Gå til innhold

Mulig å bruke Altibox Modell A uten abonnement?

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette kan du vel bare teste hjemme først?
Boksen fra Telia ville kun fungere med kablet nettverk for TV kanaler av noen årsak, men andre strømme tjenester og TV arkiv fungerte via wifi. For min del der litt av poenget var TV kanaler på hytta endte jeg opp med å koble den til en router med 4G slot. Med mindre du er ute etter absolutt billigste løsning, var den beste løsningen for meg i ettertid en Apple-TV boks med Telia sin TV app installert. Dette er samme løsning jeg har hjemme og det koster ikke noe ekstra i abonnementet å ha det to steder, man kan kanskje ikke bruke det begge steder samtidig.

Lenke til kommentar
FB.934880505 skrev (19 timer siden):

Dette kan du vel bare teste hjemme først?
Boksen fra Telia ville kun fungere med kablet nettverk for TV kanaler av noen årsak, men andre strømme tjenester og TV arkiv fungerte via wifi. For min del der litt av poenget var TV kanaler på hytta endte jeg opp med å koble den til en router med 4G slot. Med mindre du er ute etter absolutt billigste løsning, var den beste løsningen for meg i ettertid en Apple-TV boks med Telia sin TV app installert. Dette er samme løsning jeg har hjemme og det koster ikke noe ekstra i abonnementet å ha det to steder, man kan kanskje ikke bruke det begge steder samtidig.

Boksen er allerede på hytta og den er frakoblet abonnement, derav spørsmålet om den fortsatt kan brukes til eksterne apper dersom det er mulig og logge seg på Google Play osv. 

Problemet er at jeg ikke befinner meg på hytta, og de som skal opp på hytten er av den eldre garde jeg skal forsøke å veilede på telefonen. 

Jeg har blitt fortalt av en kompis at en av de første stegene er å aktivere boksen på en eller annen måte før man kommer til noen hovedmeny. Om dette stemmer betyr det at boksen ikke kan brukes på samme måte som feks. Allente sin som kan brukes hvor som helst uten aktivt abonnement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...