunne lagre til disk ukryptert. Enkelt å kopiere ut .ts filer til PC.
Men det er 'ikke tillatt' for dekodere som innholdsleverandørene bruker, de er pålagt (rettighetshavere av film etc) å kun bruke dekodere som lagrer kryptert. Det krever at abonnement er aktivt for å kunne dekryptere ved avspilling.

Lenke til kommentar
10 hours ago, toralfb said:

I teorien kan HDMI signalet tas opp når det spilles av om kopibeskyttelsen fjernes. Eller gjøre om signalet til analogt og tilbake igjen. Å hente ut opptak fra harddisk eller minnekort vil trolig være mer komplisert. 

Eller du kan laste ned innholdet fra thepiratebay.

Eg har til gode å sjå innhald som faktisk er utilgjengeleg via piratkanaler pga. DRM...

Lenke til kommentar
Hårek skrev (11 timer siden):

Har du prøvd å se hva som skjer? Mener å huske at Allente dekoder ikke kunne gjøre noe som helst uten signal.

Har selv hatt Enigma, de kunne lagre til disk ukryptert. Enkelt å kopiere ut .ts filer til PC.
Men det er 'ikke tillatt' for dekodere som innholdsleverandørene bruker, de er pålagt (rettighetshavere av film etc) å kun bruke dekodere som lagrer kryptert. Det krever at abonnement er aktivt for å kunne dekryptere ved avspilling.

Enigma hadde begrensninger som litt mere komplisert opplegg, men for litt tekniske åpnet det seg en helt annen verden. Var et must med motorisert parabol.

Det er nok riktig at dekoderen ikke virker uten signal, men det er ikke noe som hindrer avspilling med signal mot noe annet enn tv. På samme måte som en kan sende likelydende signaler til to skjermer burde det være mulig å erstatte den ene med en hdd. Kanskje enklere å bare flytte hdmi-kabelen fra tv til hdd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...